וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התנגדות החרדים: הליכוד הפיל את הצעת החוק של גמליאל על צמצום שקיות חד"פ

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 21:50

נתניהו ביקש מגמליאל למשוך את ההצעה, ולאחר שסירבה הורה לאופוזיציה להפיל את הצעת החוק. הקואליציה החליטה לתמוך בחוק, אך מנסור עבאס הצביע בטעות נגד. עבאס ביקש לתקן את הצבעתו אך הייעוץ המשפטי סירב

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק של ח"כ גילה גמליאל מהליכוד להפחתת השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות. גמליאל סרבה למשוך את ההצעה לבקשת ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, ובליכוד פעלו מאחורי הקלעים להפלתה.

לבסוף, ח"כ מנסור עבאס מרע"ם הצביע בטעות נגד הצעת החוק בניגוד לעמדת הקואליציה, וההצעה נפלה בגלל תיקו תומכים ומתנגדים. שתי הצעות אחרות של חברי הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד ומיכל רוזין ממרצ אושרו בקריאה טרומית, למרות ניסיונות האופוזיציה להפילן בטענה כי הן פוגעות בשכבות החלשות.

גילה גמליאל. יונתן זינדל, פלאש 90
סירבה למשוך את הצעת החוק/פלאש 90, יונתן זינדל

ההצעה של גמליאל מבקשת לחייב את כלל העוסקים הקמעונאיים בגביית תשלום עבור שקיות נשיאה חד פעמיות, כאשר התשלום שיגבה על ידי עוסקים שאינם קמעונאים גדולים יהפוך לחלק מההכנסות הרגילות של אותם עוסקים. בנוסף, מוצע להעלות את סכום ההיטל המרבי המוטל על השימוש בשקיות, שמותר לשר להגנת הסביבה לקבוע לפי הוראות החוק, מ-60 אגרות לשקל אחד. בדברי ההסבר להצעות החוק נכתב: "שקיות הנשיאה החד פעמיות יוצרות כמות גדולה ועודפת של פסולת, שאינה מתפרקת במשך מאות שנים, מזהמת את הסביבה, את השטחים הפתוחים, את החופים ואת הים. כיום, החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות מחייב גביית תשלום בסך 10 אגורות עבור כל שקית חד פעמית שנמסרת בחנויות המוגדרות כ"קמעונאי גדול", בעוד שעסקים בינוניים וקטנים אינם מוכרחים לגבות תשלום זה".

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
הייעוץ המשפטי הודיע כי לא ניתן לשנות את ההצבעה של עבאס בדיעבד/ראובן קסטרו

הצעת החוק עוררה היום סערה פוליטית לאחר שהליכוד העניק חופש הצבעה לחברי הכנסת על הצעות החוק, צעד שעורר זעם גדול במפלגות ש"ס ויהדות התורה. ראשי המפלגות העבירו מסר לנתניהו לפיו תמיכה או היעדרות מההצבעה תוביל ל"פירוק גוש הימין". כאמור, ההתנגדות נבעה בעקבות טענתם לפיה ההצעה פוגעות בציבור החרדי ובשכבות החלשות. בעקבות האיום, נתניהו הורה לח"כ יריב לוין להודיע כי המפלגה תתנגד לחוק, וכך נוצר מצב שבו המפלגה פעלה להפיל את ההצעה של גמליאל, חברת המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully