וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים אחרי הפיגוע: מאסר עולם למפקד החוליה שרצחה את החייל דביר שורק

31.5.2022 / 15:51

בית המשפט הצבאי גזר על אחמד עסאפרה 25 שנות מאסר במצטבר לצד פיצוי על סך 1.5 מיליון שקלים לטובת משפחתו של החייל בן ה-19 שנרצח בפיגוע בגוש עציון. בהכרעת הדין, התקבלה עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע אותו על אף שלא נכח במקום הפיגוע

בווידאו: גזר הדין לאחמד עסאפרה שרצח את דביר שורק/מערכת וואלה!

בית המשפט הצבאי גזר היום (שלישי) מאסר עולם על המחבל אחמד עסאפרה, בגין מעורבותו ברצח החייל דביר שורק, בן ה-19, בגוש עציון בשנת 2019. הוא הואשם בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות.

שורק נמצא דקור למוות כשהוא לבדו בציר בין מגדל עוז לאפרת בגוש עציון, לאחר שמשפחתו לא הצליחה ליצור איתו קשר. אחרי סריקות של כוחות הביטחון - התגלתה גופתו. בית המשפט הצבאי גזר בעבר את דינם של המחבלים קאסם עסאפרה ונסיר עסאפרה שדקרו את החייל. על קאסם נגזר מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר ועל נסיר מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. עוד נקבע כי כל אחד מהנאשמים ישלם פיצויים בסך 1.5 מיליון שקלים למשפחתו של שורק, וכי קאסם יפצה גם את נפגעי הפיגוע שביצע בשנת 2011, בסך 60 אלף שקלים.

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
נמצא דקור למוות כשהוא לבדו בציר בין מגדל עוז לאפרת בגוש עציון. דביר שורק/אתר רשמי, צע

לפי כתב האישום, אחמד עסאפרה היה מפקד החוליה הצבאית מטעם חמאס, בה היו חברים, בין היתר, שני הנאשמים הנוספים. בהכרעת הדין, קיבל בית המשפט הצבאי את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את אחמד בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את שורק.

שני המחבלים הנוספים תכננו לבצע יחד פיגוע דקירה ולרצוח ישראלי. באוגוסט 2019, כשהבחינו בשורק ליד הכניסה ליישוב מגדל עוז, חסמו השניים את דרכו באמצעות רכבם. לאחר שיצא נציר מהרכב, החל להכות את החייל באמצעות שוקר ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן, השניים נמלטו מהמקום.

בית המשפט הצבאי הטיל על אחמד מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר לצד פיצוי על סך 1.5 שקלים לטובת משפחתו של דביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully