וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס ראשון מסוגו ללמידה רגשית-חברתית במוסדות החינוך יוצא לדרך בשדרות ובת"א

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 12:11

הכנס יתקיים היום ומחר בשתי הערים, ויעסוק בעיצוב מדיניות והטמעה של תכנית חדשה בבתי הספר, שתקנה כלים לייצור מוטיבציה בקרב תלמידים. שתי העיריות יקדמו תכנית זו על פני הישגים לימודיים. "שבירת מסגרות בקורונה גרמה לנו להבין את חשיבותו של הדיאלוג בן מורה לתלמיד"

כנס חינוך בנושא למידה רגשית-חברתית (SEL) יתקיים היום (שני) ומחר לראשונה בשדרות ובתל אביב, ותכליתו פיתוח דרכים ללמידה רגשית-חברתית במערכת החינוך. בין משתתפי הכנס יהיו אנשי מקצוע בכירים בישראל בתחום החינוך, ואורחים מארצות הברית, אוסטרליה והולנד. הכנס הינו יוזמה משותפת של עיריות תל אביב-יפו ושדרות, שהחליטו לקדם תכנית חדשה שתייצר דיאלוג חדש בין תלמידים למורים לפני הרדיפה אחר ציונים והישגים לימודיים.

יומו הראשון של הכנס, שהתקיים היום בשדרות, יעסוק בעיצוב מדיניות והטמעה מערכתית של SEL. במהלך היום תוצג התכנית להתפתחות מיטבית של ילדים בהיבטים החברתיים והרגשיים, על הרצף מלידה עד גיל 18 ובהתאמה למגוון הקהילות ולצרכיהן המיוחדים.

היום השני של הכנס יתקיים בתל אביב ויעסוק ביישום התכנית והטמעה בשטח, והוא יכלול פאנלים, סדנאות ותוכן אמנותי בנושאי עבודה עם צוותי חינוך של גנים, בתי ספר ומסגרות החינוך הבלתי-פורמלי והסתכלות עירונית.

אלון דוידי בכנס שדרות - תל אביב 25 באפריל 2022. גולן סבג, אתר רשמי
"מיומנויות רגשיות-חברתיות יעניקו ארגז כלים מקצועי למתן מענה לכלל הילדים". דוידי בכנס, היום/אתר רשמי, גולן סבג

"שדרות צברה ניסיון במשך השנים במתן מענה רגשי-טיפולי ולהעצמת החוסן בקרב תושבי העיר וילדיה", הסביר אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, "בשנתיים האחרונות, אנו מובילים מהלך עירוני לפיתוח מיומנויות רגשיות חברתיות שיעניקו ארגז כלים מקצועי למתן מענה לכלל הילדים ויוביל אותם לצמיחה ושגשוג תוך חיזוק הלכידות והסולידריות החברתית ובמימוש מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. לשם כך יזמנו, בשיתוף עיריית תל אביב יפו וגורמים נוספים, כנס בינלאומי, עם מיטב המובילים בתחום, מהארץ וגם מחו"ל, שישתפו מניסיונם".

"התקופה של משבר הקורונה, של שבירה של מסגרות וחיים בבית, הביאה אותנו להבנה יותר עמוקה מה המשמעות של מורה ומסגרת ושל כישורי חיים ומוטיבציה. אלה דברים חשובים יותר ממתמטיקה", אמר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו. הוא סיפר שהכנס הינו הזדמנות לשתף מניסיונם ולהציג את התכנית להתפתחות מיטבית של ילדים בהיבטים החברתיים והרגשיים. "מודל ה-SEL ללמידה רגשית-חברתית הוא פיתוח ישראלי מקומי שמהווה חידוש עולמי. אני מלא סיפוק וגאווה על הברית המיוחדת שנקשרת ומעמיקה בין הערים שדרות ותל-אביב-יפו, שמובילות את פיתוח התוכן החשוב הזה, ואת יישומו במערכות החינוך העירוניות. היוזמה לערוך כנס משותף היא ראשיתה של מסורת מרגשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully