וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קרעי על ההשוואה בין לפיד וליברמן לנאצים: "ביקורת עניינית הופכת למלחמת עולם"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 22:37

חבר הכנסת מהליכוד אמר כי דבריו של הרב מאיר מאזוז נוגעים ככל הנראה ל"הנהגה האכזרית שמכרה את העם שלה לאויב ככה סתם, מתוך שנאה עצמית". הוא הוסיף כי "מותר לקרוא לליכודניקים חארות וכנופיית פשע ולשלוח את החרדים במריצות למזבלה, וזה עובר בשקט"

בווידאו: ראש ישיבת כסא רחמים: "לפיד וליברמן – גרועים מהנאצים"/מערכת וואלה!

חבר הכנסת שלמה קרעי סירב לגנות הערב (ראשון) את אמירתו של הרב מאיר מאזוז לפיה השרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן גרועים מהנאצים. "אני לא מכיר עוד הנהגה, ותהיה ההנהגה האכזרית ביותר, שמכרה את העם שלה לאויב ככה סתם, מתוך שנאה עצמית", אמר הערב בכינוס של מפלגת הליכוד במצודת זאב בתל אביב. "אני מניח שלכך התכוון הרב".

ח"כ קרעי פתח את דבריו בכך שלא יבקר את "מורו ורבו". "בכל מקרה, אני לא מתרגש מצקצוקי הלשון והמוסר הכפול. מותר לקרוא לליכודניקים חארות וכנופיית פשע, ולשלוח את החרדים במריצות למזבלה, וזה עובר בשקט, בלי לפתוח מהדורות ובלי פושים, אבל כשמישהו מאיתנו מעביר ביקורת, אפילו עניינית ואפילו בשפה יותר עדינה, זו מלחמת עולם. אני הפסקתי להתייחס. הפסקתי לשחק את המשחק שלהם".

ח"כ שלמה קרעי, ליכוד, 20 במאי 2021. ., אתר רשמי
ח"כ קרעי/אתר רשמי, .

מאזוז, מהרבנים החרדים הבולטים המכהן כראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק, אמר אמש בשיעורו השבועי כי השרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן "בוגדים בעמם, שונאים את עמם, (והם) גרועים מהנאצים".

הרב מאזוז עסק בשאלה הלכתית סביב תפילה מסוימת ביום ירושלים, והזכיר כמה צריך להודות לקדוש ברוך הוא על הניסים בארץ ישראל. עם זאת, הוא התייחס לחברי הממשלה וטען כי "יש לנו אנשים רעים, אנחנו מחכים שיום אחד יחלפו מן העולם". הוא הזכיר את שמותיהם של לפיד וליברמן ואמר כי "הם גרועים מהנאצים" היות ו"הנאצים אוהבים את העם שלהם, ואלה שונאים את העם שלהם". הרב מתח ביקורת על כך שהממשלה רוצה "לחנוק את האברכים ולתת כמה שיותר לאברכים" והוסיף בציניות זועמת, "זה טוב מאוד, ממש נפלא".

עוד בוואלה!

מנהיג חרדי בכיר: "לפיד וליברמן - גרועים מהנאצים"

לכתבה המלאה
הרב מאיר מאזוז. כסא רחמים,
מאזוז. עסק בשאלה הלכתית/כסא רחמים
לפיד, ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן ולפיד בכנסת. תקפו את האמירה/פלאש 90, יונתן זינדל

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הגיב לדבריו של מאזוז וגינה אותם. "הרב מאזוז, הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו", אמר. "התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן הגיב גם הוא על דברי הרב מאזוז ואמר כי במקום לימודי ליבה, הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה. "‏לא ידעתי שלימודי ליבה, יציאה לעבודה ושירות צבאי זה יותר גרוע מהנאצים", אמר. "בדיוק בשביל אנשים כמוך נכתב במקורות שבית המקדש 'מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם'".

האמירה עוררה גינויים מבכירים נוספים בקואליציה, וגם ראש הממשלה נפתלי בנט מחה על הדברים. "לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו. נשמור על לשוננו. אחים אנחנו", אמר בנט בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

אף שר הביטחון בני גנץ גינה בתוקף את הדברים, ואמר כי הם "בגדר זילות השואה". לדבריו, "ירושלים שנלקחה מאיתנו בשל שנאת חינם, אוחדה על בסיס עוצמתנו ואחדותנו. דווקא ביום הזה, טוב שנזכור את חשיבותה של אהבת חינם בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully