וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים להפלת הממשלה נמשכים: ההצעה של הליכוד לח"כית לפרישה מהקואליציה

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 15:14

בכירי המפלגה פנו לחברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה, והציעו לה תפקיד שריון בליכוד ותפקיד שרה בממשלת נתניהו אם תסכים לפרוש. במקביל פועל אריה דרעי מול חברי רע"מ, מאזן גנאים ווליד טאהא, שסומנו בימין כ"חוליות חלשות"

בכירים בליכוד ממשיכים במאמצים לגייס חברי כנסת נוספים מתוך הקואליציה לשורותיהם, בניסיון להפיל את הממשלה. לוואלה! נועד היום (שני) כי מאז פרישת חברת הכנסת עידית סילמן, פנו בכירי המפלגה מספר פעמים לח"כ שרן השכל מתקווה חדשה במטרה לבחון עמה אפשרות שתפרוש לאופוזיציה.

לפי שני גורמים פוליטיים, רוב הפניות להשכל, בעצמה חברת הליכוד לשעבר, נעשו באמצעות מקורבים אליה. נמסר כי לחברת הכנסת הוצעה הצעה לשריון בליכוד ותפקיד שרה בממשלה בראשות נתניהו. בלשכתה של ח"כ השכל הכחישו את הדברים.

הצהרה | סגנית יו"ר הכנסת ח"כ שרן השכל. כנסת, ירושלים 23 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
הוצעה להשכל הצעה לשריון בליכוד ותפקיד שרה בממשלה בראשות נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

במקביל ובגזרה אחרת, יו"ר ש"ס אריה דרעי פועל בימים האחרונים במאמצים מול חברי הכנסת של מפלגת רע"ם. דרעי שוחח עם חברי הכנסת אזן גנאים ווליד טאהא בניסיון לשכנע אותם להפיל את הממשלה. זאת, מפני שהשניים סומנו באופוזיציה כ"חוליות חלשות" שח"כים שניתן להשפיע עליהם, ברקע המהומות בהר הבית בחודש האחרון והדרישה לערוך שינויים בסטטוס קוו הקיים.

מבחינת דרעי, המטרה בשיחות האלו היא לא רק להפיל את הממשלה, אלא גם למנוע את כהונת לפיד כראש ממשלת מעבר. זאת בשל העובדה כי שני חברי הכנסת הם תחת הגוש שנמצא באחריותו.

הניסיונות של ראשי האופוזיציה לשכנע ח"כים לעזוב את הקואליציה נמשכים גם בקרב חברי מפלגת ימינה אך בינתיים ללא הצלחה. עם זאת, באופוזיציה סבורים כי עם חזרת הכנסת מפגרה בעוד כשבוע, הקואליציה תתקשה לקדם חוקים, וממילא תתפרק בתוך זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully