וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חרדי בכיר: "לפיד וליברמן - גרועים מהנאצים"

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 11:46

הרב מאיר מאזוז, מהרבנים החרדים הבולטים, תקף בשיעורו השבועי את שר החוץ ושר האוצר: "בוגדים ושונאים את עמם". לפיד: "סבא שלי נרצח בגטו. אני אוהב את כל ישראל". ליברמן: "הוא מלמד שנאה". בנט: "לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו"

בווידאו: ראש ישיבת כסא רחמים: "לפיד וליברמן – גרועים מהנאצים"/מערכת וואלה!

הרב מאיר מאזוז, מהרבנים החרדים הבולטים המכהן כראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק, אמר הערב (שבת) בשיעורו השבועי כי השרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן "בוגדים בעמם, שונאים את עמם, (והם) גרועים מהנאצים".

הרב מאזוז עסק בשאלה הלכתית סביב תפילה מסוימת ביום ירושלים, והזכיר כמה צריך להודות לקדוש ברוך הוא על הניסים בארץ ישראל. עם זאת, הוא התייחס לחברי הממשלה וטען כי "יש לנו אנשים רעים, אנחנו מחכים שיום אחד יחלפו מן העולם". הוא הזכיר את שמותיהם של לפיד וליברמן ואמר כי "הם גרועים מהנאצים" היות ו"הנאצים אוהבים את העם שלהם, ואלה שונאים את העם שלהם". הרב מתח ביקורת על כך שהממשלה רוצה "לחנוק את האברכים ולתת כמה שיותר לאברכים" והוסיף בציניות זועמת, "זה טוב מאוד, ממש נפלא".

הרב מאיר מזוז באירוע שנתי של ישיבת 'כסא רחמים'  בגני התערוכה, 25 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"רוצים לחנוק את האברכים". הרב מאזוז/ראובן קסטרו

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הגיב לדבריו של מאזוז וגינה אותם. "הרב מאזוז, הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו", אמר. "התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן הגיב גם הוא על דברי הרב מאזוז ואמר כי במקום לימודי ליבה, הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה. "‏לא ידעתי שלימודי ליבה, יציאה לעבודה ושירות צבאי זה יותר גרוע מהנאצים", אמר. "בדיוק בשביל אנשים כמוך נכתב במקורות שבית המקדש 'מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם'".

האמירה עוררה גינויים מבכירים נוספים בקואליציה, וגם ראש הממשלה נפתלי בנט מחה על הדברים. "לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו. נשמור על לשוננו. אחים אנחנו", אמר בנט בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

אף שר הביטחון בני גנץ גינה בתוקף את הדברים, ואמר כי הם "בגדר זילות השואה". לדבריו, "ירושלים שנלקחה מאיתנו בשל שנאת חינם, אוחדה על בסיס עוצמתנו ואחדותנו. דווקא ביום הזה, טוב שנזכור את חשיבותה של אהבת חינם בינינו".

דיוני מליאת הכנסת לקראת אישור התקציב, 2 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה". ליברמן/ראובן קסטרו

הרב מאזוז, בן ה-77 הוא פטרונו הרוחני של אלי ישי, ואף ח"כ איתמר בן גביר וחברי מפלגת עוצמה יהודית מגיעים למעונו כדי לקבל את ברכתו. הוא מכהן כראש ישיבה שבה לומדים אלפי בחורים ואברכים, מהישיבות הנחשבות בציבור הספרדי, ובשיעורו השבועי צופים ומאזינים אלפי בני-אדם באמצעות יוטיוב, רדיו ואמצעים אחרים. בתקופה האחרונה מצבו הרפואי ידע עליות ומורדות, והוא נמנע מהופעות ציבוריות או קבלת קהל בחלק מהזמן.

גם ח"כ לשעבר יום טוב כלפון מקורב מאד לרב מאזוז, והאחרון אף שלח לו מכתב ימים לפני הדחתו מהכנסת שבו ניסה לשכנע אותו לפרוש מהקואליציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully