וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פותח לראשונה את יחידת החילוץ 669 ללוחמות

עודכן לאחרונה: 27.5.2022 / 8:33

היחידה תפתח את שעריה לנשים על רקע העתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי צעירות, בדרישה שיאפשרו להן להתמיין ולהתגייס ליחידות עילית. בצה"ל הדגישו כי המיונים ליחידה ימשיכו על פי הדרישות המבצעיות הקיימות כיום. דובר צה"ל: "בכך יתאפשר מיצוי טוב יותר של ההון האנושי"

היחידות המיוחדות בחיל האוויר | 669. חיל האוויר, אתר רשמי
נשים ביחידה המיוחדת. לוחם 669/אתר רשמי, חיל האוויר

לראשונה, צה"ל יפתח את יחידת החילוץ המיוחדת 669 גם לנשים לוחמות. היחידה, שמיוניה היו מיועדים עד כה רק לגברים, תפתח את שעריה לנשים לאור החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי ובהתאם להמלצת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. מדובר צה"ל נמסר כי "בכך יתאפשר מיצוי טוב יותר של ההון האנושי בצה"ל".

המיונים ליחידה 669 יתאפשרו על פי הדרישות המבצעיות הקיימות כיום, שנקבעו בהתאם להוראות קצין הרפואה הראשי, קצין החי"ר והצנחנים הראשי והגדרות כנף 7 - כנף כוחות אוויר מיוחדים. כלל המתמיינים והמתמיינות יידרשו לעמוד בתנאים המבצעיים, במיון ובהכשרה.

יום עיון ליחידת 669. דובר צה"ל
"מיצוי של ההון האנושי". לוחמי 669/דובר צה"ל

ההחלטה התקבלה בתום דיונים שנערכו בעקבות עבודת צוות מקצועי לבחינת שירות נשים בתפקידי לחימה נוספים, זאת על רקע העתירה שהוגשה לבג"ץ לפני כשנתיים, שהגישו צעירות בדרישה שיאפשרו להן להתמיין ולהתגייס ליחידות עילית. בחיל האוויר פתוחים כיום כ-95% מהתפקידים הן לגברים והן לנשים, כולל הגנה אווירית, בקרי טיסה ומכונאיות מוטסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully