וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לאחר מצעד הדגלים: "לבחון את הגדרת לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 17:57

שר הביטחון מסר כי יש "לרדוף את המסיתים ומחוללי האלימות בכל מקום", לאחר שביום ירושלים פעילי הארגונים התפרעו, זרקו רימון עשן וקראו "מוות לערבים". בנט הנחה את כוחות הביטחון "לגלות אפס סובלנות כלפי פרובוקציות". בר-לב: "מדובר בקומץ רעשני שפוגע בביטחון ישראל"

בווידאו: שר הביטחון בני גנץ קורא לבחון את הגדרת לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור/צילום: ערוץ הכנסת

שר הביטחון בני גנץ קרא היום (שני) לבחון את הגדרת ארגוני לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור. זאת, לאחר השתתפותם במצעד הדגלים, שלוותה בהתפרעויות, בהן זריקת רימון עשן וקריאות "שיישרף לכם הכפר" ו"מוות לערבים". "אנחנו נמשיך לרדוף את המסיתים ומחוללי האלימות בכל מקום", מסר גנץ, "אני יודע שהנושא ניצב לפתחם של ארגוני הביטחון וסומך על ראשי הארגונים שיעשו את הבחינה באופן הנקי והטוב ביותר".

בעת המצעד, ראש הממשלה הנחה את כוחות הביטחון, בדגש על משטרת ישראל, "לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון לה-פמיליה, בירושלים". השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הצטרף לקריאה וציין כי "עוד לפני שהייתי שר, פניתי ליועץ המשפטי לממשלה במטרה לבחון את האפשרות של הוצאת לה פמיליה ולהב"ה מחוץ לחוק".

בר-לב טען כי "מדובר בקומץ רעשני וקשה" ואמר כי בכוונתו "לשוב ולפנות ליועצת המשפטית לממשלה כדי להוציא אותם אל מחוץ לחוק". "אין ספק שהם פוגעים בביטחון מדינת ישראל, בביטחון הפנים במדינת ישראל, פוגעים במכנה המשותף הרחב שלנו, וצריך להוציא אותם מחוץ לחוק", סיכם.

מצעד הדגלים בירושלים  29 במאי 2022. ראובן קסטרו
מצעד הדגלים בירושלים/ראובן קסטרו

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה קרא להכריז על להב"ה ולה פמיליה ארגוני טרור והפנה אצבע מאשימה לעבר גנץ ושר הביטחון בני גנץ. "ממשלת השינוי היא שאישרה את מצעד 'מוות לערבים'", טען, "אם הם באמת נגד הכהניסטים - שיכריזו עליהם ארגוני טרור. פחות גינויים ויותר מעשים". במכתב ששלח ללפיד, ליועמ"ש גלי בהרב-מיארה ולשר המשפטים גדעון סער, כתב כי "היינו עדים לאינספור מקרי אלימות קשה נגד פלסטינים תושבי ירושלים המזרחית, אשר הובלו ברובם על ידי פעילי הארגונים לה פמיליה ולהב"ה".

"בין המקרים היו תקיפות של קשישים וצעירים, פגיעה בחנויות וברכבים, ריסוס גז פלפל, בעיטות והכאה במקלות, ולינץ' בעיתונאי כאן 33 איאד חרב שתיעד פורעים יהודים בשכונת שיח' ג'ראח", המשיך. "זאת ועוד, לפעילי לה-פמיליה ולהב"ה יש היסטוריה ארוכה של פעילות אלימה ומסוכנת שלא נשארת בגדר הסתה בלבד. רק בחודש מאי לפני שנה תועדו עשרות מקרים בהם פעילי הארגונים התארגנו במטרה לתקוף אזרחים ערבים באופן שיטתי, ולהסית אזרחים יהודים לאלימות וטרור נגד אזרחים ערבים, בתמיכת ח"כ איתמר בן גביר- שהפעם אף סיפק לפורעים אירוח בלשכתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully