וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גנאים מרע"מ: אפרוש מהקואליציה אם לא תופסק פעילות המשטרה בהר הבית

עודכן לאחרונה: 15.4.2022 / 13:01

דבריו של חבר הכנסת מגיעים ברקע המהומות שפרצו בהר הבית במסגרתם פלסטינים הניפו דגלי חמאס, יידו אבנים והתעמתו עם שוטרים - שפרצו למסגד. לדבריו "ממשלה שמתנהגת באופן כזה - אין לה זכות קיום". יו"ר רע"מ עבאס: "פגיעה במסגד - קו אדום עבורנו ועבור יציבות הקואליציה"

עימותים בהר הבית - מתפרעים הניפו דגלי חמאס ויידו אבנים. 15 באפריל 2022/משטרת ישראל

ח"כ מאזן גנאים (רע"מ) פנה היום (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט ואיים כי אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון באל-אקצא הוא יפרוש מהקואליציה. לדבריו "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אל-אקצא הקדוש אין לה זכות קיום". את הדברים אמר גנאים על רקע המהומות שפרצו מוקדם יותר היום בהר הבית במסגרתם מתפרעים הניפו דגלי חמאס ויידו אבנים לעבר הכותל המערבי, ושוטרים פרצו למסגד.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס גם הוא הבוקר לעימותים בין המשטרה והמתפללים הפלסטינים בהר הבית ואמר כי "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו ועבור יציבות הקואליציה". לדבריו, "בעניין של מסגד אל אקצא אין שיקול פוליטי". זאת, בהמשך להודעת רע"מ בה נאמר כי במפלגה "דוחים כל פלישה למסגד אל אקצא ועושים הכול כדי למנוע הפרת קדושתו. נעשה את המוטל עלינו כלפי מסגד אל אקצא וההגנה עליו מכל תוקפנות. אין מקום לשיקולים פוליטיים כשפוגעים בקדושתו".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, סמי אבו שחאדה, הצטרף לעמדת גנאים ועבאס ואמר גם הוא כי הפלישה לתוך מסגד אל-אקצא זה קו אדום וכי "בנט הוא זה שנושא באחריות המלאה לכל ההתפתחיות של החלטותיו להבעיר את השטח".

לפני כשבוע הודיעה על פרישתה מהקואליציה ח"כ עידית סילמן, ששימשה כיו"ר הקואליציה. בכך, איבדה ממשלת בנט-לפיד את את הרוב בכנסת. איום שכזה מטעם ח"כים נוספים בקואליציה מערער עוד יותר את יציבותה.

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | מאזן גנאים. ראובן קסטרו
"מערער את יציבות הממשלה". גנאים/ראובן קסטרו

בתגובה לאיום של גנאים אמר חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) כי "בזמן שכוחותינו מותקפים באלימות קשה, התנועה האסלאמית תומכת הטרור עושים פרוטקשן לבנט. זה מדהים ששרים וחברי כנסת שמגדירים עצמם 'ימניים' מוכנים לשבת בממשלה שהקיום שלה תלוי בהם, אבל העיקר לא ביבי. טירוף מוחלט במחיר הביטחון של כולנו".

הציונות הדתית מסרה בתגובה לדבריו של גנאים כי "אם בנט יכנע לדרישות החצופות של מאזן גנאיים ויסיג את שוטרי משטרת ישראל מהר הבית, יהיה ברור שוב שבנט מוכן לסכן את ישראל ולתת לתנועה האיסלאמית לשלוט בירושלים רק כדי להיות ראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully