וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים פרסמו כרזות נגד אלוף פיקוד מרכז, הרמטכ"ל ושב"כ גינו

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 21:32

בכרזות שפורסמו ברשתות החברתיות נכתב "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה. יהודה פוקס, נכשלת, קח אחריות". כוכבי אמר בתגובה כי הוא "מגנה את השיח המסית", ושב"כ מסר כי "ישראלים רבים ניצלו הודות לפעולות עליהם פיקד פוקס". ראשי רשויות בגדה חיזקו אף הם את האלוף

מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס. דובר צה"ל
פוקס בסיור בפיקוד המרכז/דובר צה"ל

מתנחלים פרסמו הערב (שלישי) כרזות ברשתות החברתיות התוקפות את מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס. בכרזות נכתב "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה. יהודה פוקס, נכשלת, קח אחריות". הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר בתגובה כי הוא "מגנה בתוקף את השיח המסית נגד אלוף פיקוד המרכז ונגד מפקדים אחרים בצה"ל".

לדברי כוכבי, "זהו מעשה פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק, ובאופן ערכי וממלכתי. קציני צה"ל פועלים באופן ענייני ואין להכניסם בשום צורה או רמז לשיח פוליטי או לשיח ברמה האישית. הרמטכ"ל קורא לעומדים מאחורי הכרזה להסירה מיד".

גם שירות הביטחון הכללי גינה "את השיח המסית נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס". בהודעת שב"כ נכתב כי "האלוף פוקס הוא מפקד ולוחם אשר נלחם בטרור, לילה לילה, שכם אל שכם עם אנשי השירות. חייהם של ישראלים רבים ניצלו הודות למבצעים ולפעולות עליהם פיקד יחד עם קציני ולוחמי צה"ל בפיקוד המרכז. כוחות הביטחון פועלים במקצועיות, בשילוביות, ממלכתיות ומתוך תחושת שליחות עמוקה, ועלינו להוקיע את הגורמים הקיצוניים אשר פועלים לסדוק ערכים אלו".

כרזה שהופצה ברשתות החברתיות על ידי נערי גבעות בהם מתחו ביקורת נגדו. בכרזה: "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה, יהודה פוקס, נכשלת, קח אחריות". 31 במאי, 2022. -, אתר רשמי
הכרזה נגד פוקס/אתר רשמי, -

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני גינה גם הוא את הכרזות נגד האלוף - ותקף בתגובה את הממשלה. "המודעות שפורסמו על האלוף יהודה פוקס הן בזויות", מסר. "מפקדי וחיילי צה"ל עושים מלאכת קודש יומם וליל כדי להבטיח את המשך החיים בהתיישבות. נראה שמי שעומד מאחורי כתובות אלו הן קומץ קיצוני שבוודאי איננו מייצג את דעת תושבי יהודה ושומרון ובטח שלא את ראשי הרשויות. העלייה החדה באירועי האלימות הערבית אותה סופגים תושבי יהודה ושומרון בחודש האחרון מוטלת על הדרג המדיני ובעיקר שר הביטחון שאינו נוקט מדיניות תקיפה כנגד פורעי החוק הערבים באזור ובכל הארץ".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר שהשלטים נגד פוקס פוגעים בהתיישבות ומנוגדים לעולם ערכיה. "אנחנו יותר מכולם יודעים כמה חיילי צה"ל עושים למען ביטחוננו כשבראשם האלוף פוקס", מסר. "במקום להוקיר תודה על מה שנעשה ולנהל שיח מכבד על מה שנכון ומה שעוד צריך להיעשות - בחרו מי שבחרו לפגוע בהתיישבות. בשלטים האלה אין דבר מלבד הפסד להתיישבות והרחקה של ציבורים שלמים מלאהוד אותה. חיילי צה"ל ומפקדיו הם מחוץ למשחק הפוליטי, חיילי צה"ל הם קודש קודשים בחברה הישראלית ובקרב המתיישבים ואין לרובם המוחלט של המתיישבים יד במעשה הבלתי ראוי שנעשה הערב כנגד לובש מדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully