וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מנהלי בתי ספר נגד משרד החינוך: "לא נפתח את השנה"

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 19:59

מאות מפגינים הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב במחאה נגד המשרד בראשותה של שאשא ביטון. "אתה צריך להיות בעל אמצעים כדי להיות מורה", אמרה מורה בעיר, "לא יכולתי להתפרנס רק מללמד". המנהלים מבקשים לקחת חלק בקבלת ההחלטות ובשיח על התוכניות של משרד החינוך

הפגנת מנהלי בתי ספר בכיכר הבימה בתל אביב 22 במאי 2022. ראובן קסטרו
"20-15% מכלל המורים שאני צריך חסרים". מחאת המנהלים, תל אביב/ראובן קסטרו

מאות מפגינים, בהם עשרות מנהלי בתי ספר, הגיעו היום (ראשון) לכיכר הבימה בתל אביב, במחאה נגד משרד החינוך. "כרגע לא נפתח את השנה", מאיים ליאור, מנהל בית הספר "אלונים" בעיר. "20-15% מכלל המורים שאני צריך חסרים".

איל לבנון, יו"ר ועד ההורים העירוני של תל אביב, הגיע כדי לתמוך במנהלים המוחים. "אנחנו מודעים למצב של מערכת החינוך", הסביר, "המנהלים, המורים וכל אנשי החינוך חייבים לקבל שכר הוגן. התפקיד שלהם חייב לעלות לראש סדר העדיפויות". לדבריו, "כשהמנהלות והמנהלים קוראים לנו, אנחנו באים". הוא הוסיף, "כמו שהצלחנו להקטין את הכיתות לפני כמה שנים - עם הכוח של ההורים נצליח לדאוג גם לאנשי החינוך".

הפגנת מנהלי בתי ספר בכיכר הבימה בתל אביב 22 במאי 2022. ראובן קסטרו
"כשהמנהלות והמנהלים קוראים לנו, אנחנו באים". מחאת המנהלים, תל אביב/ראובן קסטרו

ארגון "מנהיגים", שמוביל את המחאה, הסביר כי היא פרצה בעקבות היעדר שיח עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון סביב הסכם השכר של מנהלי בתי הספר. לילך ספיר, מורה בעירוני א' בתל אביב, הצטרפה למנהלים במחאה. "אני מסעדנית ובחרתי השנה להתחיל ללמד מתמטיקה בעקבות חלום ישן", סיפרה, "המשכורת שאני מקבלת היא כאילו אני בת 23. אתה צריך להיות בעל אמצעים כדי להיות מורה. לא יכולתי להתפרנס רק מזה. כולנו נלחמים על אותו דבר: מנהל צריך מורים, והמון מורים עוזבים", אמרה.

אביגיל סמין, מנהלת תיכון מקיף אריאל ויו"ר משותפת של ארגון "מנהיגים", התבטאה נגד שאשא ביטון בעת נאומה. "אנו לא יושבים עם שרת החינוך בשולחן קבלת ההחלטות", טענה, "אנחנו לא מבינים איך [...] היא שוכחת שהיא נבחרת ציבור שצריכה להילחם עבור הציבור עליו היא אמונה".

המתיחות סביב המו"מ על הסכמי השכר של המורים עלתה בשבועות האחרונים עם חילופי עקיצות בין משרד החינוך והאוצר והכרזת הסתדרות המורים על סכסוך עבודה. מזכ"לית הארגון יפה בן דויד טענה כי האוצר אינו מעוניין להעלות את שכר המורים הוותיקים והשכר שהם מבקשים להציע למורים מתחילים אינו מספק. שאשא ביטון הפנתה אצבע מאשימה לאגף התקציבים באוצר וקראה לו להסכים להעלאה משמעותית בשכר המורים. מנגד, באוצר טוענים כי הסתדרות המורים מציבה תנאים לא הגיוניים, ושר האוצר אביגדור ליברמן הצהיר כי יש לשנות את לוח החופשות כדי להיענות לדרישות המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully