וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "תקציב הישיבות זה ללימודי בטלה, לא ללימודי קודש. נילחם בזה"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 18:08

יו"ר ישראל ביתנו אמר בישיבת סיעה כי האברכים שלומדים בכוללים ובישיבות "שותים קפה ומדברים פוליטיקה", ועל כן ביקש לקצץ כ-400 מיליון שקלים מתקציבם. במקביל, ראשי גוש נתניהו החליטו: נתנגד לכל חוק של הקואליציה

בווידאו: חילופי האשמות בין הליכוד לראשי הקואליציה על חוק "ממדים ללימודים"/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי הוא מבקש לקצץ כ-400 מיליון שקלים מתקציב הישיבות, ויצא נגד האברכים שלומדים בכוללים ובישיבות: "תקציב הישיבות זה ללימודי בטלה, לא ללימודי קודש. נילחם בזה". "הם מגיעים בבוקר, שותים קפה, אוכלים סנדוויץ', מדברים פוליטיקה וקוראים כמה ספרים", הוסיף ליברמן בישיבת הסיעה.

"אנחנו הולכים על התפיסה המינימליסטית ולא נוותר. אותם מוסדות חינוך שלא רוצים לממן לימודי ליב"ה, לא רוצים ללמד? תעשו את זה על חשבונכם", תקף ליברמן. "המפלגות החרדיות נאבקות בכל חקיקה, כולל ממדים ללימודים, אבל בד בבד הם נהנים מכספים קואליציוניים כמו תקציב ישיבות. אי אפשר להחזיק במקל בשני הקצוות. נילחם בזה".

תקציב הישיבות עומד על כ-1.2 מיליארד שקלים, ורוב הכסף, כ-800 מיליון שקלים, מקורו בבסיס התקציב. ליברמן מתייחס ל-400 מיליון שקלים שמקורם בכספים קואליציוניים, ואותם הוא מבקש לקצץ בתקציב המדינה הבא.

שר האוצר אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים, ירושלים, 29 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
התבטאות חריפה, השר ליברמן/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

כמו כן, משה גפני ביקש מחברי הכנסת של יהדות התורה לא להגיב לדברים של לליברמן ולמקורביו אמר: "הוא בקמפיין בחירות". אליו הצטרף אריה דרעי שהוציא הנחייה דומה גם לחברי הכנסת של ש"ס.

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיב בזעם על הדברים ואמר כי "איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערביים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב"ה של אש"ף, ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לפרסום וואלה! על דבריו של המנהיג החרדי הרב אדלשטיין נגד מצעד הדגלים ואמר כי היה נכון לקיים את מצעד הדגלים במסלולו המקורי. "יש מישהו ששמע את הרב אדלשטיין וחושב שקואליציית נתניהו וחרדים היא קואליציית ימין? זה כמו להגיד שמדבר סהרה הוא המקום הכי גשום בתבל".

עוד בוואלה!

ח"כ קרעי על ההשוואה בין לפיד וליברמן לנאצים: "ביקורת עניינית הופכת למלחמת עולם"

לכתבה המלאה

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה למצעד הדגלים ואמר כי הוא הוכתם בידי קיצוניים שניסו להפוך יום של שמחה ליום של שנאה. "לירושלים מגיע יותר. לחברה הישראלית מגיע יותר. דגל ישראל לא שלהם. לא ניתן להם לגזול מאתנו את הציונות ואהבת הארץ", אמר.

עוד התייחס לפיד לשאלה בסקר אולפן שישי בה נשאל הציבור: "האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור?". לפיד אמר כי מדובר בחרפה. "לקחת את ההסתה הכי גזענית של בן גביר וביבי ולהפוך אותה לשאלה לגיטימית. אין ולא יהיה בממשלה תומכי טרור", ציין.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה כי בעצם קיום מצעד הדגלים "ישראל שמרה ביום ירושלים על ריבונותה וביטחון אזרחיה, לצד שמירה על הסטטוס קוו וחופש הפולחן". הוא קרא להוקיע את "הטרוריסטים והפורעים המוסלמים הקיצוניים, שחלקם אף ביזו את קדושת הר הבית, זרקו אבנים במסגד ואף עשו בו את צרכיהם".

לצד זאת, התבטא גנץ נגד ה"מסיתים והמוסתים מקרב הציבור היהודי". "אנחנו נמשיך לרדוף את המסיתים ומחוללי האלימות בכל מקום", אמר. "כשר הביטחון אני סבור שהגיעה העת לבחון את ההגדרה של ארגונים כמו לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully