וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נתיבות מגנים את האלימות, אך רובם עדיין מתנגדים למצעד הגאווה: "פוגע בסטטוס קוו"

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 20:18

כלל התושבים מגנים את האלימות והאיומים כלפי מארגני מצעד הגאווה, אך חלקם מתריעים כי המצעד עלול לפגוע ברגשות חלק מהקהילות בעיר: "בנתיבות יש דו-קיום, אך המצעד יגרום לפילוג", הזהירו. תומכי המצעד בעיר מארגנים מעגלי שיח לסובלנות: "מזמינים כל אדם לשיח והידברות"

בווידאו: קרדיט: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה/צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

תושבי נתיבות מגנים את האיום ברצח שנשלח לאימו של אחד המארגנים של מצעד הגאווה בעיר - אך רובם עדיין מתנגדים לקיום המצעד. צביקה אלון, תושב העיר, קבע כי "לאלימות אין מקום בעיר, התושבים חיים בהרמוניה, חרדים וחילונים, עולים וותיקים". עם זאת, הוא טען, "המצעד בנתיבות משנה את סטטוס הקוו שקיים בעיר יותר מ-50 שנה".

"יש לי חברים מהקהילה הלהט"בית שאני מכבד ומעריך", המשיך אלון, "אך יש קהילות רבות בעיר ורוב התושבים מתנגדים לקיום המצעד", קבע. "אנחנו מקווים שהשקט יחזור לעיר". הוא קרא לחברי הקהילה הגאה, "אין פה מנצחים ומפסידים, אל תרגישו שהפסדתם".

ישראל קראדי, תושב העיר, מצטרף לגינוי אירועי האלימות, אך הוסיף כי "רוב תושבי העיר נתיבות הם חרדים, דתיים לאומיים ומסורתיים", ולדבריו "מצעד שכזה יפגע ברגשותיהם". הוא טען, "בנתיבות יש דו-קיום בין כלל התושבים, אך מצעד הגאווה יגרום לפילוג".

מצעד הגאווה בירושלים. שלו שלום, TPS
מצעד גאווה בירושלים/TPS, שלו שלום

ישנם גם תושבים שתומכים בקיום מצעד הגאווה בעיר. "לא מדובר באירוע של מצעד אלא באירוע של גאווה וסובלנות במעגלי שיח", הסבירה נופר זוהר, תושבת נתיבות ואחת המארגנות של אירוע הגאווה בעיר. היא הצטרפה לגינוי האיומים, "הנחת הקליע היא איום על החיים של אימו של אחד המארגנים וניסיון להשתיק דעות שלשמחתי לא מצליח". היא סיפרה כי למארגני האירוע הייתה פגישה עם ראש העיר, "שלא הייתה מוצלחת מבחינתנו", ואחריה החליטו לקיים מעגלי שיח. "אנחנו מגנים כל אלימות מכל סוג ומזמינים כל אדם לשיח והידברות כדי להכיר אותנו קצת אחרת", מסרה.

ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, נפגש עם נציגי הקהילה בעיר וניסה לשכנעם שלא לקיים את המצעד, "ולו בשביל הרצון של כולנו לשמור על הססטוס קוו הקיים בעיר מזה שנים רבות ועל מנת למנוע פגיעה ברגשות קהילה גדולה בעיר המתנגדת למצעד", הסביר. "אני מקווה שהדברים נפלו על אוזניים קשובות והמצעד לא יתקיים".

הוא מסר בנוסף כי "עיריית נתיבות מגנה בתוקף כל גילוי של אלימות מכל סוג כלפי כל אדם וקהילה באשר הם". ראש העיר קרא לתושבי נתיבות "לנהוג בסבלנות ובאיפוק ולשמור על צביונה של נתיבות כעיר שמקיימת משך שנים רבות יחסי סובלנות וכבוד הדדי בין כל חלקי האוכלוסייה. על כולנו חלה חובה לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות מסוג שהוא", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully