וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברשת בעקבות דבריה של ח"כ דיסטל: "אין דבר כזה אוטיזם"

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 21:59

הח"כית מהליכוד עוררה תגובות זועמות ברשת לאחר ששיתפה על ההתמודדות עם בנה, כדי לגרום לו לדבר, כשהתגלה שהוא על הרצף האוטיסטי: "משכתי אותו בשיער, לא נתתי לו לאכול, לא נתתי לו לשתות". לאחר הכעס ברשתות היא התגוננה: "הניחו לבן שלי, אל תשתמשו בו כדי להתנגח בי"

בווידאו: ח"כ גלית דיסטל אביטל "אין כזה דבר אוטיזם"/צילום: ערוץ הכנסת

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן עוררה היום (רביעי) סערה ברשתות החברתיות לאחר ששיתפה על התמודדותה בחינוך בנה הנמצא על הרצף האוטיסטי, וטענה כי "אין דבר כזה אוטיזם". לדבריה, כדי להביא את בנה לדבר "משכה אותו בשיער, לא נתנה לו לאכול, לא נתנה לו לשתות".

התבטאות זו של חברת הליכוד מגיעה בסמוך להתבטאות של חברת הכנסת מירי רגב, שעוררה סערה גם היא, כשאמרה השבוע כי "אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל".

בריאיון בערוץ הכנסת אמרה דיסטל אטבריאן כי הבינה "באינטואיציה שאין דבר כזה אוטיזם. אוטיזם זה לא דבר. אוטיזם זה הימנעות ממשהו. זה הימנעות מאינטראקציה חברתית דינאמית, כי המוח לא ממש מצליח להבין אותה". היא הסבירה שלפני שנים, כשבנה היה בן 3 והחל לאבד מילים, החליטה לעשות הכל כדי להביאו לדבר. "משכתי אותו בשיער, לא נתתי לו לאכול, לא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום", אמרה. "הוא הכריח את עצמו לדבר כדי לשרוד. זה קשה נורא, זה אכזרי נורא".

גלית דיסטל אטבריאן. ראובן קסטרו
"אין דבר כזה אוטיזם". דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו

רבים ברשתות החברתיות הביעו זעם בעקבות דבריה של הח"כית, וטענו כי הדרך בה חינכה את בנה אינה נורמטיבית. צעיר על הרצף האוטיסטי כתב בפוסט שהעלה לרשת, "אמא שלי בניגוד אליך אף פעם לא ניסתה לשנות אותי, היא תמיד קיבלה אותי והתייחסה אלי בכבוד ועשתה כמיטב יכולתה כדי להעניק לי את הכלים שאני זקוק להם, והיא נלחמה כדי שמסגרות ישלבו אותי כשווה בין שווים, כדי שלא יפלו ויחריגו אותי".

"אמא שלי בניגוד אלייך לא מבטלת ולא מכחישה ולא משתיקה את הקהילה האוטיסטית ואת החוויות והקולות שלנו, ולא שמה את עצמה מעלינו", המשיך. "גם אם אנחנו לא מסכימים על הכל או מחזיקים בדעה הפוכה בנושא שקשור לאוטיזם, היא עדיין מאמינה בי".

עוד בוואלה!

ח"כ דיסטל-אטבריאן: לא חשה אי-נוחות ממה שאמרתי על אלקין, מתה על עצמי

לכתבה המלאה
פוסט כנגד דבריה של גלית דיסטל אביטל. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פוסט שנכתב בעקבות דבריה של דיסטל/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

חברת הכנסת הגיבה לסערה בציוץ שהעלתה בטוויטר, שם האשימה: "בקשה חריגה לשמאל: הניחו לבן שלי. אל תשתמשו בו כדי להתנגח בי, תהיו בני אדם". היא המשיכה, "את שיטת החדר הסגור פירטתי בהרחבה בספר שלי שאומץ ע"י הורים, רופאים ומורים לחינוך מיוחד ולא בכדי: הילד שחזו שלא ידבר לעולם סיים בגרות מלאה, התגייס לעוקץ ולומד עכשיו משחק. אני גאה באמהות שלי ובעיקר גאה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully