וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי קבע: ארגון המורים יוכל להמשיך בעיצומים

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 18:11

בקשת שרת החינוך להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים נדחתה. ארגון המורים הודיע בין היתר שיפסיק כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה, כמחאה נגד רפורמות שרת החינוך בבגרויות ובימי הלימוד. בית הדין חייב את המדינה לנהל משא ומתן מידי עם ארגון המורים

בווידאו: ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות/צילום: ניב אהרונסון

בקשת שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים נדחתה היום (רביעי) בבית הדין הארצי. בית הדין אישר את העיצומים עליהם הכריז ארגון המורים כמחאה נגד רפורמות שרת החינוך בבגרויות ובימי הלימוד, וחייב את המדינה לנהל משא ומתן מידי עם ארגון המורים.

משרד החינוך הגיש את הבקשה לצווי המניעה לאחר ההכרזה הראשונית על העיצומים, ובינתיים ארגון המורים חזר בו מחלקם. העיצומים שנשארו הם ביטול כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה; ביטול מועצות פדגוגיות; וביטול כל פעילות עם משרד החינוך, לרבות השתלמויות מפמ"רים ומדריכים.

במעמד ההחלטה, בית הדין כתב כי "מצאנו כי יש לתת משקל משמעותי לעמדת המעסיקים", שלדבריהם הבהירו שאין מקום למתן צו מניעה כדי לעודד משא ומתן של המדינה וארגון המורים. זאת ועוד, נכתב כי בנובמבר 2021 ארגון המורים פנה למשרד האוצר בבקשה לנהל עמם משא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי שלהם; הצדדים נפגשו רק באפריל ומאז "לא חלה התקדמות ממשית", כך נכתב.

רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
"צודקים במאבקינו ובטענותינו". רן ארז/ראובן קסטרו

בית הדין הארצי נתן משקל לכך שיו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בחר שלא להצטרף לבקשה של משרד החינוך. הבחירה שלו באה אחרי סיכום בינו לבין ארגון המורים על הפסקת חלק מהעיצומים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר כי "בית הדין הארצי לעבודה הוכיח קבל עם ועדה שאנחנו צודקים במאבקינו ובטענותינו ומאלץ את משרד ומשרד האוצר לנהל אתנו מו"מ בכל הנושאים שעל הפרק".

משרד החינוך מסר כי "בית הדין קבע בצורה מפורשת שרפורמת הבגרויות ותוכנה היא בסמכותה הבלעדית של שרת החינוך והגורמים המקצועיים במשרד החינוך, וארגון המורים אינו יכול להטיל וטו על הנהגתה. בית הדין קבע שהעיצומים מכוונים נגד הסכסוך הכלכלי שעניינו משא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש וקרא לצדדים לנהל את המשא ומתן האמור. הבהרנו גם בבית הדין, משרד החינוך פועל וימשיך לפעול לקידום המשא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש, כפי ששרת החינוך הצהירה זאת מעל כל במה".

השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
הבקשה נדחתה. שאשא ביטון/אתר רשמי, אודי פורטל

מרכז השלטון המקומי בירך על ההחלטה ודרש ממשרד החינוך ומשרד האוצר "לשבת כבר היום עם ארגוני המורים ולקדם את המו"מ על תנאי השכר שלהם, כפי שקבע בית הדין לאלתר". עוד נמסר מהמרכז, "מדובר על עתיד החינוך של ילדי מדינת ישראל ועל העתיד והביטחון של כולנו הנמצא על סף משבר".

ארגון המורים הכריז בשבוע שעבר על העיצומים, במחאה על "הצעדים השרירותיים של שרת החינוך הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". זאת, בעקבות רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד. שרת החינוך הורתה בתגובה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים, שכעת נדחו.

קול ציבורי נשמע נגד העיצומים לאחר הכרזתם, בין היתר מטעם מועצת התלמידים והנוער הארצית, שמסרו כי "הופכים אותנו התלמידים לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך". על כן, חלק מהעיצומים בוטלו: המורים איימו כי לא יתנו ציונים לתלמידים, לא יחלקו תעודות סיום שנה ולא יערכו טקסי סיום שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully