וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "התפרצות הקורונה - בעקבות מצעד הגאווה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 11:37

יו"ר סיעת הציונות הדתית טען בכנסת כי המצעד שנערך בסוף יוני, אותו כינה "השתוללות גדולה", הוא הגורם המרכזי לגל הרביעי במגיפה. במקביל, תקף את הממשלה על עשרות אלפי הנוסעים לחו"ל - שלדבריו יובילו להגבלות בזמן החגים היהודיים. סמוטריץ': "הסרטון חתוך בכוונה"

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען אמש (רביעי) במליאת הכנסת כי מצעד הגאווה שנערך בחודש יוני בתל אביב החל את התפרצות הגל הרביעי של נגיף הקורונה. סמוטריץ' לא קשר בדבריו אירועים המוניים מקבילים שנערכו במהלך הקיץ להתפרצות המחודשת של הווירוס.

בדברים שנשא בדוכן במליאה, סמוטריץ' המשיך ותיאר את המצעד בתור "מסיבת הדבקה עצומה" וכן "השתוללות גדולה שם בתל אביב", והוסיף כי "לאף אחד אין את האומץ לומר את זה כי זה לא פוליטיקלי קורקט".

ח״כ סמוטריץ׳ בכנסת: ״מצעד הגאווה התחיל את התפרצות הקורונה״/ערוץ הכנסת

סמוטריץ' עוד תקף כי כדי להימנע מפגיעה בחופשות הקיץ בחו"ל ובחג הקורבן שאזרחים מוסלמים רבים בחרו לחגוג בטורקיה, לדבריו "מדינה אדומה בוהקת", הממשלה מאפשרת מצב בו "אלפים, אולי עשרות אלפים, טסים ומדביקים".

הוא הדגיש כי בשל כך, ההגבלות לבלימת הנגיף יוטלו בזמן תקופת החגים היהודיים. "'אז איפה נעשה את הסגר? החגים של היהודים זה לא נורא', לא נתפלל בבתי הכנסת, לא נרקוד עם ספר התורה בשמחת תורה, נצום יום שלם ביום כיפור ונתפלל תחת השמש הקופחת, ולא נחגוג עם המשפחה", אמר.

"מתחבאים מאחורי קטע חתוך"

סמוטריץ' הגיב על הביקורות שהתעוררו במהלך היום נגד נאומו, שציין כי היה "מצוין וחשוב", ולדבריו הופץ בסרטון חתוך באופן מכוון: "מישהו מנסה להתחבא מאחורי קטע חתוך מנאום כדי להחביא את כשלונו?", תהה.

הוא עוד הבהיר כי "התכנסות המונית היא שמפיצה את הקורונה, מטרת ההתכנסות לא משנה", וכן ביקר בשנית בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט על חוסר יכולתו "לקבל החלטות לא פופולריות ולהטיל מגבלות קלות על התקהלויות".

עוד בוואלה!

הקבינט החליט: חובת מסיכות בהתקהלויות במקומות פתוחים, התו ירוק יורחב

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בתל אביב, 25 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה". המצעד בתל אביב, יוני/ראובן קסטרו

שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב היום בתגובה בדף הטוויטר שלו כי אמירתו של סמוטריץ' היא בגדר בושה לכנסת ישראל, וכי "אם שכחתם איך נראה השילוב המסוכן של בורות, פופוליזם, תסכול ושנאה, סמוטריץ' נתן אתמול עוד תזכורת מצויינת".

השר עוד הדגיש כי "בניגוד לדבריו של המומחה למגפות מטעם עצמו, אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה".

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך מסר בתגובה לדבריו של סמוטריץ': "שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את הקיום הפוליטי, ציונות דתית זה בטח לא".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully