וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על השכר מחריפה: הסתדרות המורים תעצור את הלימודים מוקדם בשני הבא

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 12:34

תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב!" יפגינו חברי הסתדרות המורים במחאה על הימשכות המו"מ מול האוצר. בתוך כך, ארגון המורים צפוי להכריז היום אף הוא על סכסוך עבודה, בעקבות ההחלטה על רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד

חברי הסתדרות המורים יפגינו ביום שני שבוע הבא בתל אביב למען העלאת שכר המורים, ויעצרו את הלימודים באותו היום בשעה 13:00 בצהריים בכל מסגרות החינוך, כולל בחינוך המיוחד. ההפגנה תיערך ברחבת מוזיאון תל אביב באותו ערב, תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב!".

"עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך! די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה!", כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במכתב ששלחה לחברי הארגון, והאשימה כי להתנהלות האוצר מול המורים ישנן השלכות "מזעזעות", כלשונה.

לדברי בן דויד, בעקבות המצב צפוי "מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים - ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות". היא הזהירה כי הפגיעה במערכת תהיה "אנושה".

הפגנת הסתדרות המורים בתל אביב, 29.08.2019. ראובן קסטרו
הפגנת עובדי הוראה בתל אביב, 2019/ראובן קסטרו

הסתדרות המורים הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה שנסוב סביב תנאי ההעסקה של המורים, והודיעה כי במצב הקיים לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים הבאה. המשא ומתן בין הגוף למשרד האוצר החל כבר בחודש ינואר, כשבאוצר טוענים כי הסתדרות המורים מציבה תנאים לא הגיוניים כמו העלאת שכר לכל המורים ללא דיפרנציאליות, בעוד בהסתדרות מאשימים את אנשי האוצר בגרירת רגליים מכוונת. כעת, אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, חבריה יוכלו לשבות כבר החל משבוע הבא.

עוד בוואלה!

"האוצר גורר רגליים, מערכת החינוך בקריסה": צעדי המורים שמאיימים על פתיחת שנת הלימודים

לכתבה המלאה

בתוך כך גם ארגון המורים צפוי להכריז היום על סכסוך עבודה, בעקבות ההחלטה על רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד. במסיבת עיתונאים האשים יו"ר הארגון רן ארז כי "לא היו שרים שעשו נזק למערכת החינוך כמו יפעת שאשא ביטון". לדבריו, יש סיכוי שארגון המורים ישבית את התיכונים לפני תום שנת הלימודים הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully