וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר ומומחי הייטק: הבכירים על הכוונת של משמרות המהפכה

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 7:53

האיראנים הכריזו על 5 אנשי עסקים כמטרות, ואיימו לנקום בהתנקשות בבכיר משמרות המהפכה בשבוע שעבר. החמישה צברו את ניסיונם ביחידות המובחרות של אגף המודיעין, ומאז עברו לכהן בתפקידים בכירים בחברות ביטחון. כעת, בטהראן מזהירים: "תחיו בסתר"

בווידאו: בנט ההתייחסות מרומזת לחיסול הבכיר האיראני אומר עידן החסינות של המשטר האיראני/מערכת וואלה!

חמישה אנשי עסקים ישראלים נמצאים על הכוונת האיראנית - כך לפי אתר החדשות האיראני "פארס", שפרסם אמש (ראשון) את רשימת מטרות החיסול של משמרות המהפכה. חמשת היעדים הם אנשי ביטחון ומודיעין, שצברו את ניסיונם באגף המודיעין ועברו לשוק האזרחי.

הרשימה כללה תמונות של אותם אנשים, יחד עם פרטים מדויקים על בני משפחותיהם, כתובת ביתם וכתובת מקום העבודה שלהם. באתר נטען כי ישראלים אלה מעורבים ב"חבלה באיראן", ונכתב באיום שעליהם "לחיות בסתר".

אנשי עסקים ישראליים שנמצאים על הכוונת של משמרות המהפכה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אנשי מודיעין לשעבר. רשימת החיסול של משמרות המהפכה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי הדיווח האיראני אנשי העסקים הם עמוס מלכא, שכיהן כראש אגף המודיעין; עמיר לוינטל, המייסד והמנכ"ל של חברת הסייבר Cylus; גל גנוט, בוגר יחידת 8200 לשעבר ומנהל חברת ההכשרות אנליזה; ענבל אריאלי, מייסדת חברת ההייטק Synthesis; ועמית מלצר, עליו נכתב כי הוא מומחה בתחום טכנולוגיות הסייבר ההגנתי.

עמוס מלכא

עמוס מלכא, אלוף בדימוס, התגייס לחיל השיריון ב-1972 ולחם במלחמת יום הכיפורים כחלק מבה"ד 1. כשסיים קורס קצינים, עבר דרך כל שלבי הפיקוד בחיל השיריון, ממפקד מחלקה, מפקד חטיבות סדירות ומפקד יחידה 460, המכשירה את אנשי השיריון.

אלוף במיל' עמוס מלכא בהפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ראש אגף המודיעין לשעבר. עמוס מלכא/ראובן קסטרו

לאחר שצבר את ניסיונו הצבאי, כיהן בין השנים 2001-1998 כראש אגף המודיעין בצה"ל. גם לאחר פרישתו המשיך בתחום הביטחוני: הקים את חברת AM-DASC העוסקת בייעוץ ביטחוני ושימש כדירקטור חיצוני בחברת ביטחון המידע EDB. מאוחר יותר מונה ליו"ר חברת פלסן סאסא העוסקת בפתרונות מיגון לשוק הביטחוני המקומי והבינלאומי וכיום הוא דירקטור בחברת נייטרון אבטחת מידע.

עמיר לוינטל

עמיר לוינטל צבר יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום הסייבר, כחייל ביחידה 81 של אגף המודיעין, כמפקד יחידת המחקר והפיתוח של היחידה ובשוק הביטחוני האזרחי. ב-2017 הקים והחל לנהל את חברת הסייבר להגנת רכבות Cylus, שסניפיה פרוסים בישראל, בארצות הברית ובאירופה.

איש משמרות המהפכה בטהראן, איראן, 30 בדצמבר 2021. רויטרס
מבקשים לנקום. דגל משמרות המהפכה/רויטרס

באתר החברה נכתב כי "אמיר הוביל צוותים מיומנים במיוחד בפיתוח ופריסה של פרויקטים מורכבים של אבטחת סייבר, תוכנה וחומרה. הוא מילא תפקידים מרכזיים בצוותים שקיבלו את פרס הביטחון על פריצות דרך טכנולוגיות יוצאות דופן, וקיבל אות כבוד צבאי על הישג יוצא דופן ותרומה יוצאת דופן לביטחון המדינה".

גל גנוט

גל גנוט שירת יותר מ-13 שנה כחייל וכמפקד ביחידת 8200 המובחרת של אגף המודיעין. לאחר מכן עבר לתעשיית מודיעין הסייבר האזרחית, שם שימש כמה שנים כסמנכ''ל מודיעין ואופרציה בחברת אינטסייטס. כיום הוא מנכ"ל מכללת אנליזה, חברת הכשרות לכניסה לשורות ההייטק, מרצה מוביל בתחום ואף מגיש פודקאסט בנושא ניהול.

ענבל אריאלי

כקודמיה, ענבל אריאלי צברה את ניסיונה ביחידה מובחרת באגף המודיעין. היא שירתה כקצינה ב-8200 ולאחר שחרורה ייסדה והחלה לנהל את חברת Synthesis, המתמחה בהערכת כישורים מנהיגותיים של מנהלים בכירים בעולם העסקי. כיום היא מרצה בכירה בתחומי היזמות והחדשנות בעולם ההייטק.

עמית מלצר

עמית מלצר עבד כטכנולוג בכיר במשרד ראש הממשלה, וכיום הוא נחשב מומחה בתחום טכנולוגיות הסייבר ההגנתי ויועץ בכיר להגנת סייבר.

חיסול בכיר משמרות המהכפה 22 במאי 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חיסול בלב טהראן. ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרסום הרשימה מגיע ברקע חיסול הבכיר במשמרות המהפכה, חסן סייד חודאי, בלב איראן, בהתנקשות שיוחסה לישראל. מוקדם יותר היום, דווח כי מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי אמר לקרובי משפחתו של הבכיר כי איראן תנקום את מותו "שנגרם על ידי הציונים". חודאי הוביל את התוכנית של הארגון להתנקש בחייהם של מתנגדי איראן מסביב לעולם, כולל ניסיונות כושלים להרוג בכירים ישראלים ואמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully