וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלי פלסטין הונפו בהפגנה באוניברסיטת בן גוריון. ראש העיר באר שבע: "בושה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 15:48

לאחר שפורסמו סרטונים מהפגנה שנערכה בקמפוס, שבה הניפו את דגלי פלסטין, רוביק דנילוביץ' שלח מכתב לנשיא האוניברסיטה וקבע כי "עוד קו אדום נחצה - אני מתבייש". מהמוסד האקדמי נמסר: "המקום מהווה נקודת מפגש שבו ניתן להתוודע ולהכיר רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות"

בווידאו: הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!

הפגנה פרו פלסטינית נערכה היום (שני) באוניברסיטת בן גוריון, במהלכה הונפו דגלי אש"ף לציון יום הנכבה. הדגלים הוכנסו למתחם האוניברסיטה במסגרת ההפגנה, שאושרה על ידי הנהלת האוניברסיטה.

בעקבות האירוע, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שלח מכתב זועם לנשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ'. "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש. דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה", כתב.

"אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך. כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. למדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בילתו", המשיך דנילוביץ'. "אנחנו נושאים אותו בגאון. זו זכות גדולה להיות ישראלי, לצידה יש מחויבות למדינה ולערכיה".

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת בן גוריון. 23 במאי 2022. ללא, יניר יגנה
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת בן גוריון. היום/יניר יגנה, ללא

עוד הוסיף ראש עיריית באר שבע כי "ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. היכן הימים בהם האוניברסיטה אסרה פעילות פוליטית, בטח הפגנה בוטה ומתריסה כנגד מדינת ישראל? עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית. חייב לומר לך, אני מתבייש".

בעקבות האירוע והסערה שפרצה סביבו, מטעם האוניברסיטה נמסר: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".

בעמוד הפייסבוק של האוניברסיטה נכתב: "למה הרשנו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? פעם ראשונה שסטודנטים בקמפוס ביקשו לקיים הפגנה ולהניף את דגל פלסטין. בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים. מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה. אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות בהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו. אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנפנף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי".

במקביל נערך היום דיון סוער בוועדה בנושא חופש ביטוי, הסתה ואלימות בקמפוסים. חבר הכנסת סמי אבו שחאדה הוצא מן הדיון בתום חילופי דברים עם חברות הכנסת אורית סטרוק וקטי שטרית. לפני שהוצא אמר אבו שחאדה כי "הייתי באונרסיטת תל אביב בטקס לנכבה כשנציגי 'אם תרצו' הגיעו לחגוג וזה כבר הרבה ממה שאפשר לסבול בחופש הביטוי. זה מעיד על מחלה נפשית. אני מבין שיש הכחשה של נכבה וצריך לטפל בזה, אבל לחגוג את הנכבה זה פשע. דגל פלסטין קיים הרבה לפני הרשות הפלסטינית, זה הדגל שימשיך לייצג את העם הפלסטיני בכל מקום". יו"ר הוועדה חבר הכנסת שרן השכל השביה: "להגיד בדם ואש נפדה את פלסטין זאת הסתה לאלימות".

בדיון שיתפה סטודנטית מאוניברסיטת תל אביב אורית אליהו את הנוכחים: "אנחנו, הסטודנטים היהודים, עוברים תקופה מאד קשה. יש כאלה שגרים איתי במעונות והחליטו לחזור לגור עם ההורים כי הם פוחדים. הנפת דגל פלסטין, דגל אויב הפכה לשגרה ולעומת זאת מפחיד להניף דגל ישראל. ביום הזיכרון לחללי צה"ל הסטודנטים הערבים צחקו עלינו כשאנחנו עומדים בצפירה. סטודנטים ערבים אומרים לנו שהם רוצים לרצוח אותנו ויום אחרי זה יושבים לצדנו באולם ההרצאות. אנחנו משקשקים מפחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully