וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אוטיסט - ואני קיים": דבריה של ח"כ דיסטל ממשיכים לעורר הדים

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 16:46

הזעם על אמירותיה של חה"כ מהליכוד על אוטיזם ואופן הטיפול בבנה ממשיך, בעיקר בקרב אוטיסטים ומשפחותיהם. "אמא שלי בניגוד אלייך אף פעם לא ניסתה לשנות אותי", כתב ניצן. אהוד הוסיף: "עוד לא התאוששתי ממירי רגב, ואז באה דיסטל והוכיחה שאי אפשר לרדת נמוך יותר"

בווידאו: ח"כ גלית דיסטל אביטל "אין כזה דבר אוטיזם"/צילום: ערוץ הכנסת

דבריה של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) על אוטיזם ואופן ההתמודדות עם בנה כשאובחן כאוטיסט, ממשיכות לעורר הדים וביקורות ברשתות החברתיות, בעיקר בקרב משפחות של ילדים על הרצף האוטיסטי. דיסטל טענה בראיון בערוץ הכנסת כי "אין דבר כזה אוטיזם". לדבריה, כדי להביא את בנה לדבר היא "משכה אותו בשיער, לא נתנה לו לאכול ולא נתנה לו לשתות".

אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, הוציאה הודעה בה נכתב כי "אוטיזם היא לקות מהמורכבות ביותר, ומתבטאת באתגרים רבים וברמות תפקוד שונות. כעמותת הורים, אלו"ט מצרה על האמירה שפוגעת ברגשותיהם של הורים רבים לילדים על הרצף".

טלי כגן-בלסון, אם לילד שנמצא על הרצף האוטיסטי, תקפה את דיסטל בפוסט בפייסבוק בו כתבה כי "לפי דבריה, עידן שלנו, אני מצטערת שלא נעלתי אותך בחדר, לא משכתי לך בשיער, לא הרעבתי אותך ולא גרמתי לך להיות במצב הישרדותי וגם בצבא, לא הגעת ליחידת עוקץ. ובמקום כל זאת, קיבלת בית מלא אהבה, הכלה וכבוד והגעת לאן שהגעת בזכות השקעה מירבית והתקדמת בקצב שלך וכמו שאתה. זה הכי מושלם בעולם ולאורך כל הדרך אתה ממשיך להפתיע ולהתקדם".

גלית דיסטל אטבריאן. ראובן קסטרו
"את זה שיש לה פה ג'ורה כולם יודעים אבל כבר אין מילים". דיסטל-אטבריאן/ראובן קסטרו

"מפלצת רדודה"

ח"כ שירלי פינטו (ימינה) כתבה היום בטוויטר: "ראיתי את הראיון של חה"כ גלית דיסטל אטבריאן על השיטה האכזרית, 'החדר הסגור, שהשתמשה בחינוך ילדה שעל הרצף האוטיסטי. קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים, וגם תלונות על מוסדות שלצערי ממשיכים לאמץ את השיטה. זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. כתבו לי על מקרים שנתקלתם בהם - אכנס דיון דחוף בנושא".

דיסטל מיהרה להגיב ותקפה בחריפות את פינטו, כבדת שמיעה, וכינתה אותה "מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע". היא ציינה כי השתמשה בשיטת 'החדר הסגור' "רק כמה חודשים כשגרתי בחו"ל".

"אחר כך הוא טופל בארץ משך 15 שנים במסגרות קונבנציונאליות של חינוך מיוחד יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך", כתבה דיסטל בתגובה לפינטו. "צאי לי מהחיים וצאי לי מהאמהות. את מעוררת חלחלה".

עוד בוואלה!

סערה ברשת בעקבות דבריה של ח"כ דיסטל: "אין דבר כזה אוטיזם"

לכתבה המלאה

ניצן סימון, צעיר הנמצא על הרצף האוטיסטי, תיאר גם הוא את היחס החיובי והתמיכה שקיבל ממשפחתו: "אמא שלי בניגוד אלייך אף פעם לא ניסתה לשנות אותי, היא תמיד קיבלה אותי והתייחסה אלי בכבוד ועשתה כמיטב יכולתה כדי להעניק לי את הכלים שאני זקוק להם. היא נלחמה כדי שמסגרות ישלבו אותי כשווה בין שווים, כדי שלא יפלו ויחריגו אותי. אמא שלי בניגוד אלייך לא מבטלת ולא מכחישה ולא משתיקה את הקהילה האוטיסטית ואת החוויות והקולות שלנו, ולא שמה את עצמה מעלינו. גם אם אנחנו לא מסכימים על הכל או מחזיקים בדעה הפוכה בנושא שקשור לאוטיזם, היא עדיין מאמינה בי".

גלי דויטש, אם לילדה אוטיסטית, תקפה בחריפות את חברת הכנסת מהליכוד. "יש גבול לרמה הנמוכה שאפשר להכיל חברי כנסת במדינת ישראל, שמשתמשים בכוח, במעמד ובחשיפה שלהם, ומרשים לעצמם לדבר בלי רסן בלשון", כתבה דויטש בפייסבוק. "את עושה נזק לאנשים שמקשיבים לך ולא יודעים להבחין בין אנשים שמדברים דברי טעם לבינך. את עושה נזק לחברה, ואת פוגעת בבת שלי. אני לא משכתי את הבת שלי מהשיער. נתתי לה לאכול ולשתות, ונתתי לה הרבה, הרבה מאוד ועדיין היא אוטיסטית. בת עשר וחצי שכל כך משתדלת אבל הגוף שלה לא מקשיב לה. את מה שאני חושבת עלייך בתור אמא אני אשמור לעצמי, אבל מי את? מי את שתחליטי שאין כזה דבר אוטיזם?".

המנחה ואיש הרדיו שי גולדשטיין העלה סרטון עם בנו בר, בה הוא "יצא מהארון האוטיסטי". "בר בן 19 וחצי, גיטריסט על. ונחשי מה גלית? אף פעם לא מנענו ממנו לאכול או לשתות. את מפיצה תורה נוראית".
"מה שהיא אמרה זעזע אותי", הוסיף בר. "יש דרכים הרבה יותר טובות ומפתחות מהדרכים שדיסטל דיברה עליהן. דבר ראשון - אני אוטיסט ואני קיים. אל תהפכי אותי, את האוטיזם ואת שלל האוטיסטים בארץ לכלי במשחק פוליטי מלוכלך שלך ושל המפלגה שלך".

השחקן והקומיקאי תומר שרון היה אף יותר חריף וכתב בתגובה לסרטון של ח"כ דיסטל: "מה ראיתי עכשיו?היא הרעיבה וכלאה את הבן שלה ומספרת על זה כאילו זו שיטת טיפול? הלו, משטרה".

אביב ישר, שהזדהה אף הוא כאוטיסט בתפקוד גבוה כתב כי הדרך שדיסטל נהגה עם בנה היא "לא למידה, וזה לא חינוך מה שעשית לו זה עינוי. כפית עליו סיטואציה כדי שהוא ייצא כפי שאת רצית בלבד, וזה לא משנה אם מבחינתך הוא סבל. את המטרה שלך, כאמא, השגת".

אהוד שפייזר הוסיף: "עוד לא התאוששתי מהמהלומה שהנחיתה מירי רגב, ואז באה גלית דיסטל והוכיחה שאי אפשר לרדת נמוך יותר לתהומות רוע הלב והאטימות".

פוסט כנגד דבריה של גלית דיסטל אביטל. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פוסט בפייסבוק נגד דבריה של ח"כ דיסטל/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

רותם ובר שומרון כתבה: "אני לא חושבת שאפשר להישאר אדיש לחברת בית המחוקקים שמתגאה בשיטות ארכאיות ואכזריות לטיפול באוטיזם, שמבטלת את קיומו של האוטיזם בכלל, ושמייצרת אצל הרבה הורים תחושות אשם שלא 'עושים מספיק' כדי להוציא את הילד שלהם מהאוטיזם. היא פשוט לוקחת אותנו 50 שנה לאחור בשיח על נושא האוטיזם ואני חושבת שזה משהו שכולנו צריכים לגדוע באיבו".

איל שחל כתב: "חסרה לי מאוד התייחסות לנפש, הנפש של בנה. יש התייחסות למוח, להקניית כישורים הישרדותיים, אבל אוטיסט הוא לא חיה. הוא אדם ויש לו נפש".

שחר שמשון הוסיף: "את זה שלחברת הכנסת גלית דיסטל יש פה ג'ורה כולם יודעים מזמן, אבל זה שהיא מנעה מהבן שלה טיפול נכון ועוד מסבירה לכולם מה היא עשתה, לזה כבר אין מילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully