וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של דביר שנרצח בפיגוע נפרד: "מקווה שעלה לשמים לא מתוך מאבק"

אל בית משפחת שורק בעפרה הגיעו קרובים וחברים שביקשו לנחם את הוריו וששת אחיו של החייל שנדקר למוות בגוש עציון. "מדמיין שהלך לתומו ולא הספיק לראות את הרשע מול העיניים", אמר האב. בנוסף, מתח ביקורת על השימוש בטרור לבניה בהתנחלויות: " לא צריך להסדיר כי מישהו מת"

צילום: ערוץ 13, עריכה: ניב מעוז

פיגוע הדקירה בגוש עציון - כל העדכונים

  • במשפחת הנרצח ממתינים לתוצאות הראשוניות של החקירה
  • אביו נפרד: "מקווה שלא הספיק לראות את הרשע מול העיניים"
  • כוחות רבים ממשיכים בסריקות נרחבות אחר חוליית המחבלים

קרובי משפחה וחברים הגיעו הבוקר (שישי) לעפרה לנחם את משפחתו של רב"ט דביר שורק שנרצח בפיגוע בגוש עציון. אביו, יואב, אמר בפתח ביתו כי הוא מקווה שבנו "עלה השמימה בטהרה ולא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר עם מי שארב לו שם". האב סיפר כי הם ממתינים לתוצאות הראשוניות של החקירה. "מאוד מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את הפרצוף הרשע מול העיניים".

האב הודה לשרים וחברי כנסת שהגיעו לביקורי תנחומים. "לצערי אין חידוש בזה שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים ערבים, זה מלווה אותנו הרבה מאוד זמן". יואב מתח ביקורת על השימוש בפיגועים לבניה בהתנחלויות והוסיף כי "אני לא חשוב שהקורבנות צריכים להוביל את המפעל שלנו פה. את המקום הזה צריך להסדיר כי צריך להסדיר אותו לא כי מישהו מת".

האב אמר גם כי "זו פחדנות ועצלנות של הדרגים הכי גבוהים במדינה. זה בעיני לא קשור בכלל לזה שמישהו נרצח. זאת טרגדיה ולא מנוף למשהו".

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
הותיר אחריו הורים ושישה אחים. שורק/אתר רשמי

כ-1,500 בני אדם השתתפו אמש בהלווייתו של החייל בן ה-19 בבית העלמין האזרחי בעפרה. הוא הותיר אחריו הורים, יואב ורחל, ושישה אחים: שחר בן 24, נועה בת 23, רות בת 21, בנימין בן 15, איתן בן 13 ואורי בן תשע. אביו ספד לו וסיפר: "לעתים קרובות עמדתי והתבוננתי בך מהצד בפליאה, הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת. "מתנה שלך יצרה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. אנו ננסה להוסיף אור וטוב ולהתחזק למרות הכאב".

משפחתו ביקשה לתרום את איבריו וקרניות עיניו יושתלו בימים הקרובים. שרה, אמו של מלאכי רוזנפלד, שנרצח לפני ארבע שנים בפיגוע בצומת שבות רחל, אמרה בתגובה כי "גם במקרה שלו כל מה שיכולנו לתרום, הדבר היחיד שנותר להעניק, היו קרניות עיניו. חשבתי לעצמי הבוקר שיש בכך סימבוליות רבה".

"מכל איברי הגוף שלהם, שכל אחד בדרכו השתמש בהם בצורה מעוררת השתאות, יכולנו לתרום דווקא את מבט העיניים. את אותו איבר שהביט קדימה ובחר לראות אור", אמרה האם.

עוד בוואלה!

משפחות בהפרעה: בכל המפלגות מסתפקים ברע במיעוטו

לכתבה המלאה
יואב שורק אביו של החייל רב"ט דביר שורק שנרצח בפיגוע בגוש עציון, מחוץ לביתו בהתנחלות עפרה 9.8.2019. אתר רשמי
"מקווה שלא פגש את הרשע מול העיניים". יואב שורק מחוץ לביתו בעפרה, הבוקר/אתר רשמי

במקביל, נמשכים המאמצים לאיתור חוליית המחבלים שדקרה למוות את שורק והשליכה את גופתו בציר בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. במערכת הביטחון גובר החשד כי הרוצחים הצליחו להתפצל, וכוחות מיוחדים הצטרפו לסריקות הנרחבות במרחב יהודה ושומרון. במקביל, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי בבית פג'אר שליד בית לחם הוחרם כלי רכב ששימש את המחבלים. לפי הדיווחים, הרכב שייך לצעיר בן 29 תושב הכפר.

שורק נסע ביום רביעי לקנות מתנה לרב ישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בה למד, ומאז בני משפחתו לא הצליחו ליצור עמו קשר. מהחקירה עולה כי הוא עלה לטרמפ כשברכב ישבו המחבלים ועל פי החשד נאבק עמם לפני שנדקר למוות בסמוך לשער הישיבה. עם זאת, נשללה האפשרות לניסיון חטיפה.

(עדכון ראשון: 11:00)

הרכב שצה"ל החרים בבית פאג'ר החשוד ששימש בפיגוע בו נרצח דביר שורק בגוש עציון. 09 באוגוסט 2019. אתר רשמי
הרכב שהוחרם סמוך לבית לחם/אתר רשמי
כוחות צה"ל עורכים סריקות בהמשך לפיגוע שאירע במרחב החטיבה המרחבית "עציון" בו נפל דביר שורק. 09 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
חיילים עורכים סריקות בהמשך לפיגוע שאירע במרחב החטיבה המרחבית "עציון"/דובר צה"ל
כוחות צה"ל עורכים סריקות בהמשך לפיגוע שאירע במרחב החטיבה המרחבית "עציון" בו נפל דביר שורק. 09 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
הכוחות ממשיכים במאמצים לאיתור חוליית המחבלים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully