וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נגד ההחלטה שלא לאפשר לקצינה להנחות טקס בכותל: "פגיעה בערכינו"

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 18:45

על רקע התקריות האחרונות בצה"ל, כוכבי יצא נגד החלטת המפקדים בגבעתי, כמעט שבוע לאחר המקרה: "פגעו בכבודה של הקצינה. דינן של נשים בצבא - בדיוק כמו של הגברים". עוד כתב כי טעו בכך שנכנעו ללחץ חיצוני: "רק המפקדים בצה"ל קובעים את הערכים והנורמות"

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב היום (רביעי) לראשונה על החלטת המפקדים בחטיבת גבעתי שלא לאפשר לקצינה להנחות טקס בכותל, ביום חמישי שעבר, וגינה אותה. "בעקבות לחץ של גורמים חיצוניים שאינם צבאיים, החליטו מפקדים שלא לאפשר לקצינה בצה"ל להקריא במהלך הטקס, רק משום שהיא אישה", כתב הרמטכ"ל. "התוצאה היא פגיעה בערכינו ובפקודות".

כוכבי טען כי המפקדים טעו הן משום שפגעו בכבוד הקצינה וגרמו לאפליה על בסיס מגדרי, מה שסותר את רוח צה"ל, והן משום שהדבר נוגד את פקודות "השירות המשותף". "נשים משרתות בצה"ל, חיוניות לו ושירותן הכרחי", כתב. "הן מפקדות, הן מדריכות, הן חוקרות, הן לוחמות והן מבצעות משימות מסוגים רבים, ודינן הוא בדיוק כדין הגברים המשרתים בצה"ל".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אסור למפקדים להיות מושפעים מקבוצות לחץ". כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד כתב כי המפקדים טעו בכך שנתנו לגורם חיצוני שאינו מצה"ל להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של המפקדים: "רק המפקדים בצה"ל קובעים את הערכים ואת הנורמות ביחידה ורק הם קובעים מהם הכללים ביחידה". "אסור למפקדים בצה"ל להיות מושפעים מקבוצות לחץ או מגורמים חיצוניים לשרשרת הפיקוד", הוסיף.

ברקע שורת התקריות האחרונות בצה"ל, בין היתר שיחת ההבהרה למח"ט שומרון והשלטים נגד מפקד פיקוד מרכז, הוסיף הרמטכ"ל כי "אני ער לדילמות המקצועיות והערכיות שאתם ניצבים בפניהן לא פעם. כשאתם ניצבים בפני החלטה, מסייעים לכם בהכרעה ערכי צה"ל, הפקודות והנהלים, וגם הניסיון שצברתם והשכל הישר. כל אלו נקראים 'שיקול דעת המפקדים'. הפעילו את שיקול הדעת באופן מעמיק ומנומק ועשו זאת תוך גילוי כושר עמידה ומנהיגות. על המשרתים בצה"ל חובה לבצע את משימותיהם ולייצר סביבה בטוחה, הוגנת ושוויונית שתכבד כל משרת ומשרתת".

בשבוע שעבר קצינה תכננה להנחות טקס השבעת לוחמי גבעתי בכותל, אך לבקשת הקרן למורשת הכותל המערבי, היא נדרשה שלא להנחותו, מעצם היותה אישה. המפקדים האחראים על הטקס נעתרו לבקשת הקרן וביקשו מקצינת החינוך שלא להנחות את הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully