וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי ספר תובעים את משרד החינוך: "מעסיקים אותנו בקיץ ללא תשלום"

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 21:36

בטיוטת כתב תביעה שהגיעה לידי וואלה! מציין ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" כי המנהלים נדרשים לעבוד במהלך חודשי הקיץ, ללא מנוחה, למרות שמקבלים שכר עבור 10 חודשים בלבד. אם תתקבל התביעה יקבלו המנהלים תשלום רטרואקטיבי על 7 שנים בהן לא קיבלו שכר על עבודה בחופשה

הפגנת מנהלי בתי ספר בכיכר הבימה בתל אביב 22 במאי 2022. ראובן קסטרו
"חופשת הקיץ - פיקציה". הפגנת מנהלי בתי ספר בתל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

מנהלי בתי ספר יגישו תביעה נגד משרד החינוך בגין העסקתם בחופשת הקיץ ללא תשלום. בטיוטת כתב התביעה, שהגיעה לידי וואלה!, מציין ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים", כי המנהלים נדרשים להתייצב לישיבות, כנסים והשתלמויות, לסכם את שנת הלימודים ולהכין את זו שאחריה, כל זאת בזמן שהלימודים אינם מתקיימים. "התוצאה היא שחופשת הקיץ מהווה פיקציה", האשימו. כעת, הם דורשים תשלום רטרואקטיבי על השכר שנמנע מהם בשבע השנים האחרונות, טווח הזמן המירבי שמאפשר החוק.

שכרם של המנהלים נפרס על פני כל חודשי השנה, על אף שהתשלום הוא רק על עשרה חודשים. משרד החינוך מחויב לשלם על כל עבודה בימי החופש. לטענתם, שעות העבודה הנוספות בחופשה לא נרשמות בתלוש השכר, כך שנמנעות מהם זכויות סוציאליות. המנהלים מסבירים כי ההגעה לאירועים המקצועיים המתקיימים ביולי ואוגוסט היא חובה, כך שהם מוכרחים לעבוד - וגם לא זוכים בשכר נוסף. התביעה צפויה להיות מוגשת לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ביום ראשון על ידי שני מנהלים וארגון "מנהיגים", שיצרפו תזכיר לפיו החלטות השופטים יהיו תקפות לכל מנהל שירצה להצטרף בהמשך. להערכתם מדובר בכ-250 אלף שקל לכל מנהל.

"אין לפגוע בזכות לחופשה, על אחת כמה וכמה שעה שהמעסיקה הפוגעת במכוון בזכויות עובדיה הנאמנים היא מדינת ישראל", כתבו. "אין זה מתקבל על הדעת כי חופשתם של התובעים תופר שנה אחר שנה מבלי שהנתבעת תיתן על כך את הדין ותחדול מיד ממעשיה. תכליתה של התביעה לשים סוף לניצול הבוטה". המנהלים הבהירו כי הם מבינים את הצורך בעבודתם בחופשת הקיץ, ולכן מבקשים לאסור על העסקתם רק בין 15 ביולי ל-15 באוגוסט.

ארגון מנהיגים, ארגון שאינו יציג, הוסיף כי לפני שנתיים העלה את הבעיה בפנייה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב וביקש מענה, אך תשובת המשרד לא התקבלה עד היום.

אביגיל סאמין, יו"ר משותפת בארגון "מנהיגים", ומנהלת תיכון מקיף אריאל אמרה כי "מנהלי בתי הספר עובדים מדי שנה מ-20 או 30 ביוני עד 31 באוגוסט כמעט בלי מנוחה. הגיע הזמן לא להתייחס למנהלים כמובנים מאליהם ולהעסקה שלהם כאילו 'הכל כלול'. על עבודה מגיע שכר".

אורית גור כהן, יו"ר משותפת בארגון הוסיפה: "איזו פרופסיה הייתה מוכנה לעבוד חינם במשך חודשיים בשנה על בסיס קבוע? ככה נראה מעמד מנהלי בתי הספר".

הפגנת מנהלי בתי ספר בכיכר הבימה בתל אביב 22 במאי 2022. ראובן קסטרו
"עובדים כמעט בלי מנוחה". הפגנת מנהלי בתי ספר בתל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

הצעד מהווה עליית מדרגה במאבק הארגון נגד משרד החינוך. ביום ראשון הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב יחד עם מורים והורים והציבו במקום כיתת לימוד מדומה שפעלה לאורך כל השבוע עם תלמידים מתחלפים. לצד שיפור תנאי ההעסקה של המנהלים והמורים, דרישתם היא לקחת חלק פעיל בדיוני משרד החינוך על תוכניותיו.

המתיחות סביב שכר המורים התגברה עם ההתקרבות לסיום השנה. הסתדרות המורים, שמשתפת פעולה עם משרד החינוך בקרב מול משרד האוצר, הודיעה כי ביום שני תשבית את הלימודים בבתי הספר היסודיים החל מהשעה 13:00 ותצא להפגין בתל אביב. ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה ודורש מחבריו לא להעניק ציונים לתלמידים, לא לחלק תעודות, לא להגיע למסיבות סיום ולא לשתף פעולה עם המשרד.

יואב פרידן, מארגון מנהלי בתי הספר, מסר כי "לראשונה בהיסטוריה של מערכת החינוך הישראלית, מנהלות ומנהלי בתי הספר מיוצגים מקצועית בזכות 'ארגון מנהיגים'. התביעה בגין הלנת שכר הקיץ היא צעד ראשון לקראת סדר חדש בחינוך לטובת ילדי ישראל". משרד החינוך מסר בתגובה כי "ככל שתוגש עתירה בנושא, המשרד ילמד אותה והוא יתייחס אליה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully