וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האופוזיציה: "נתנגד לכל חוק של הקואליציה כדי להפילה מיד"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 17:56

נתניהו תקף את הקואליציה בהצהרה משותפת של ראשי מפלגות האופוזיציה: "הם נאחזים בקופת המדינה, בשטחי המדינה ובביטחון המדינה". סמוטריץ' ודרעי הצטרפו לדברים: "הממשלה מסוכנת לישראל, יש מספיק ח"כים בכנסת הנוכחית להקים ממשלה בראשות נתניהו, לא ילך - נלך לבחירות"

בווידאו: ליברמן: לא לימודי קודש, אלא לימודי בטלה - "יושבים אנשים בכולל ומדפדפים בספרים"/צילום: ערוץ כנסת

ראשי מפלגות האופוזיציה החליטו לא לתמוך בשום חקיקה של הקואליציה או הממשלה, במטרה "להפיל אותה מיד" - כך הצהירו היום (שני). ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, תקף בהצהרה את הקואליציה: "הם נופלים, הם נאחזים בכל דבר, הם נאחזים בקופת המדינה, שטחי המדינה, ביטחון המדינה וכל דבר כדי למנוע את שקיעתם במצולות", טען. "הם צוללים לשם ויגיעו לשם".

נתניהו המשיך, "בנט אמר בזמנו שממשלה שתלויה בתומכי טרור היא מסוכנת לאזרחי ישראל ולחיילי צה"ל, זה נכון. אני שומע בחוץ אנשים אומרים, 'גנבו לנו את המדינה'". כשנשאל אם יסכים לשבת עם נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער בקואליציה שיקים, נתניהו השיב כי "זה תיאורטי, נגיע לגשר ונחצה אותו".

בנימין נתניהו, מיקי לוי, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"אנשים אומרים, 'גנבו לנו את המדינה'". נתניהו/ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הצטרף וטען כי "זאת לא ממשלת בנט-עבאס, זאת ממשלת בנט-טיבי". הוא הסביר, "מה שטיבי מוכן עובר, מה שהוא לא מוכן - לא עובר. האנשים האלה לא ראויים להיות בהנהגת המדינה, ונחליף אותם. לא נהיה הקביים המלאכותיות שלהם".

לדבריהם הצטרף גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שתקף את הממשלה וטען כי היא "מסוכנת מאוד למדינת ישראל ולעם ישראל, מסוכנת מבחינה ביטחונית. אנחנו רואים את הסכנה הקיומית מאיראן, רואים שחמאס מעוניין בהמשך קיומה של הממשלה, רואים את הסכנה בזהות היהודית של ישראל . זאת ממשלה שעסוקה רק בהישרדות ולכן זאת ממשלה שצריכה ליפול, לכן - אסור לתמוך בממשלה הזאת בשום חוק גם אם הוא החוק החשוב ביותר". הוא הוסיף, "יש מספיק ח"כים בכנסת הנוכחית להקים ממשלה בראשות נתניהו, לא ילך - נלך לבחירות".

פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
"ממשלת בנט-טיבי". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

ההצהרה ניתנה על ידי כל ראשי הסיעות בגוש נתניהו לאחר שבשבוע שעבר ניהלה הקואליציה קמפיין נגד האופוזיציה סביב התמיכה בחוק ממדים ללימודים ולפני כן בחוק האזרחות. בליכוד דרשו תחילה שהמלגה תממן 100% משכר הלימוד של הלוחמים ושכספי הפיקדון ישמשו את החיילים המשוחררים למטרות אחרות. הם ספגו ביקורת ציבורית ומחברי הקואליציה, שהתגברה לאחר הפרסום בוואלה! לפיו מירי רגב אמרה בישיבת הסיעה "אין כאבי בטן גם כשזה על החיילים". לבסוף, שר הביטחון בני גנץ הציע פשרה לפיה המלגה ללוחמים תעלה מ-66% ל-75%. החוק אושר בכנסת לפי הצעת הפשרה, לאחר שחברי הליכוד נמנעו מהצבעה.

זאת ועוד, הקואליציה איבדה לראשונה את הרוב בכנסת, לאחר שיו"ר הקואליציה לשעבר, עידית סילמן, פרשה ושסיעת רע"מ הציגה קושי לתמוך בחוקים ביטחוניים ואף הקפיאה את חברותה בקואליציה. כך לדוגמה, הקואליציה פנתה לאופוזיציה בבקשה שתתמוך בתקנות שעת חירום ביהודה ושומרון, שמסדירות את המצב המשפטי של ישראלים בשטחים ומאפשרת להחיל חקיקה ושיפוט פליליים על התושבים הישראליים שגרים ביהודה ושומרון, גם פלסטינים בעלי תעודת זהות כחולה. באופוזיציה סרבו ובקואליציה מסתפקים האם לעלות את זה להצבעה היום במליאה לאור העבודה כי רע"מ מסתייגת מתמיכה בחוק ואין לה רוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully