וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק מתגבר: כמעט 4,000 נדבקים בקורונה ביממה

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 10:46

שיעור המאומתים הוא הגבוה ביותר בגל התחלואה הנוכחי - 3.78% מתוך 113,723 נבדקים. מספר החולים קשה טיפס ל-221 בני אדם, מתוכם 46 מונשמים. בסך הכול, 6,492 איש ואישה חולים מתו מאז פרוץ המגיפה בישראל. קבינט הקורונה יתכנס היום לדיון על החמרת ההגבלות

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי מספר הנדבקים בקורונה ביממה האחרונה עמד על מספר שיא בגל התחלואה הנוכחי - 3,818 בני אדם. מספר הנבדקים עמד על 113,723 בני אדם, ושיעור המאומתים הוא 3.78% - גם כן שיא בגל הרביעי.

מספר החולים קשה טיפס ל-221 בני אדם, מתוכם 46 מונשמים. בסך הכול, 6,492 איש ואישה חולים מתו מאז פרוץ המגיפה בישראל.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
חיסונים לקורונה בגני תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שלישי) לדיון שיעסוק בהחמרת ההגבלות. זאת, בצל העלייה המתמשכת בתחלואה בישראל. בין היתר, השרים ידונו באפשרות של צמצום התקהלויות, הידוק תקנות התו הירוק והגדלת מספר המדינות שהוגדו כאסורות לטיסה.

במשרד הבריאות ימליצו לקבינט להחמיר את התו הירוק, כך שתהיה הגבלה וחובת בדיקה לילדים בכל מקום, ולא רק בהתקהלויות של יותר ממאה איש. אולם, מקומות מסוימים כמו קניונים, ספריות ופארקים עדיין לא יחייבו תו ירוק כתנאי לכניסה. כמו כן, משרד הבריאות ימליצו על בידוד למחוסנים שבאו במגע עם מאומת.

נושא נוסף שידון בקבינט הוא הגדלת מספר המדינות האסורות לטיסת ישראלים, כאשר המטרה היא לצמצם את רשימת המדינות האדומות למינימום ההכרחי ובפועל להחיל את חובת הבידוד על כולם, כולל מחוסנים ומחלימים, על מספר רב יותר של מדינות.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
חיסונים לקורונה בגני תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

במקביל, תצומצם מאוד רשימת המדינות הירוקות שהחזרה מהן אינה מחייבת בידוד. בכירי המשרד יסבירו לקבינט כי מספר המאומתים החוזרים ממדינות ירוקות חוצה את ה-200 בכל יום, ובעיצומה של המגפה ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לייבא תחלואה.

במשרד הבריאות ימליצו לחייב עטיית מסכות בהתקהלויות קטנות גם באירועי חוץ, אפילו עד 20 איש. כלל ההמלצות יגיעו לדיון בקבינט, אולם הדבר לא מחייב כי השרים יקבלו החלטה בנושא.

פורום המומחים של משרד הבריאות למאבק במגיפות קיים שלשום דיון, ואחד הנושאים שעלו לדיון היא יעילותו של סגר על האוכלוסייה. בסיכום הדיון נכתב כי סגר כשלעצמו עשוי לבלום את העלייה בתחלואה, אך הוא אינו "מביא להיפוך משמעותי של מגמת התחלואה", אלא אם מדובר בסגר קיצוני - מהלך שלא סביר שיתבצע.

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה בנוגע לקהילת הטרנסג'נדרים בישראל, בי"ח שיבא. ללא, צילום מסך
"המספרים מדאיגים מאוד". הורוביץ, היום/צילום מסך, ללא

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום כי במשרד "רוצים להגיע ל-150 אלף מתחסנים בכל יום בחיסון השלישי". במסגרת המאבק בתחלואה הגוברת הדגיש הורוביץ כי תוגבר האכיפה על המסכות בחללים סגורים. "נרחיב ונאכוף את התו הירוק יותר, כך שנמשיך לקיים את השגרה שלנו עם פחות הדבקות כי המספרים מדאיגים מאוד".

"יהיה גם שינוי במתווה של נתב"ג", הוסיף שר הבריאות. "אך הכל יישאר כמה שיותר שגרתי. בשטחים פתוחים, חשוב שיהיו מסכות בחללים צפופים. צריך לומר שגם בחוץ יש הדבקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully