וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך על פרישת סילמן מהקואליציה: "מקבלים אותך הביתה"

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 9:26

ראש האופוזיציה פרסם סרטון זמן קצר לאחר הודעתה של חברת הכנסת, ובו הוא קרא "לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף" לסילמן. סמוטריץ': "תחילת הסוף של ממשלת השמאל הלא ציונית". גורמים בליכוד: הובטח לה שריון בבחירות הבאות ותיק הבריאות

בווידאו: בנימין נתניהו מברך את עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה/צילום:נדב אלימלך/ערוץ הכנסת ו דוברות הליכוד

הודעתה הדרמטית הבוקר (רביעי) של ח"כ עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה גררה גל תגובות אוהדות וברכות מצד ח"כים מהימין וראשי הסיעות. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם סרטון זמן קצר לאחר הדיווח על פרישתה ובו קרא לחברת ימינה "לחזור אלינו הביתה".

"התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של סילמן ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה", אמר נתניהו. "עידית הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית במדינת ישראל ולארץ ישראל בעם ישראל ואני מקבל אותך הביתה. קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה. תתקבלו בכל הכבוד הראוי וזרועות פתוחות".

בהודעה רשמית שפרסמה סילמן היא כתבה כי לצערה אינה יכולה לתת יד למהלכי הממשלה. "ניסיתי אחדות. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין", אמרה.

גורמים בליכוד אמרו כי לעידית סילמן הובטח שריון ברשימה בבחירות הבאות ותיק הבריאות בממשלה הבאה.

עידית סילמן, שעברה מהבית היהודי לימין החדש ביום רישום המפלגות לכנסת. 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
הודיעה על פרישה משורות הקואליציה. ח"כ עידית סימלמן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצטרף: "‏שחר של יום חדש. זה תחילת הסוף של ממשלת השמאל הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלמית, והסנונית שתבשר על החלפתה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית", כתב בטוויטר.

יו"ר ש"ס אריה דרעי צייץ: "אני מברך את ח"כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל'".

גם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שיבח את סילמן, אך הדגיש: "האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי ללא צורך בהליכה לבחירות". גפני הוסיף: "משיחותיי ומהכרותי היא לא האחרונה".

גם יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בירך את סילמן על המהלך: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל".

עוד בוואלה!

ח"כ עידית סילמן פורשת מהקואליציה; לממשלה אין רוב

לכתבה המלאה
ח"כ בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
"תחילת הסוף של ממשלת השמאל". סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא המשיך וקרא לחברי כנסת אחרים לנהוג כמוה. "בצעד שעשתה, היא מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully