וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבנט לא הוזמן, הרצוג במרכז הרב: "אסור לנו להחרים את מי שחושב אחרת"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 22:28

אירועי יום ירושלים מסתיימים מסתיימים בטקס המסורתי בישיבת מרכז הרב בבירה. לאירוע הגיעו רבנים בכירים, אישי ציבור ופוליטיקאים. עם זאת, ראש הממשלה, בשונה משנים קודמות, לא הגיע. הרצוג קרא להילחם בקיטוב. "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה"

בווידאו: הרצוג במהלך נאומו במרכז הרב בירושלים/קרדיט - מרכז הרב

אירועי יום ירושלים מסתיימים בשעה זו (ראשון) בטקס המסורתי בישיבת מרכז הרב בבירה. הנשיא יצחק הרצוג, שהגיע לאירוע קרא להילחם בקיטוב ואמר כי "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה".

עוד הבהיר הרצוג כי "החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה. ירושלים היא אחת, יחידה, ומאוחדת. וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר - טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה - צודקת, מוסרית ושורשית".

"עלינו לזכור - אף אחד לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם, בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום הגדול ההוא - לפני 55 שנה, מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק", המשיך הרצוג.

הרצוג. צילום מסך, אתר רשמי
"החיבור שלנו לירושלים נצחי". הרצוג/אתר רשמי, צילום מסך

כפי שפורסם בוואלה! לפני כשלושה שבועות, ראש הממשלה נפתלי בנט לא הוזמן להשתתף באירוע, בשונה משנים קודמות. מדובר באירוע המרכזי של יום ירושלים, במיוחד עבור בני הציונות הדתית, בהשתתפות רבנים בכירים, אישי ציבור ופוליטיקאים.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נהג להשתתף בו כמעט מדי שנה לאורך כל שנות כהונתו, אך השנה לא צפוי להגיע לאירוע. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הוזמן ואישר את הגעתו. בלשכת ראש הממשלה בנט, לעומת זאת, לא התקבלה הזמנה.

מצעד דגלים בכותל 29 במאי 2022. שלומי הלר
מצעד הדגלים בכותל. היום/שלומי הלר

בשנים האחרונות, כשבנט היה יו"ר הבית היהודי ויו"ר ימינה, הוא נהג להשתתף בעצרת יום ירושלים במרכז הרב בקביעות. זאת, עד השנה שעברה, אז הוזמן לעצרת בעיצומו של המשא ומתן להקמת ממשלה, והחליט שלא להשתתף לאור הביקורת על כוונתו להקים ממשלה עם יש עתיד, מפלגות השמאל ורע"ם. השנה, אחרי הקמת הממשלה, ישיבת מרכז הרב לא מתכוונת להזמינו, למרות שהוא ראש הממשלה הראשון מבני הציונות הדתית וחובש כיפה.

בנט הוא לא ראש הממשלה היחיד שלא יגיע לעצרת המסורתית במרכז הרב. ראשי הממשלה אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט לא השתתפו בעצרת במרכז הרב במהלך כהונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully