וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מצעד: מפגשים בסלון עם חברי הקהילה הגאה בנתיבות

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 20:49

אחרי ביטול המצעד בעיר, החליטו התושבים לארח בסלון ביתם מפגשים עם חברי הקהילה הגאה, שיספרו את סיפור חייהם האישי וינהלו דיון פתוח. המיזם, שנקרא "חודש הסובלנות והגאווה" יימשך לכל אורך חודש יוני הקרוב. "אסור להיכנע לאלימות. זה בדיוק הזמן להראות הפנים שלנו"

לאחר ביטול מצעד הגאווה בנתיבות בעקבות איומים ברצח, פנו רבים מתושבי העיר וביקשו לקיים מפגש של היכרות ושיח משותף עם חברי הקהילה הגאה בעיר בסלון ביתם. לאורך כל יוני הקרוב, חודש הגאווה, יקיימו חברי הקהילה הגאה עשרות מפגשים בסלונים מכל גווני האוכלוסיה בעיר, בהם יספרו את סיפור חייהם האישי וינהלו דיון פתוח.

המיזם, שנקרא "חודש הסובלנות והגאווה בנתיבות", יופעל בליווי האגודה למען הלהט"ב ובסיוע הבית הגאה בבאר שבע והסביבה. המיזם ישמש תחליף לארוע הגאווה, שהיה אמור לכלול שולחנות עגולים של שיח והכרות. הציבור בנתיבות יוזמן להשתתף ולארח את חברי הקהילה ולשמוע מנקודת מבט ראשונה את סיפורם האישי בשיחה פתוחה ומקרבת.

מצעד הגאווה בירושלים. שלו שלום, TPS
"הציבור בנתיבות רוצה ומעוניין בהכרות ובשיח"/TPS, שלו שלום

"השתדלתי לאורך כל החודש כמעט ולא להביע דעה לגבי המצעד בעיר, צפיתי מהצד והקשבתי למתנגדים וגם למי שבעד", שיתפה תושבת העיר נתיבות, רויטל מקיס, "לאחר ששמעתי את הידיעה הפותחת בחדשות, שהמצעד בוטל בגלל קליע שנשלח לאמא, הבנתי שפוסט זועם לא יספיק - אלימות היא קו אדום וכולנו מוכרחים להיאבק בה ולקדם עיר שתיהיה בטוחה לכולם. אני מאמינה שדרך מפגש ושיחה אפשר להכיר, לשמוע ולהיות סובלניים יותר".

הראל לב, פעיל בקהילה הגאה בנתיבות, מוסיף כי "הפניות הרבות שקיבלנו מתושבי העיר המבקשים לארח בביתם מפגשים כאלה, הם מסר מרגש עבורנו, הקהילה הגאה המקומית". עוד הוסיף לב ואמר כי "זהו מסר שהציבור בנתיבות רוצה ומעוניין בהכרות ובשיח, ולא נותן לאלימות של המיעוט למנוע את המפגש האנושי, ואת האמירה שלכולם יש מקום בעיר."

עוד בוואלה!

תושבי נתיבות מגנים את האלימות, אך רובם עדיין מתנגדים למצעד הגאווה: "פוגע בסטטוס קוו"

לכתבה המלאה
קליע בכניסה למשרד של אימו של אחד מהמארגנים של מצעד הגאווה בנתיבות. המשטרה פתחה בחקירה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
הקליע שנשלח לביתה של אם אחד המארגנים/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"אסור להיכנע לאלימות שראינו בימים באחרונים", אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר, "התשובה לזה היא היכרות אישית והסרת מחסומים. זה בדיוק הזמן להראות הפנים של הקהילה שלנו בכל מקום וליצור סביבה מכילה ובטוחה יותר. עשרות המפגשים שיערכו בחודש הגאווה בנתיבות השנה הם התחלה של שינוי והכרה בזכות חברי הקהילה ותושבי העיר שמקדמים סובלנות וקבלה".

עריית נתיבות הודיעה מוקדם יותר החודש על ביטול המצעד בעיר לאחר שקליע נשלח לאימו של אחד המארגנים. האירוע קדם לשורת איומים כלפי מארגני המצעד, בהם ניפוץ שמשת הרכב של אותה האישה. בעקבות האירועים, החליטה האגודה למען הלהט"ב להצמיד אבטחה למארגני האירוע בעיר מחשש לבטחונם האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully