וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל דרישת הקרן למורשת הכותל: צה"ל אסר על קצינה להנחות טקס השבעה

עודכן לאחרונה: 27.5.2022 / 14:33

קצינת חינוך הייתה אמורה להנחות טקס השבעת לוחמי חטיבת גבעתי בכותל - עד שמפקדים נעתרו לבקשת הקרן, שדרשה שאישה לא תנחה את הטקס. דובר צה"ל: "הבקשה התקבלה תוך טעות בשיקול הדעת, האירוע יתוחקר"

חיילי צה"ל בכותל המערבי, 4 בינואר 2016. אסתר רוביאן, פלאש 90
חיילים בכותל/פלאש 90, אסתר רוביאן

קצינה תכננה להנחות טקס השבעת לוחמים , אך לבקשת הקרן למורשת הכותל המערבי, היא נדרשה שלא להנחותו, מעצם היותה אישה. אמש (חמישי), לפני טקס השבעת לוחמי חטיבת גבעתי בכותל, המפקדים האחראים על הטקס נעתרו לבקשת הקרן וביקשו מקצינת החינוך שלא להנחות את הטקס.

מדובר צה"ל נמסר כי "הבקשה עלתה במהלך החזרות לטקס וההחלטה להחליף מנחה התקבלה על ידי המפקדים במקום, תוך טעות בשיקול הדעת של הנוכחים, זאת ללא התייעצות מפקדים בכירים ומבלי שאלו היו מעורבים או הכירו את הסיטואציה. האירוע יתוחקר. נדגיש כי לא קיימת בצה"ל פקודה האוסרת הנחיה של טקסים ע"י נשים".

הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה כי "הטקסים הצבאיים בכותל המערבי נערכים בהתאם לנהלים שנקבעים ע"י צה"ל. לראייה, בעבר הונחו טקסי השבעה וטקסי סיום בידי קצינות בצבא. לאור האירוע האחרון שמקורו, ככל הנראה, באי הבנה מקומית, ננהל תחקיר משותף עם נציגי צה"ל כדי לאתר את מקורו".

נשות הכותל מסרו בתגובה כי "הביזיון, האבסורד והעיוות נמשכים בכותל המערבי". הן תקפו את רב הכותל, שלדבריהן "פועל להשתקת נשים בכותל המערבי כבר עשרות שנים בטיעונים הלכתיים, הוכיח שלא מדובר בנושא דתי אלא שליטה כוחנית. השתקה כה בוטה של נשים בכותל חייבת להיות סטירת לחי מצלצלת שתעיר את מקבלי ההחלטות לפעול בנושא בהקדם".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • אפליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully