וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנדטים: מרצ נמחקת מהמפה, בן גביר מתחזק

עודכן לאחרונה: 27.5.2022 / 22:56

על רקע המשברים בקואליציה השברירית ורוח הבחירות, סקר ג'רוזלם פוסט מגלה כי איחודים יגדילו את כוחה של האופוזיציה, וכי צירוף שקד לליכוד יפגע במספר המנדטים. רוב המצביעים לא מרוצים מתפקוד ראש הממשלה; רוב מכריע לא רוצה מפלגה ערבית בקואליציה

בוודיאו: בנט על חוק "ממדים ללימודים"/מערכת וואלה!

משבר אחד בכיכובה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ מאחורינו, וכשברקע ח"כ מאיים נוסף בדמותו של מיכאל ביטון מכחול לבן, האיום על שלמות הקואליציה עדיין קיים. סקר שנערך עבור הג'רוזלם פוסט בדק כמה מנדטים הייתה מקבלת כל מפלגה אם הבחירות היו מתקיימות היום, והאם חיבורים מימין ומשמאל יצליחו לפתור את הפלונטר הפוליטי. בין היתר, נמצא כי על אף סיום המשבר הקואליציוני עם רינאוי זועבי, מפלגת מרצ לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה - זה הסקר השני ברציפות.

בסקר, שנערך על ידי על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, השתתפו 1,007 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל-6,302 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, ונערך ב-25-24 במאי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.3%.

מפת המפלגות הנוכחית, מתוך אתר מעריב. 27 במאי 2022. מעריב
מפת המפלגות הנוכחית/מעריב

במפת המפלגות הנוכחית, מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, עם 2.6% הצבעה. שתי מפלגות נוספות נמצאות בקרבה גדולה לרף: תקווה חדשה עם 3.7% ורע"מ עם 3.5%. נכון לעכשיו יש לאופוזיציה בראשות נתניהו 59 מנדטים, אבל ירידה של עוד מפלגה מגוש הקואליציה אל מתחת לאחוז החסימה תקנה רוב למפלגות שבגוש האופוזיציה.

עוד עולה מהסקר כי כרבע בלבד ממצביעי ימינה בבחירות 2021 אומרים שיחזרו להצביע למפלגה גם בבחירות הבאות. כ-20% מהם עדיין מתלבטים והאחרים התפזרו בעיקר למפלגות ימין כמו הליכוד והציונות הדתית. רק כשליש ממי שיצביעו לימינה בבחירות הבאות הם דתיים, הרוב הם מסורתיים או חילוניים.

למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו היו מתמודדות ברשימה מאוחדת וכך גם העבודה ומרצ, שאר המפלגות נשארות כפי שהן?

התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו היו מתמודדות ברשימה מאוחדת וכך גם העבודה ומרצ, שאר המפלגות נשארות כפי שהן? 27 במאי 2022. מעריב
התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו היו מתמודדות ברשימה מאוחדת וכך גם העבודה ומרצ, שאר המפלגות נשארות כפי שהן? 27 במאי 2022/מעריב

על פי הסקר, רשימה שמאחדת את מפלגות ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו מקבלת 12 מנדטים, פחות מאשר מקבלות שלושתן בנפרד (15 על פי הסקר הנוכחי). זאת, בעיקר בשל זליגת קולות לכחול לבן ויש עתיד. רשימה מאוחדת של מפלגת העבודה ומרצ מקבלת תשעה מנדטים, שניים יותר מאשר מקבלת העבודה בריצה נפרדת. בנוסף, יש בכך לכאורה מניעה חלקית של אובדן קולות למרצ, שנכון לעכשיו נמצאת מתחת לאחוז החסימה.

למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: עמיחי שיקלי היה מתמודד בראשות רשימה עצמאית, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הייתה מתמודדת בנפרד ממפלגת הציונות הדתית, נפתלי בנט היה מצרף לרשימתו את יועז הנדל ואיילת

התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: עמיחי שיקלי היה מתמודד בראשות רשימה עצמאית, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הייתה מתמודדת בנפרד ממפלגת הציונות הדתית, נפתלי בנט היה מצרף לרשימתו את יועז הנדל ואיילת שקד הייתה מצטרפת לליכוד, שאר המפלגות נשארות כפי שהן? 27 במאי 2022. מעריב
התוצאות לשאלה למי היית מצביע לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת ומפת המפלגות הייתה משתנה באופן הבא: עמיחי שיקלי היה מתמודד בראשות רשימה עצמאית, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הייתה מתמודדת בנפרד ממפלגת הציונות הדתית, נפתלי בנט היה מצרף לרשימתו את יועז הנדל ואיילת שקד הייתה מצטרפת לליכוד, שאר המפלגות נשארות כפי שהן? 27 במאי 2022/מעריב

מהסקר עולה, כי יצירת הצירופים של ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו מחד ושל העבודה ומרצ מאידך - מביאה לכך שגוש האופוזיציה גדל ל-60. צירופו של יועז הנדל מחזק את ימינה במנדט - בחלקו בשל מעבר מסוים של קולות מכחול לבן ותקווה חדשה ובחלקו מתנודות סטטיסטיות.

רשימה חדשה בראשות עמיחי שיקלי מתקרבת לאחוז החסימה, ויכולה לראות ב-2.7% שקיבלה בסקר הנוכחי הישג משמעותי. שיקלי עדיין לא הכריז באופן רשמי על הקמת רשימה בראשותו וגם לא הציג רשימת אישים האמורים להיות כלולים ברשימה כזו, למצביע הימני הוצגו בשאלה זו מספר רב של אלטרנטיבות ששיקלי הוא רק אחת מהן. הקולות שמקבל שיקלי מגיעים בעיקר ממצביעי ימינה, הציונות הדתית והליכוד.

רה"מ, נפתלי בנט במהלך טקס יום הזיכרון בהר הרצל 4 במאי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
רק 30% מרוצים. בנט/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מממצאי הסקר עולה עוד כי פיצול של רשימת הציונות הדתית מחזק לכאורה את כוחה לכדי 11 מנדטים, בהשוואה לתשעה ללא פיצול. בן גביר מקבל יותר מנדטים מאשר בצלאל סמוטריץ'. עוצמה יהודית בראשות בן גביר מקבלת את קולותיה מרשימת הציונות הדתית אבל גם ממצביעי ליכוד.

בנוסף, צירופה של איילת שקד לליכוד מחליש לכאורה את המפלגה בשלושה מנדטים ביחס למספר שהיא מקבלת ללא שינוי במפת הרשימות. הסיבה לכך היא האלטרנטיבות הימניות שהוצגו בשאלה זו: הפיצול של רשימת הציונות הדתית לשניים והוספת רשימתו של שיקלי - כל אלו רשימות ימניות שגורעות קולות מהליכוד.

לשאלה האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של נפתלי בנט כראש הממשלה השיבו 65% כי הם אינם מרוצים, בעוד 30% השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של רה"מ ו-5% השיבו כי אין להם דעה בנושא. כמו כן, 69% מקרב הנשאלים השיבו כי הם אינם רוצים לראות מפלגה ערבית שותפה פעילה בקואליציה, לעומת 22% שכן רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully