וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוחח עם בנט: ח"כ מיכאל ביטון יצביע עם הקואליציה

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 17:22

לאחר פגישה עם ראש הממשלה, יו"ר ועד הכלכלה חזר בו מכוונתו להפסיק להצביע עם הקואליציה. בנט שמע את טענותיו של ביטון, המתנגד לרפורמה בתחבורה הציבורית ובחקלאות. בישיבה הוכחלט כי בשבועיים הקרובים יתבצע תהליך של לימוד הרפורמות, ויתקיים שיח עם כלל גורמי הקואליציה

בווידאו: מיכאל ביטון: "קורא לבנט להקים קבינט ליוקר המחיה"/דוברות הכנסת

בתום פגישה שהתקיימה היום (שני) בין יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון לבין ראש הממשלה נפתלי בנט, חזר בו ביטון מכוונתו להפסיק להצביע עם הקואליציה. בנט שמע את טענותיו של ביטון, המתנגד לרפורמות בתחבורה הציבורית ובחקלאות, והסכים ללמוד בשבועיים הקרובים את הרפורמות ואת השפעותיהן על שכבות שונות באוכלוסייה. ראש הממשלה יקיים שיח עם כלל הגורמים בקואליציה, מתוך כוונה להביא לסיום המשבר. בפגישה עם בנט הבוקר נכחו גם מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס ונציגי אגף התקציבים באוצר. ביטון הסכים גם להשיב לסדרה את פעילות ועדת הכלכלה.

ח"כ מיכאל ביטון: "סומך על ראש הממשלה ושר האוצר שיביאו את התוצאה הרצויה".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"הפתרון הוא לא לתקוף אחד את השני". יו"ר כחול לבן בני גנץ/צילום מסך, ערוץ הכנסת

ביטון ובנט הגיעו להסכמה לאחר שבמהלך היום סירבה שרת התחבורה מרב מיכאלי לוותר על הרפורמה, ואמרה כי מדובר בתהליך חתום וסגור שכבר יצא לדרך. "פשרה לא צריכה להיות איתי", אמרה מיכאלי.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס בישיבת הסיעה למתיחות הנוכחית בקואליציה: "אין סוד שאנחנו נמצאים במצב רגיש בקואליציה, הפתרון הוא לא לתקוף אחד את השני אלא לדבר ולהגיע לפתרונות עבור עם ישראל שראוי לממשלה מתפקדת ולא צריך עוד בחירות". עוד אמר גנץ כי "בשיח של קצוות לא נתקדם לשום מקום, ונתקשה להחזיק מעמד כממשלה וכחברה. אני מברך על הסיכום שהושג להיכנס לשיח בנושא הזה".

מוקדם יותר היום אמרו בסביבת ביטון כי "רק הבוקר פורסם על מאמצי הממשלה להוזיל שוב את מס הבלו על הדלק כדי לצמצם את ההתייקרות הצפויה, אחרי הוזלה במס שנעשתה ביוזמת ועדת הכלכלה. לעומת זאת, את הדלק של העניים שזו התחבורה הציבורית יש מי שנחוש לייקר בשם אחידות המחיר". לפי טענות הגורמים, ביטון הגיע לפגישה "בנפש חפצה אך בנחישות - או שיביאו פתרונות, או שיקפיאו את המצב עד שיהיה פתרון. הרפורמה כמו שהיא לא תעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully