וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר גורר רגליים, מערכת החינוך בקריסה": צעדי המורים שמאיימים על פתיחת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 22:02

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה, בעוד שבועיים יוכלו עובדי ההוראה לשבות. באוצר טוענים כי דרישות המו"מ, שהחל בינואר, לא הגיוניות. מנגד, לדברי בן דויד, אנשי המשרד מתעכבים בכוונה. "ממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערכת החינוך"

בווידאו: שרת החינוך מציגה את הרפורמה בבגרויות/צילום: לע"מ

הסתדרות המורים הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה מול משרד האוצר, בטענה כי אנשי המשרד "גוררים רגליים", וגורמים לעזיבה של עובדי ההוראה. "אם משרד האוצר ימשיך לגרור רגליים נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עוד השנה כדי להציל את מערכת החינוך מקריסה", מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד.

"משרד האוצר אינו נוקף אצבע וממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערכת החינוך. כל גורמי המקצוע תמימי דעים כי עקב העזיבה המסיבית של עובדי הוראה לא ניתן יהיה לקיים לימודים סדירים בשנה הבאה", המשיכה בן דויד. "כולם מבינים שרק הסכם שכר מיטיב יוכל למנוע את קריסת מערכת החינוך ורק פקידי האוצר מתנהלים בעצלתיים. הם מנותקים ולא רואים בכלל את המציאות הקטסטרופלית שאיתה אנו מתמודדים מידי יום".

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
פתיחת שנת לימודים. ספטמבר 2021/ראובן קסטרו

בן דויד אף האשימה את עובדי האוצר בניסיון לקבע אפליה. לטענתה, "פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך לנשים ומנסים להמשיך ולקבע את האפליה כלפי נשות מערכת החינוך שוב ושוב. ישראל מתייבשת ממורות וגננות כי נמאס להן לחזור הביתה עם משכורת עלובה. אי אפשר להשאיר נושא כל כך חשוב לטיפול של פקידי האוצר. הדרג הפוליטי חייב להתערב כדי למנוע את המשבר".

המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרד האוצר החל כבר בחודש ינואר האחרון. באוצר טוענים כי הסתדרות המורים מציבה תנאים לא הגיוניים כמו העלאת שכר לכל המורים ללא דיפרנציאליות. כעת, אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, עובדי ההוראה יוכלו לשבות בעוד שבועיים.

השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
"פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך". בן דויד/אתר רשמי, אודי פורטל

בשבוע שעבר הגיבה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, בריאיון בוואלה! לאיום ההשבתה המתמשך. לדבריה, "הסתדרות המורים ואנחנו נמצאים בדיוני שכר שאמורים לשפר את שכרם של המורים לקראת ההסכם החדש".

"כל הסימנים בשטח מצביעים על קושי בגיוס מורים חדשים, התמדה של ותיקים וסימני שחיקה", הסבירה שטאובר. "מעבר לכך, אנחנו רואים גם ירידה ברישום למכללות. השכר שמקבלים המורים לא משקף את המאמץ הגדול שהם משקיעים, שעות העבודה שאינן מסתיימות בסוף יום הלימודים ואופיו המורכב של המקצוע".

עוד הסבירה מנכ"לית משרד החינוך כי "תוספת התקציב אינה חלק מתקציבו של משרד החינוך ומצריכה את אישור האוצר, ולכן יש צורך באישור תקציב המדינה לשנה הבאה כדי שהאוצר ידע באיזו מסגרת הוא עומד. דיוני התקציב אמורים להתחיל ביוני - ובשבילנו ובשביל ההורים, זה קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully