וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבת שומרון השתתף באירוע אזרחי ללא אישור - וזומן לשיחת הבהרה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 19:39

רועי צוייג השתתף ללא אישור צה"ל באירוע לציון יום ירושלים בישיבת אלון מורה. במהלך נאומו באירוע, אמר כי "ההתיישבות והצבא אחד הם". לבקשת הרמטכ"ל, הוא זומן לשיחת הבהרה אצל מפקד אוגדת יהודה ושומרון, שהעיר לו על תוכן הדברים ועל כך שהשתתף באירוע ללא אישור

רועי צוויג-לביא. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
רועי צווייג/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

מפקד חטיבת שומרון, אל"ם רועי צוויג, השתתף באירוע לציון יום ירושלים בישיבת אלון מורה ללא אישור, אמר כי "ההתיישבות והצבא אחד הם" וזומן לשיחת הבהרה - כך הודיע היום (רביעי) דובר צה"ל. מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, העיר לצווייג על תוכן הדברים שנשא ועל כך שהשתתף באירוע ללא תיאום עם צה"ל.

צוויג הגיע לטקס שהתקיים ביום ראשון, בהשתתפות אזרחים וקצינים במילואים. במהלך האירוע עלה לנאום ואמר כי "ההתיישבות והצבא אחד הם". לדברי קצינים במילואים שנכחו באירוע, הרמטכ"ל ביקש ממפקד האוגדה להעיר הן על הדברים והן על כך שצוויג השתתף באירוע ללא אישור.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את ההחלטה וכינה אותה "מעשה חסר תקדים ולא לגיטימי". "שיחת הנזיפה היא קרקס, מחזה תקשורתי ותו לא", טען. "יש בה רק דבר אחד, השפלה להתיישבות. צה"ל וההתיישבות חד הם", קבע, "ומי שסבור אחרת, מקומו אינו בפיקוד הבכיר של צה"ל".

רועי צוויג הוא מפקד חטיבת שומרון באוגדת יהודה ושומרון. קודם לכן שימש כמפקד חטיבת מגלן, בזמן פציעתו של עילי חיות, לוחם שנדרש לקפוץ מגג האמר במסגרת מסורת של היחידה ונותר משותק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully