וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן כהנא בביקורת על החרם של ישיבת מרכז הרב על בנט: "מיישרים קו עם הקו"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 17:40

בעקבות החרם על ראש הממשלה שלא הוזמן לטקס המסורתי בישיבה בסיום יום ירושלים, תקף סגן השר לענייני דתות בחריפות את הרבנים: "הם חזרו במעשיהם על דבריו של סמוטריץ'", אמר כהנא בפוסט בפייסבוק. "גם מאה דרשות על אהבת ישראל לא יחפו על האופן שבו פעלו בשעת מבחן"

בווידאו: הרצוג במהלך נאומו במרכז הרב בירושלים/קרדיט - מרכז הרב

סגן השר לענייני דתות מתן כהנא מתח היום (שני) ביקורת חריפה על ראשי ישיבת מרכז הרב. זאת בעקבות החרם שהטילו על ראש הממשלה נפתלי בנט, שלא הוזמן לאירוע הסיום המסורתי של יום ירושלים בישיבה כפי שפורסם בוואלה!. "בשעת מבחן, בשעה של קושי ואתגר, לימדה אותנו הישיבה שערכי הליבה שלה אינם כה איתנים", תקף כהנא בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. לדבריו "ראשי הישיבה חזרו במעשיהם על דבריו של ח"כ סמוטריץ' כי אסור להכניס את אנשי ימינה לבתי הכנסת, אך בניגוד לאותו ח"כ הם עשו זאת מתוך חשיבה וברור מעמיק".

לדברי כהנא "גם מאה דרשות בסעודה שלישית בישיבה על אהבת ישראל, על אחדות וממלכתיות, לא יוכלו לחפות על האופן שבו החליטו לפעול ראשי הישיבה בשעת מבחן". כהנא התייחס להקצנה שעובר המגזר הדתי-לאומי. לדבריו: "קולות דומיננטיים מתוך הציונות הדתית, השואפים להגמוניה ובלעדיות תורנית ומחשבתית, פועלים בדרך של חרמות ונידויים כלפי מי שמעז לחשוב אחרת".

כהנא קבל על היחס השלילי כלפי בנט, המנוגד לאופן שבו התייחסו הרבנים לנתניהו. "אם ראש ממשלתנו היה מוסר את חברון לאויבינו, אם היה משחרר אלף מחבלים רוצחים, אם היה נפגש עם ערפאת ומתגאה שפגש ידיד... עוד הייתה איזושהי הווא אמינא קלושה להחרמה של סמל הממלכה", כתב כהנא. ואולם בנט, לדבריו, ממשיך לבנות ביו"ש גם מול ממשל דמוקרטי בארה"ב, נלחם בגרעין האירני, עוצר את התשלומים בחמאס ועוד. לדבריו, הרב טאו והרב שמואל אליהו חשבו שלנתנהיו מותר להקים ממשלה הנתמכת על ידי רעם, אבל "מסתבר שיש מי שאם יעזה זאת יוחרם, ולא יורשה לבוא בקהל".

הכוונה לא להזמין את בנט לאירוע פורסמה ב"וואלה!" לפני כשלושה שבועות. מי שכן השתתף באירוע אתמול הוא הנשיא יצחק הרצוג. בנאומו בישיבה הוא קרא להילחם בקיטוב ואמר כי "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה".

עוד בוואלה!

אחרי שבנט לא הוזמן, הרצוג במרכז הרב: "אסור לנו להחרים את מי שחושב אחרת"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 22 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בונה ביו"ש, נלחם בגרעין האיראני, ובכל זאת לא מוזמן. ראש הממשלה נפתלי בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בשנים האחרונות, כשבנט היה יו"ר הבית היהודי ויו"ר ימינה, הוא נהג להשתתף בעצרת יום ירושלים במרכז הרב בקביעות. זאת, עד השנה שעברה, אז הוזמן לעצרת בעיצומו של המשא ומתן להקמת ממשלה, והחליט שלא להשתתף לאור הביקורת על כוונתו להקים ממשלה עם יש עתיד, מפלגות השמאל ורע"ם. השנה, אחרי הקמת הממשלה, ישיבת מרכז הרב לא מתכוונת להזמינו, למרות שהוא ראש הממשלה הראשון מבני הציונות הדתית וחובש כיפה.

בנט הוא לא ראש הממשלה היחיד שלא יגיע לעצרת המסורתית במרכז הרב. ראשי הממשלה אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט לא השתתפו בעצרת במרכז הרב במהלך כהונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully