וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט הלוחמות בשריון יורחב: "עולות על הלוחמים בלא מעט פרמטרים"

28.10.2021 / 17:30

לאחר שהלוחמות עברו בהצלחה תרגילי פתע בגבול מצרים, ומפקדים בכירים בצה"ל שיבחו את הרמה המקצועית שלהן, הוחלט לגייס מחלקה נוספת למסלול. "מדובר בלוחמות לכל דבר. הן תופסות קו, מבצעות מארבים, ויודעות להגן"

בווידאו: נשים בטנק/צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט, מעצב גרפי: אביחי ברוך

בצה"ל החליטו להרחיב את פרויקט הלוחמות בחיל השריון, ולגייס בשבועות הקרובים מחלקה נוספת למסלול. זאת, על רקע שבחים של מפקדים בכירים לפעילות המבצעית של הלוחמות. כמו כן, הוחלט לגייס לפרוייקט מפקד פלוגה מצטיין מהחיל, על מנת שיוביל את תהליך ההכשרה והפיקוד.

פרוייקט הלוחמות עדיין נמצא בשלביו הניסיוניים, ומפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי יסכם בעוד כחודש את הממצאים השונים שיעלו, וינחה על המלצות וצעדים להמשך בהתאם. גורמים בצה"ל הדגישו כי הלוחמות, בשונה מלוחמים רגילים בחיל השריון, מבצעות עם הטנק משימות הגנה על הגבול.

פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
לוחמות שהשתתפו בפיילוט יחד עם קצין שריון ראשי, 2019/דובר צה"ל

האחריות על מחלקת השיריונריות בצה"ל מתפצלת בין מפקד מערך הגנת גבולות, תא"ל עמית ימין, שאחראי על הכשרת היסוד כלוחמות, קצין שיריון ראשי, שאחראי על הכשרת יסודות הטנק ומקצועות ומפקד עוצבת אדום, תא"ל איציק כהן.

בשיחות סגורות, כולם הביעו שביעות רצון מהתפקוד של הלוחמות והדגישו לחיוב את רמת המוטיבציה והמקצועיות בהפעלת הטנק והמשימות הנלוות מחוצה לו. יחד עם זאת, הדגישו כי מדובר בביצוע משימת ההגנה בפעילות מבצעית לאורך גבול מצרים, ולא בתמרון יבשתי קרקעי לעומק שטח אויב, כשאר הלוחמים בחיל השריון.

עוד בוואלה!

"הבייבי של הרמטכ"ל" מתחיל ללכת: יחידת הרפאים תצא לפעולות מבצעיות

לכתבה המלאה

הלוחמות בשיריון פועלות תחת הגדוד המעורב קרקל, בפיקודו של סא"ל גיא בסון, ובחודשים האחרונים הן עברו סדרת תרגילי פתע כדי לבחון את רמת הכשירות שלהן לאירוע התקפה על הגדר והגנה על היישובים בגבול המצרי, כולל את רמת הכשירות שלהן במקצועות השונים בטנק. אחד התרגילים שבוצע במעבר ניצנה הוגדר כ"מקצועי מאוד". גורם המצוי בפעילות המבצעית של הלוחמות אמר: "מדובר בלוחמות לכל דבר. הן תופסות קו, מבצעות מארבים, תמרון טקטי מהמוצב לקו הגבול ויודעות להגן. יש לא מעט פרמטרים שהן עולות בהם על לוחמים".

בשנים האחרונות עלה ב-170% היקף הלוחמות בצה"ל, בעיקר במסלולי חי"ר גבולות, לוחמות חילוץ והצלה בפיקוד העורף ולוחמות במערך ההגנה האווירית. עוד הורחב היקף המפקדות והקצינות במערכים השונים בלחימה. תהליך גיוס לוחמות השריון נעשה בהתאמה ליכולות הפיזיולוגיות שלהן ומבלי לפגוע בכשירותן, וכלל הלוחמות עמדו בכל הקריטריונים הנדרשים ללוחמה.

מדובר צה"ל נמסר כי "טרם התקבלו החלטות בנוגע למידת הצלחת ההתנסות ועל המשכתו. התנסות הטנקיסטיות הינה התנסות ארוכת טווח שנבחנת בשנה וחצי האחרונות. תהליך סיכום ההתנסות יחל בחודשים הקרובים ויבחן על פי הקריטריונים שנקבעו בתחילתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully