וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה, צרפת ויוון ברשימה: המדינות שמשרד הבריאות ידרוש שהשבים מהן יחויבו בבידוד

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 18:41

לקראת כינוס קבינט הקורונה, המשרד פרסם את רשימת המדינות בעלות התחלואה הגבוהה, שהמבקרים בהן, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בבידוד. לאחר ביקורת על ההתראה הקצרה, הוחלט לדחות את הצעד משישי לרביעי הבא. מי הן אותן מדינות ומתי ייכנס הצו לתוקף אם יאושר?

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) רשימה של 18 מדינות אותן הוא מבקש להגדיר כארצות שהביקור בהן מחייב בידוד, כולל למחוסנים ומחלימים. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה את הצעד, וכעת המשרד יבקש לאשר זאת בדיון בקבינט שיתכנס מאוחר יותר.

הרשימה כוללת את המדינות אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה. כמו כן, במשרד יבקשו להסיר מרשימה זו את איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

תחילה ביקש משרד הבריאות להכניס את התקנות לתוקף ביום שישי, אולם בעקבות ביקורת על ההתראה הקצרה דחה את הצעד לרביעי הבא. לאחר השינויים, רשימת המדינות שמוגדרות תחת סעיף זה תכלול בסך הכל 42 מדינות. ואולם, במשרד מעוניינים לערוך שינוי כולל בנושא, ולהציע לקבינט להפוך למעשה את רוב המדינות כמחייבות בבידוד, ולהחריג מדינות בודדות שיוגדרו כירוקות. בכך, על פי התכנית, יהיו מדינות אסורות לטיסה, מדינות ירוקות עם גישה חופשית, ועל כל היתר תחול חובת בידוד.

נחיתת חירום של מטוס בואינג 777,נתב"ג, 2 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
גאם ארה"ב ברשימה. מטוסים בנתב"ג/ראובן קסטרו

מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון הוועדה, עולה בין היתר כי מארצות הברית חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים, שהם 0.24% מהשבים, מגרמניה 43 חולים - 0.29%, מיוון 292 חולים - 0.47%, ומצרפת 42 חולים שהם 0.24% מהשבים.

הצעד שנועד למנוע בין היתר חדירה לישראל של זנים נוספים לצד זן הדלתא מגיע ברקע התפשטות התחלואה בישראל, שהגיעה ביממה האחרונה למספר שיא בגל הנוכחי. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 3,818 בני אדם נדבקו בטווח זמן זה.

מספר הנבדקים עמד על 113,723 בני אדם, ושיעור המאומתים הוא 3.78% - גם כן שיא בגל הרביעי. מספר החולים קשה טיפס ל-221 בני אדם, מתוכם 46 מונשמים. בסך הכול, 6,492 חולים מתו מאז פרוץ המגיפה בישראל.

מלבד נושא הטיסות, הדיון בקבינט יעסוק גם באפשרות של צמצום התקהלויות והידוק תקנות התו הירוק. במשרד הבריאות ימליצו לקבינט להחמיר את התו הירוק, כך שתהיה הגבלה וחובת בדיקה לילדים בכל מקום, ולא רק בהתקהלויות של יותר ממאה איש. אולם, מקומות מסוימים כמו קניונים, ספריות ופארקים עדיין לא יחייבו תו ירוק כתנאי לכניסה. כמו כן, במשרד הבריאות ימליצו על בידוד למחוסנים שבאו במגע עם מאומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully