וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים קורא למורים לא להגיע לטקסי סיום השנה ולא לחלק תעודות

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 19:39

יו"ר הארגון רן ארז קרא לצעדים חריפים במאבקו נגד השרה שאשא ביטון - ובהם איסור מתן ציונים לתלמידים או הקלדתם במערכות בית הספר. שרת החינוך הורתה בתגובה לגורמי המקצוע במשרד להגיש צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה נגד ארגון המורים "הימים האלה נגמרו"

בווידאו: ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות/צילום: ניב אהרונסון

ארגון המורים הודיע היום (שלישי) כי יחריף את מאבקו נגד משרד החינוך - והורה למורים לא לתת ציונים לתלמידים, לא לחלק תעודות סיום שנה - ולהימנע מכל פעילות מעבר לשעות הלימודים. זאת, לטענת יו"ר הארגון רן ארז, "בשל הצעדים השרירותיים של שרת החינוך, ח"כ יפעת שאשא ביטון, הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה".

שרת החינוך הורתה בתגובה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים. "הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו. לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם", מסרה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בטקס הענקת פרס ישראל תשפ"ב, 5 במאי 2022. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"פוגעת במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". שאשא ביטון/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

הצעדים בהם ינקוט ארגון המורים

  • אין לקיים כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה.
  • אין לקיים מועצות פדגוגיות.
  • אין לתת ציונים לתלמידים או להקליד אותם במערכות בית הספר.
  • אין לחלק תעודות בסיום שנת הלימודים.
  • אין להשתתף במסיבות ובטקסים.
  • אין לקיים כל פעילות עם משרד החינוך ואין להשתתף בשום השתלמות מכל סוג שהוא של המפמ"רים ו/או המדריכים.

עוד בוואלה!

ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה: "אם צריך - נשבות גם למשך חודשיים"

לכתבה המלאה
מסע"ת בנושא החרפת המאבק נגד תכנית ביטול הבגרויות בהובלת יו״ר ארגון המורים רן ארז, 23 במאי 2022. ניב אהרונסון
רן ארז במסיבת עיתונאים, אתמול/ניב אהרונסון

"שוב רן ארז הופך אותנו התלמידים לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך, ואין שום סיבה אמיתית שדווקא התלמידים יהיו אלה שישלמו את המחיר", נמסר ממועצת התלמידים והנוער הארצית. "אנחנו, השמיניסטים שמתגייסים עוד קצת יותר מחודש לצה"ל, ללוחמה, ליחידות מיוחדות בים באוויר וביבשה, שכל חוויית התיכון שלנו, הלימודית והחברתית התמסמסה בגלל הקורונה מבקשים בסך הכל לסיים בכבוד את מערכת החינוך, לקבל את ציוני הבגרות שלנו בזמן, לחוות חוויות חוץ בית ספריות אחרונות ולהיפרד מהמורים והתלמידים במסיבות הסיום. בלי לקבל את ציוני הבגרויות לא נוכל לגשת למועדי ב', ואלפי מסיימי י"ב שירצו לשפר את הציונים ומתגייסים במהלך חודש יולי יפגעו מכך.
אנחנו לא ניתן לרן ארז לפגוע בהצלחה שלנו בבגרויות, בעתיד שלנו וברגעי הסיום והפרידה שלנו ממערכת החינוך".

גם המורים הופתעו מהצהרתו של רן ארז ואף אמרו שלא יסכימו להנחיות. "זה בלתי אפשרי ולא הגיוני דקה לפני הבגרות. יש בגרות בלשון ביום חמישי, לא להזין להם את ציוני ההגשה?", תהה אחד מהם בפייסבוק. "כל כך צפוי. מסכנים התלמידים שמסיימים השנה. הרבה מאוד מורים יפרו את התנאים", נכתב בתגובה אחרת.

אמיר כהן, מורה מנהריה, אמר כי הוא נמצא בימים אלה בקביעת ציוני המגן לחלק גדול מהבגרויות. :אם לא מזינים אותם, תלמידים לא יוכלו לגשת", הסביר. "הבעיה היא שנעשה כאן שימוש בתלמידים בשביל מאבק כוח. שהתלמידים הם לא חלק מהמאבק בזה. במיוחד לא בתקופת בגרויות. רן ארז גם מוציא פוסטים במקביל וכבר לא ברור, האם המחאה היא על הבגרויות או על השכר מה עושה מורה שנמצא בארגון אבל עובד בחטיבה? הוא מציב את המורים בין הפטיש לסדן ולא נותן מענה".

"תוציאו את הטיולים ואת מסיבות הסיום", ביקשה אחת המורות. "אל תיאבקו במערכת דרך התלמידים ואל תדרשו מהמורים לבחור בין המאבק הזה לבין סיום שנה נורמלי עם התלמידים". מורה אחרת הוסיפה: "בעיקר תלמידי י"ב, שגם ככה עברו שנתיים של קורונה".

תלמיד י"ב באזור המרכז אמר כי "יש יותר מדי פוליטיקה קטנה מאחורי הקלעים ופחות מדי מתעסקים בלייצר ערך לתלמידים. אני מאוד מקווה שבסוף זה ייפתר".

רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
ארגון המורים/ראובן קסטרו

אתמול הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות והמעבר לחמישה ימי לימוד. במסיבת עיתונאים אמר ארז כי "לא היו שרים שעשו נזק למערכת החינוך כמו יפעת שאשא ביטון". לדבריו, יש סיכוי שארגון המורים ישבית את התיכונים לפני תום שנת הלימודים הנוכחית. הבעיה העיקרית, הוסיף ארז, היא כי הרפורמה מביאה לידי בורות בקרב תלמידי בתי הספר העל יסודיים.

ארז אמר כי "מתמטיקה אפשר ללמוד גם בלונדון. אנחנו חיים במדינת ישראל, ופה צריך להעמיק את השורשים שלנו. אנחנו לא נאבקים ברפורמה בגלל הכסף, אלא כי היא פוגעת בתלמידים והופכת מקצועות לסוג א' וסוג ב'".

כיתה ללא תלמידים בית הספר בתל"י באולים בירושלים 1 בספטמבר 2020. נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90, פלאש 90
"מתמטיקה אפשר ללמוד גם בלונדון"/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

במשרד החינוך הגיבו למתקפה של יו"ר ארגון המורים וציינו כי "המקצועות ההומניים והבגרות החיצונית לא יבוטלו". בהודעת המשרד הוצדקה הרפורמה ונמסר כי "שיטת הלימוד וההיבחנות הותאמו למאה ה-21. הם יחליפו את השיטה המיושנת. המטרה: להחזיר למקצועות ההומניים את היוקרה ולהעמיד אותם במרכז השיח החינוכי. במקום מבחן התלמידים יבצעו עבודת חקר רב תחומית, והעבודה תיבדק על ידי בוחן חיצוני שייבחן את התלמידים עליה בעל פה.

במשרד החינוך הדגישו כי "הרפורמה בבגרויות לא תפגע בשכר של המורים המלמדים מקצועות אלה. יתרה מכך, הם יקבלו תוספת לשכרם החודשי. שעות ההוראה לא יישתנו. הן תשארנה באותו היקף - 6 שעות לכל מקצוע. יודגש, כי לא תהיה גמישות בשעות. הממונה על השכר באוצר הבטיח בהתחייבות חתומה שנשלחה למורים אלה ששכרם לא ייפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully