וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועוד 3 שנות מאסר הוטלו על מקסים טל, שרצח את אשתו מריה

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 18:50

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על מאסר ותשלום קנס של 258 אלף שקלים על מקסים טל, בן 31 מהקריות, שרצח לפני כ-3 שנים את אשתו, מריה טל. באוקטובר 2019 דקר את אשתו כשישנה במיטתה, לאחר שהוציא מהבית את בנותיהם. מקסים טען כי מריה התאבדה, ולפני כחצי שנה הורשע ברצח

בווידאו: מקסים טל הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מריה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביעד בללי

מאסר עולם ושלוש שנות מאסר נוספות הוטלו היום (רביעי) על מקסים טל, בן 31 מהקריות, שרצח את אשתו מריה לפני כשלוש שנים. בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על טל לפצות את משפחתה ב-258 אלף שקלים, הסכום הגבוה ביותר שניתן.

אלכסיי, אחיה של מריה טל, אמר כי משפחתו שבעת רצון מגזר הדין. "זה היה הליך מתיש אבל ידענו שזה יבוא, רק שזה בא בהפתעה", סיפר וציין כי היום היו אמורים להישמע הטיעונים לעונש, אבל השופט בחר לתת את החלטתו במקום. "הייתי בהלם, פתאום הבנתי שאני צריך להתקשר לכל המשפחה ולהודיע", אמר. "לאורך כל הדרך סמכנו על המערכת, סמכנו על הפרקליטות, בית המשפט והשופט, ולא התאכזבנו".

ילנה, אימו של מקסים, התבטאה נגד החלטת בית המשפט. "לא הופתענו, זה היה ברור, באולם הזה של בית המשפט בחיפה אין צדק", אמרה. "אמרנו את זה כבר מזמן ואני אומרת את זה גם היום. השופט לקח את הצד של הפרקליטות ואת הצד של ההגנה הוא בכלל לא רצה לבדוק". היא הוסיפה כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון והדגישה כי "מקסים מרגיש מצוין ואנחנו לא מרימים ידיים".

סניגורו של טל, עו"ד רועי קרן, טען כי "מדובר בהרשעת שווא שצריכה להדאיג כל אדם ואדם במדינה הזו, מהקלות שבה מורשעים אנשים". הוא אמר כי הוא ומשפחתו של מקסים "סמוכים ובטוחים שהעליון יהפוך את ההחלטה".

דיון בעניינו של מקסים טל 7 בנובמבר 2019. שלומי גבאי
מאסר עולם על רצח אשתו. מקסים טל/שלומי גבאי

הרצח אירע ב-11 באוקטובר 2019, אחרי שמקסים החל לחשוד במריה אשתו כי היא מקיימת קשר רומנטי עם גבר אחר. הוא התעמת עמה על רקע זה בכמה הזדמנויות והטיח בה את החשד שלו, אבל מריה הכחישה. ב-6 בספטמבר אירע עימות אלים בין בני הזוג, בו תקף מקסים את מריה בפניה, והיא שרטה אותו בפלג גופו העליון.

מקסים נעצר, אבל שוחרר ממעצר שלושה ימים אחר האירוע. בין תנאי השחרור, אסר בית משפט השלום בקריות על הנאשם ליצור כל קשר עם אשתו או להיכנס לתחומי העיר קריית ביאליק לתקופה של 30 ימים. תלונה הוגשה גם נגדה וגם היא הורחקה ממנו.

אולם, השניים עמדו בקשר בכל זאת. היא הגיעה "עבור הבנות" לבית בקריית שמונה לשם הורחק והוא הגיע בכמה הזדמנויות לדירה בקריית ביאליק. בינתיים, מריה כבר החליטה סופית להתגרש ממנו. על הטלפון של מריה נמצאו הודעות שלה כמו "בעלי מאיים עלי", "אני פוחדת ממנו", "הוא יהרוג אותי" ואף "בא לי למות" וכן "בא לי להתאבד".

מקסים יצא מהדירה עם הילדות ולקח אותן לגן הילדים הנמצא במרחק קצר מהדירה. כמה דקות לאחר מכן חזר לדירה, נטל ממטבח הדירה סכין חיתוך גדולה, נכנס לחדר השינה של מריה כשהסכין בידו, ודקר אותה בעת ששכבה על מיטתה. בעוד מריה גוססת לנגד עיניו, התקשר מקסים לאימו ולאחר מכן למוקד המשטרה, ודווח להם כי מריה אשתו התאבדה.

מריה טל ובנותיה. באדיבות המשפחה
נרצחה באכזריות. מריה טל ובנותיה/באדיבות המשפחה

בזמן שחלף מאז חזרתו של מקסים לדירה ועד להגעת כוחות ההצלה לדירה, הוא מחק את צילום ההודעות מהטלפון הסלולארי שלו, וזאת במזיד ובכוונה למנוע השימוש בהם לראיה. מקסים טען כי מסר לה על החלטתו לעזוב אותה, ואז, לדבריו, היא דקרה בייאושה את עצמה בצוואר והתאבדה.

בחודש דצמבר 2021 טל הורשע ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון להשמדת ראיה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully