וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט: חובת מסיכות בהתקהלויות במקומות פתוחים, התו ירוק יורחב

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 23:31

הקבינט הטיל שורה של הגבלות נוספות על הציבור נוכח העלייה בתחלואה בקורונה, לרבות החלת התו הירוק לבני פחות מ-12, המלצה לעבוד מהבית ובידוד להורים שילדיהם נדבקו. במהלך הדיון העלו השרים את האפשרות להטלת סגר, ובנט הזהיר: "אם לא יתחסנו - לא תהיה ברירה"

ההחלטות שהתקבלו בקבינט

  • הרחבת התו הירוק החל מיום שישי לכל הגילאים ולכל המקומות
  • חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים ומעלה
  • חובת בידוד להורה שמטפל בילד מתחת לגיל 12 או בחסר ישע שהתגלה כמאומת
  • משרדי ממשלה יעברו למתכונת של 50% נוכחות במשרד
  • הרחבת רשימת המדינות המחייבות בבידוד בעת החזרה לישראל, גם למחוסנים ומחלימים

קבינט הקורונה החליט הערב (שלישי) להטיל הגבלות נוספות על הציבור נוכח העלייה בתחלואה בקורונה, לרבות הרחבת מתווה התו הירוק, חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים במהלך התקהלויות מרובות אנשים והרחבת רשימת המדינות המחייבות בבידוד. רוב ההחלטות ייכנסו לתוקף ביום ראשון הבא. במהלך הדיון העלו חלק מהשרים את האפשרות כי יוטל סגר נוסף על הציבור במהלך החודש הקרוב.

הקבינט קבע כי מתווה התו הירוק יורחב החל מיום שישי הבא לכל הגילאים ולכל המקומות, גם בהם שישנה התקהלות בת פחות ממאה אנשים. עוד הוחלט על חובת עטיית מסיכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת מאה אנשים ויותר. כמו כן, הוחלט כי משרדי הממשלה יעברו למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, וכי הדבר יעשה בהתאמה כל הניתן במגזר הציבורי כולו. הקבינט המליץ גם למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית.

הקבינט קבע גם כי תחול חובת בידוד להורה מחוסן שמטפל בילד שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע שהתגלה כמאומת. הקבינט הורה גם על הגברת האכיפה על מפרי בידוד ועטיית מסיכות. עוד הוחלט כי תורחב רשימת המדינות המחייבות בבידוד בעת החזרה לישראל, הן למחוסנים והן למחלימים. הוחלט גם כי תוגדר רשימה מצומצמת של מדינות "ירוקות", שהחזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. בקבינט קראו גם להימנע מכל התקהלות בחלל סגור שאינה הכרחית, וקראו לבני 60 ומעלה להימנע מהתקהלויות וממפגשים עם אנשים שאינם מחוסנים בחלל סגור.

בווידאו: מבצע החיסון השלישי נגד קורונה לבני 60 ומעלה/צילום: רויטרס

במהלך הדיון, ראש הממשלה נפתלי בנט הזהיר מאפשרות של סגר. "אם הציבור לא יישמע לקריאות שלנו ויתחסן, אנחנו נגיע למצב של סגר. לא תהיה ברירה, למרות שלא רוצים ללכת לזה", אמר, והדגיש שב והדגיש את הצורך לחסן במהירות האפשרית את בני ה-60 ומעלה ואת הצעירים שטרם התחסנו. בנט התייחס לקצב ההתחסנות ואמר כי אם הוא לא יהיה מספק, יהיה צורך בצעדים רחבים יותר ובהגבלות חמורות יותר.

שרת הפנים איילת שקד תמכה בעמדתו. "אם לא מצליחים לחסן מיליון איש בתוך שבוע, אני תומכת בסגר מידי", אמרה לשאר השרים. שר הביטחון בני גנץ אמר כי צריך להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, מאחר שמדובר "בחודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה פחותה", וכי כך ניתן יהיה להאיץ את מבצע החיסונים ולחזק את ההסברה. לדברי גנץ, מערכת הביטחון מתגברת כוחות כדי לסייע במאמצים, ומאות חובשים גויסו במהלך השבוע כדי לתגבר את קופות החולים.

שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן, אמרה בדיון כי צריך לנהוג ב"אפס סובלנות" כלפי אלו הבוחרים שלא להתחסן. "אני בעד 100% חיים לצד הקורונה, בעד 100% מלחמה על הכלכלה והעסקים ואפס סבלנות למי שלא מתחסן ולא נוהג בערבות הדדית", אמרה. "הגענו למצב הזה בגלל הלא מחוסנים, זו עמדת כל המומחים שכעת לא רק מסכנים את עצמם אלא גם את מי שהתחסן".

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מתקרבים לסגר נוסף. עוצר בטייבה, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

הדיון הגיע ברקע המשך העלייה בתחלואה - משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,818 בני אדם נמצאו כמאומתים לקורונה ביממה האחרונה, שיא בגל התחלואה הנוכחי. מספר הנבדקים עמד על 113,723 בני אדם, ושיעור המאומתים הוא 3.78% - גם כן שיא בגל הרביעי.

מספר החולים קשה טיפס ל-221 בני אדם, מתוכם 46 מונשמים. בסך הכול, 6,492 איש ואישה מתו כתוצאה מהנגיף מאז פרוץ המגיפה בישראל.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
הורחבה רשימת המדינות המחייבות בבידוד. נתב"ג, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות רשימה של 18 מדינות אותן הוא מבקש להגדיר כארצות שהביקור בהן מחייב בידוד, כולל למחוסנים ומחלימים.

הרשימה כוללת את המדינות אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה. כמו כן, במשרד יבקשו להסיר מרשימה זו את איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully