וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אין ויכוח על הצורך בהעלאת שכר המורים, לא רואה סיבה לשביתה

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 13:34

שר האוצר אמר במסיבת עיתונאים כי אף שהוא מכבד את ראש ארגון המורים ומזכ"לית הסתדרות המורים, במשרד "מופתעים מהאגרסיביות בתקשורת ומהצעדים שננקטים". שני הארגונים הכריזו בשבועות האחרונים על צעדי מחאה, על רקע תנאי העסקתם ורפורמת הבגרויות

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לעיצומי המורים הצפויים ומבהיר כי שכר המורים יעלה/מערכת וואלה!

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) כי אין ויכוח על הצורך בהעלאת שכר המורים, והבטיח כי הוא יעלה. ליברמן אמר במסיבת עיתונאים כי על כן, אף על פי שהוא מכבד את ראש ארגון המורים ומזכ"לית הסתדרות המורים, רן ארז ויפה בן דויד, הוא "אינו מוצא שום סיבה" לשביתה הצפויה במערכת החינוך. "אנחנו מופתעים מהאגרסיביות בתקשורת ומהצעדים שננקטים", אמר.

שר האוצר אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים, ירושלים, 29 במאי 2022. מיכאל דימנשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
"משרד האוצר בא בידיים נקיות למו״מ ועם רצון טוב". ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מיכאל דימנשטיין

מוקד המחלוקת בין המורים והאוצר הוא סביב השאלה כיצד תתחלק העלאת השכר - ולפי אילו פרמטרים.
"אני רוצה להדגיש כמה נקודות אני מקווה שההסכם הקיבוצי יחתם בקרוב מאז 2019 אנחנו בלי הסכם. משרד האוצר הוכיח שהוא בא בידיים נקיות למו"מ ועם רצון טוב", אמר ליברמן, והסביר כי האוצר מבקש, בנוסף לוותק של המורים, "להכניס פרמטר של מצוינות" לשכר המורים. שר האוצר הצביע גם על אי ההלימה בין החופשים במערכת החינוך לבין ימי החופש במשק ועל היעדר הגמישות של מנהלי בתי הספר כעל בעיות מבניות נוספות.

ליברמן אמר עוד כי המדינה חייבת לתת תמריצים לסטודנטים שיתחייבו לעבוד בהוראה. "פעם אמרנו הטובים לטיס - היום נגיד הטובים למערכת החינוך", אמר שר האוצר, "אין ויכוח שצריך להעלות ולשפר את שכר המורים, הניסיון ללכת למקום בו אין ויכוח הוא קצת לא נכון".

בהסתדרות המורים מחו על הדברים. "צר לנו שליברמן מגבש תכניות עם מעטפת עם ארגונים שאינם רלוונטים למערכת החינוך. מגוחך שהתעשיינים וארגון ההורים יקבעו את תנאי העסקת המורים. אולי הם גם יתגייסו ללמד במקום אלפי עובדות ועובדי ההוראה שעוזבים את מערכת החינוך? נראה כי ליברמן אימץ את העמדה המנותקת של פקידי משרדו שעוצמים את העיניים לנוכח העזיבה ההמונית של עובדי ההוראה שמוביל לקריסת מערכת החינוך כבר בשנת הלימודים הקרובה. שר האוצר חושב כנראה שניתן להמשיך וליהנות מכל העולמות: גם להמשיך ולתקוע את ההסכם באמצעות הצבת תנאים שיפגעו בעובדי ההוראה וגם לצפות שהם יישארו במערכת. הסתדרות המורים נחושה להמשיך במאבק וההפגנה מחר היא רק יריית הפתיחה", נמסר.

"בלי שיפור משמעותי בשכר - התקציב לא יעבור"

גם שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, דחתה את עמדת האוצר, בטענה כי המשרד הוא פולש לתחומי סמכותה. "את מדיניות החינוך קובע רק משרד החינוך. בלי שיפור משמעותי בשכר המורים - תקציב המדינה לא יעבור", אמרה השרה.

"אני מכבדת את שר האוצר, אך את מדיניות משרד החינוך קובעת אך ורק השרה העומדת בראשו. קודם כל שאגף התקציבים במשרד האוצר יתן למורים את מה שמגיע להם על מה שהם עשו ועושים. רק אחר כך נסכים לדון בדברים הנוספים שהמורים יכולים לתת ואת המשמעות בעבורם. באגף התקציבים רגילים לנהל מסע ההתשה ולגרור רגליים עד אחד בספטמבר. התרחיש הקלוקל הזה לא יחזור. כולם צריכים להיות מחוייבים למשא ומתן תכליתי וענייני שיסתיים בתוך זמן קצר", אמרה שאשא-ביטון. "אעמוד על כך שהסכמי השכר של המורים יכללו שיפור משמעותי ותגמול הולם על פי מתווה שיקבע בתיאום מלא עם משרד החינוך, אחרת תקציב המדינה לא יעבור".

ארגון המורים והסתדרות המורים פתחו במחאה בשבועות האחרונים, בין היתר על רקע שכר המורים. הסתדרות המורים הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה שנסוב סביב תנאי ההעסקה של המורים, והודיעה כי במצב הקיים לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים הבאה. המשא ומתן בין הגוף למשרד האוצר החל כבר בחודש ינואר, כשבאוצר טוענים כי הסתדרות המורים מציבה תנאים לא הגיוניים כמו העלאת שכר לכל המורים ללא דיפרנציאליות, בעוד בהסתדרות מאשימים את אנשי האוצר בגרירת רגליים מכוונת. כחלק מהמחאה, חברי הסתדרות המורים צפויים לעצור מחר את הלימודים בכל המסגרות, לרבות החינוך במיוחד, בשעה 13:00 בצהריים, ולמחות בתל אביב בעניין זה.

בתוך כך, ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד, והורה למורים לא לתת ציונים לתלמידים, לא לחלק תעודות סיום שנה - ולהימנע מכל פעילות מעבר לשעות הלימודים. בעקבות מחאה ציבורית בנושא, נסוג הארגון מכמה מהצעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully