וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבלטים או ליווי פסיכולוגי: משרד החינוך מעביר סמכויות תקציביות למנהלי בתי ספר

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 16:28

על פי התכנית החדשה, כל מנהל יקבל בין 300 אלף למיליון שקל בשנה בממוצע, ויוכל להשתמש בהם לפי שיקולו למימון של שלל אמצעים ובהם הקמת מעבדות חדשניות, מערכי סייבר וספריות, בצד הנגשה ופעילויות חברתיות. שרת החינוך: "זה צעד נוסף בחיזוק המנהלים וצוותי ההוראה"

משרד החינוך מציג את תוכנית הגמישות הניהולית בבתי הספר, 9 במאי 2022. אורי סלע, אתר רשמי
מטרת המהלך: שיפור ההתאמה לצרכי התלמידים המשתנים בין בתי הספר. הצגת תוכנית הגמישות החינוכית, 9 במאי 2022/אתר רשמי, אורי סלע

משרד החינוך הציג היום (שני) את תכנית הגמישות הניהולית בתקציב בתי הספר. במסגרת התכנית, כל מנהל יקבל מדי שנה תקציב של בין 300 אלף למיליון שקלים בממוצע, בהתאם לגודל המוסד החינוכי ולמדד הטיפוח שלו, כך שתלמידים מרקע כלכלי-חברתי נמוך יזכו בסכום גבוה יותר. את התקציב יוכלו המנהלים לנתב כפי שהם רואים לנכון, והוא ילווה בפיקוח של משרד החינוך.

בסך הכול, תקציב התכנית הוא 2.4 מיליארד שקלים. 300 מיליון מהם יעברו לרשויות המקומיות, גם כן בהתאם לאשכול הלמ"ס ולמספר התלמידים המתגוררים בהן. בינואר 2023 יחל פיילוט במסגרתו מנהלי בתי הספר ישתמשו בתקציב הגמיש בעזרת כרטיס אשראי ייעודיים.

בין האפשרויות של מנהלי בתי הספר לשימוש בתקציב יהיו חוגים בתוך בית הספר, לימודי שחיה, רכישה של ציוד ספורט מתקדם, מעבדות חדשניות, העסקת עוזרי חינוך, שילוב תשתיות טכנולוגיות חדשות ועזרים דיגיטאליים חדשניים, רכישה של טאבלטים, מחשבים לתלמידים וציוד טכנולוגי מיוחד לתלמידים עם צרכים מיוחדים, הרחבה של מלגות לתלמידים נזקקים, הרחבה של הנגשה פרטנית והנגשה של טיולים, הרחבה של פעילויות חברתיות, רכישה של קורסים חיצוניים בתחומי העשרה, כגון: יזמות, סייבר ותכנות, פתיחה של ספריות כיתתיות והעשרת מדפי הספרים, הרחבה של מענים פסיכולוגים וליווי וייעוץ של מומחים חיצוניים לצוות.

מטרת המהלך היא שיפור ההתאמה לצרכי התלמידים המשתנים בין בתי הספר. לשם כך, יצומצמו סמכויות משרד החינוך: עד כה הנחה המשרד את בתי הספר כיצד להשתמש בתקציב המדובר, וכעת תעבור השליטה לידי המוסדות עצמם, מתוך מחשבה שהם מכירים בצורה מעמיקה יותר את צרכי בית הספר.

עוד בוואלה!

"הגעתי להוראה מתוך שליחות. ירקו לי בפרצוף": המורים נוטשים את מערכת החינוך

לכתבה המלאה

המהלך "יאפשר לקדם פדגוגיה חדשנית"

"זהו צעד נוסף בקידום מערכת החינוך, הפיכתה לאפקטיבית יותר וחיזוק המנהלים וצוותי ההוראה", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסיבת העיתונאים שקיים המשרד, בה השתתפו מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס ויו"ר המועצות האזוריות, שי חג'ג'. "המנהלים מובילים את מרכז העשייה החינוכית. הם מכירים את הצוות, התלמידים והקהילה טוב מכולם. הם אלה אשר אחראים במידה רבה על עיצוב פניה של מערכת החינוך וקביעת איכותה. מהלך זה יחזק את הגיבוי, יוסיף להם סמכויות ותקציב לניהול אפקטיבי ומיטבי, יאפשר להם לקדם פדגוגיה חדשנית, איכותית, מתקדמת ומותאמת לצרכים המשתנים והמגוונים של התלמידים בקהילה בה הם חיים".

חיים ביבס אמר כי "העברת סמכויות ממשרד החינוך לשלטון המקומי ומתן גמישות ניהולית ופדגוגית היא לא פחות ממהפכה במערכת החינוך". לדבריו, "משבר הקורונה הראה שניהול דיפרנציאלי ומתן חופש פעולה לרשויות המקומיות מאפשר ניהול מדויק ואיכותי יותר, בהתאם לצורכיהם של התושבים ולמאפיינים הייחודיים של כל אוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully