וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה: "אם צריך - נשבות גם למשך חודשיים"

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 13:59

אחרי הסתדרות המורים, ארגון נוסף נוקט בצעדי מחאה נגד משרד החינוך. יו"ר הארגון רן ארז: "לא היו שרים שעשו נזק למערכת החינוך כמו שאשא ביטון, יהיה לחץ גדול על מורים ומנהלים לתת ציונים שלא מגיעים לתלמידים". משרד החינוך: "שיטות הלימוד הותאמו למאה ה-21"

בווידאו: ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות/צילום: ניב אהרונסון

ארגון המורים יכריז מחר (שלישי) על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד. במסיבת עיתונאים אמר ארז כי "לא היו שרים שעשו נזק למערכת החינוך כמו יפעת שאשא ביטון". לדבריו, יש סיכוי שארגון המורים ישבית את התיכונים לפני תום שנת הלימודים הנוכחית. הבעיה העיקרית, הוסיף ארז, היא כי הרפורמה מביאה לידי בורות בקרב תלמידי בתי הספר העל יסודיים.

ארז אמר כי "מתמטיקה אפשר ללמוד גם בלונדון. אנחנו חיים במדינת ישראל, ופה צריך להעמיק את השורשים שלנו. אנחנו לא נאבקים ברפורמה בגלל הכסף, אלא כי היא פוגעת בתלמידים והופכת מקצועות לסוג א' וסוג ב'".

מסע"ת בנושא החרפת המאבק נגד תכנית ביטול הבגרויות בהובלת יו״ר ארגון המורים רן ארז, 23 במאי 2022. ניב אהרונסון
"מתמטיקה אפשר ללמוד גם בלונדון". רן ארז/ניב אהרונסון

במשרד החינוך הגיבו למתקפה של יו"ר ארגון המורים וציינו כי "המקצועות ההומניים והבגרות החיצונית לא יבוטלו". בהודעת המשרד הוצדקה הרפורמה ונמסר כי "שיטת הלימוד וההיבחנות הותאמו למאה ה- 21. הם יחליפו את השיטה המיושנת. המטרה: להחזיר למקצועות ההומניים את היוקרה ולהעמיד אותם במרכז השיח החינוכי. במקום מבחן התלמידים יבצעו עבודת חקר רב תחומית, והעבודה תיבדק על ידי בוחן חיצוני שייבחן את התלמידים עליה בעל פה.

במשרד החינוך הדגישו כי "הרפורמה בבגרויות לא תפגע בשכר של המורים המלמדים מקצועות אלה. יתרה מכך, הם יקבלו תוספת לשכרם החודשי. שעות ההוראה לא יישתנו. הן תשארנה באותו היקף - 6 שעות לכל מקצוע. יודגש, כי לא תהיה גמישות בשעות. הממונה על השכר באוצר הבטיח בהתחייבות חתומה שנשלחה למורים אלה ששכרם לא ייפגע".

עוד בוואלה!

עשרות מנהלי בתי ספר נגד משרד החינוך: "לא נפתח את השנה"

לכתבה המלאה
כיתה ללא תלמידים בית הספר בתל"י באולים בירושלים 1 בספטמבר 2020. נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

הם ציינו כי "בשלוש השנים האחרונות התלמידים נבחנים רק במקצוע הומני חיצוני אחד. כל יתר המקצועות ההומניים הם במתכונת פנימית. לעומת זאת, הרפורמה מחייבת את התלמיד להבחן על כל ארבע המקצועות ההומניים - היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות".

יו"ר מועצת התלמידים הארצית עומר שחר אמר בתגובה לארגון המורים: "רן ארז חושב פעם נוספת שאיומיו להשבית את מערכת החינוך בשיא תקופת הבגרויות ואירועי הסיום הם אלו שיפגעו במשרד החינוך וברפורמות שהוא מקדם. אבל האמת היא, שבכל פעם הוא משתמש באותם קלפים ללא הבחנה. בכל פעם הוא בוחר לפגוע בתלמידים"

"אנחנו, התלמידים, לא אשמים. זכותנו לקבל את החוויה המלאה של מערכת החינוך - בגרויות, מסיבות סיום, וטיולים. ואלו, ללא קשר לכל מחלוקת בין ארגון המורים למשרד החינוך", המשיך יו"ר מועצת התלמידים הארצית. "מועצת התלמידים והנוער הארצית לא תאפשר לאף גורם לפגוע בנו, התלמידים, משיקולים פוליטיים ולא ענייניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully