וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציא את הבנות מהדירה ודקר: מקסים טל הואשם ברצח אשתו מריה בקריות

18.11.2019 / 11:05

על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט בחיפה, את מקסים בן ה-29 הניעה קנאה לאשתו אחרי שש שנות יחסים שידעו עליות, מורדות - וצווי הרחקה. בהמשך, הוא החליט לדקור אותה במיטתה ואף לנסות להציג את המקרה כהתאבדות. בלילה לפני כן הוא גילה טלפון שדרכו התכתבה עם גבר אחר

צילום: יואב איתיאל וחביב סמעאן, עריכה: שאול אדם

כתב אישום ברצח בקריות - כל הפרטים:

  • מקסים טל מואשם ברצח, חבלה בנסיבות מחמירות וניסיון להשמדת ראיה
  • אשתו, מריה, נדקרה למוות בסכין גדולה במיטתה שבקריית ביאליק
  • הוא טען שמדובר בהתאבדות ואף דיווח כך לאחר הרצח, אך התגבש החשד שמדובר ברצח
  • שתי בנותיהם הקטנות הועברו לחזקת הסבתא ובמשפחה מגייסים כספים עבורן

כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד מקסים טל, רתך בן 29 מהקריות, בגין רצח אשתו מריה טל. על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט המחוזי בחיפה, טל רצח את אשתו בת ה-29 ואם שתי בנותיו הקטנות, העובדת בחברת ההיי-טק IDT בפארק העסקים ביקנעם, בגלל קנאתו אליה. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וניסיון להשמדת ראיה.

צוות נט"ן (ניידת טיפול נמרץ) מד"א שהוזעק בבוקר יום שישי ה-11 לאוקטובר לדירת המשפחה, בקומה השלישית של הבניין ברחוב רחל 8 בקרית ביאליק, מצא את מריה עם חתכים עמוקים בצווארה. היא הייתה מוטלת כשהיא מבוססת בדמה וללא רוח חיים ליד המדרגות הפנימיות, והצוות נאלץ לקבוע את מותה במקום.

הבעל מקסים, טען בפני השוטרים כי היא התאבדה וכי הוא אף ניסה להגיש לה עזרה, לשווא. הוא טען כי זה "עניין משפחתי" אצלה, וכי בעבר גם אמה התאבדה. שעות ארוכות שהו חוקרים ואנשי מעבדה נייד לזיהוי פלילי בזירה ובמקביל הועבר טל לתחנת זבולון שם נחקר. בצהריים, כבר התגבש חשד כי מדובר ברצח. הוא הוכרז עצור ומאז הוא נותר מאחורי סורג ובריח כבר 38 יום, באישור היועץ המשפטי לממשלה.

כתב אישום כנגד מקסים טל, שלום, חיפה 18 בנובמבר 2019. יואב איתיאל
מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וניסיון להשמדת ראיה. מקסים טל (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

באותו יום שישי אחר הצהריים, הובא מקסים כשהוא אזוק בידיו וברגליו לבית משפט המחוזי בחיפה, שם השופטת התורנית איילת השחר ביטון-פרלה האריכה בפעם הראשונה את מעצרו. היא הבינה כי לא מדובר בחשד שווא, הבינה את העניין לציבור ולא נעתרה לבקשת המשטרה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולהטיל צו איסור פרסום גורף. אמו הלנה ואחיו אלון, אף הם תושבי קריית ביאליק, נכחו בדיון. מאז, הם מקפידים להגיע לכל הדיונים בעניינו, הם מאמינים לו והם ממשיכים לדבוק בגרסתו, כי מדובר בהתאבדות.

הבנות הקטנות הועברו למשמורת אצל הסבתא ילנה. במקביל, קרוביה מנהלים קמפיין לגיוס כספים עבור בנותיה. גופתה של מריה נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. כששבה משם בשבוע לאחר מכן, נקברה מריה טל בצנעה בבית העלמין ללא יהודים, סמוך לבית החולים שער מנשה, שם קבורה גם אמה. כמאה איש, רובם קרובים וחברים לעבודה, השתתפו בהלוויה.

עוד בוואלה!

שלוש בחודש אחד: כך רוצחי נשים מחקים זה את זה

לכתבה המלאה

עליות ומורדות ביחסים

השניים התחתנו בפראג בנובמבר 2013, לפני שש שנים. נולדו להם שתי בנות והיחסים ידעו כבר עליות ומורדות. אבל המשבר הגדול החל בסוף חודש אוגוסט השנה, כשמקסים החל לחשוד במריה אשתו כי היא מקיימת קשר רומנטי עם גבר אחר. הוא התעמת עמה על רקע זה בכמה הזדמנויות והטיח בה את החשד שלו, אבל מריה הכחישה.

צוות החקירה העלה כי על רקע החשד הזה ועל רקע קנאתו לה, בלש מקסים אחריה, הוציא פלטי שיחות של הטלפון הסלולארי שלה ובדק עם מי היא משוחחת, הסתכל מעת לעת בטלפון הסלולארי שלה, תחקר אותה על שיחותיה עם אחרים, שוחח עם גברים עימם עמדה בקשר טלפוני על יחסיהם עמה, ודרש שלא יהיו עמה בקשר. בהזדמנות אחת אף עקב אחריה בעת שהייתה בדרך לעבודתה.

מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. -, אתר רשמי
עבדה בחברת הייטק והותירה אחריה שתי בנות. מריה טל/אתר רשמי, -

על רקע החשד, התרחש בדירה ביום שישי ה-6 לספטמבר עימות אלים בין בני הזוג, בו היו מעורבים גם אביה של מריה, וכן אחיו של מקסים. במהלך העימות תקף מקסים את מריה בפניה והיא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע כי נגרם לה שבר באפה שהצריך טיפול רפואי בהרדמה ויישום גבס. לאביה נגרם "פנס" בעין שמאל. מריה מצידה שרטה את מקסים בפלג גופו העליון וגרמה לו גם חבלה ונפיחות בעין.

מקסים נעצר, אבל שוחרר ממעצר שלושה ימים אחר האירוע כשבין תנאי השחרור, אסר בית משפט השלום בקריות על הנאשם ליצור כל קשר עם אשתו או להיכנס לתחומי העיר קריית ביאליק לתקופה של 30 ימים. תלונה הוגשה גם נגדה וגם היא הורחקה ממנו.

כתב אישום כנגד מקסים טל, שלום, חיפה 18 בנובמבר 2019. יואב איתיאל
משפחות הנרצחת והנאשם בבית המשפט, היום (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

אולם, מהחקירה עולה כי השניים עמדו בקשר בכל זאת, היא הגיעה "עבור הבנות" לבית בקריית שמונה, לשם הורחק והוא הגיע בכמה הזדמנויות לדירה בקרית ביאליק. בינתיים, מריה כבר החליטה סופית להתגרש ממנו, כך סיפרה לאחיה כשחזרה עמו ועם גיסתה מאירוע קבלת אות הצטיינות ביחידה שבה הוא משרת כאיש קבע. ב-8 באוקטובר, כשהסתיימה ההרחקה, חזר מקסים טל הביתה, אבל הוא ישן למעלה והיא ישנה בחדר נפרד בקומה התחתונה.

"אני פוחדת ממנו, הוא יהרוג אותי"

על הטלפון של מריה נמצאו הודעות שלה כמו "בעלי מאיים עלי", "אני פוחדת ממנו", "הוא יהרוג אותי" ואף "בא לי למות" וכן "בא לי להתאבד". הוא טוען כי מסר לה על החלטתו לעזוב אותה, ואז, לדבריו, היא דקרה בייאושה את עצמה בצוואר והתאבדה.

צוות החקירה המיוחד בראשות ג'האד מוראד, שקיבל על עצמו את החקירה, טוען לתסריט אחר לחלוטין. רס"ב פרדי סטריזקוב המייצג את תחנת זבולון בבית המשפט, טען כי "המילים האלה לא נתמכו בשום מעשים או הכנות. לא הייתה לה שום כוונה להתאבד. היא אהבה את החיים שלה, היא מצאה אהבה חדשה". לדבריו, מניסיונו, "ההתעללות-הצקה ממנו גרמה לה לפלוט את הדברים האלה. בן אדם שרוצה להתאבד לא עושה את זה בלי תכנון. היא מתכתבת עם חברה שלה שהיא הולכת לפתוח פרק חדש בחייה עם החבר שלה. היא כותבת לה 'אם בעלי יגלה הוא יהרוג אותי, הוא עושה לנו טרור'. כל העדויות שלה עם המאהב והחברים שלה לא הלך לכיוון התאבדות אלא לכיוון דף חדש בחיים שלה".

מריה טל הנרצחת בקריות כחיילת. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מריה טל, שנרצחה בדירתה בקריות (צילום: באדיבות המשפחה)/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

החוקרים בילו עם מקסים טל שעות ארוכות. בתחילה שיתף איתם פעולה והם הצליחו לחלץ ממנו גרסאות ושברי גרסאות שנסתרו זו עם זו ובעיקר נסתרו בראיות. כשהטיחו בו זאת, הוא בחר כבר לשמור על זכות השתיקה.

דקה אחרי דקה

החוקרים בנו את תסריט מהלכיו דקה אחר דקה. הם טוענים כי בלילה שבין יום חמישי ליום שישי, סמוך לשעה 00:30, בעת שמקסים נכנס לחדר השינה בקומת התחתונה בבית על מנת לבלוש אחריה, הוא הבחין בהתכתבות בהודעות ווטסאפ בין מריה לבין גבר אחר, בטלפון סלולארי בו עשתה שימוש ללא ידיעתו, ושאותו הסליקה מתחת לכרית במיטתה. מעיון בהודעות הוא הבין כי היא מקיימת קשר אינטימי עם גבר אחר, והוא צילם את ההודעות באמצעות הטלפון הסלולארי שלו. הם טוענים כי אז, גמלה במוחו ההחלטה לרצוח אותה בשעות הבוקר, בעת שהוא והיא יהיו לבד בדירה, ולהציג את המתתה כאילו הייתה התאבדות.

על פי כתב האישום, סמוך לשעה 06:30, בשעה בה היה אמור מקסים טל לצאת לעבודתו, הוא יצא מהדירה ונסע ברכב, עד שסמוך לאחר השעה 06:50 הוא חזר לדירה. זאת, לאחר שהסבא - אלכסנדר, אביה של מריה, יצא מהדירה לעבודתו, ולאחר שהודיע למעסיקו שהוא לא חש בטוב ולא יגיע לעבודה. הוא העיר את הילדות בשעה 07:20 לערך.

משפחתה של מריה טל שנרצחה על ידי בעלה לפי החשד, 22 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
משפחתה של מריה טל בבית המשפט, בחודש שעבר (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

מעובדות כתב האישום, עולה שמריה התעוררה משנתה ומקסים אמר לה שתלך לנוח והוא ייקח את הילדות לגן. בסמוך לשעה 07:45 הוא יצא מהדירה עם הילדות ולקח אותן לגן הילדים הנמצא במרחק קצר מהדירה. על פי תזמון החוקרים, הרצח עצמו התרחש במהלך אירוע של שבע דקות. הפרקליטות טוענת כי בסביבות 07:50, חזר מקסים טל לדירה, במטרה להוציא לפועל את ההחלטה, נטל ממטבח הדירה סכין חיתוך גדולה, בעלת להב באורך של כ-16 ס"מ, נכנס לחדר השינה של מריה כשהסכין בידו, ודקר אותה בווריד הצוואר הראשי משמאל, בעת ששכבה על מיטתה, בכוונה לגרום למותה. כתוצאה מהדקירה היא מתה. על הסכין נמצאו טביעות אצבע של מקסים, אבל לא של מריה.

לטענת התביעה, בשעה 07:57, בעוד מריה גוססת לנגד עיניו, התקשר מקסים לאימו ולאחר מכן למוקד המשטרה, ודווח להם כי מריה אשתו התאבדה. בסמוך לשעה 08:10, כאשר הגיעו צוותי הצלה ומד"א לדירה, הם כבר מצאו את מריה ללא רוח חיים. על פי כתב האישום, בזמן שחלף מאז חזרתו של מקסים לדירה ועד להגעת כוחות ההצלה לדירה, הוא מחק את צילום ההודעות מהטלפון הסלולארי שלו, וזאת במזיד ובכוונה למנוע השימוש בהם לראיה.

ראיות נסיבתיות ומאה עדים

לטענת החוקרים, הנתיחה באבו בכיר קובעת חד-משמעית כי לא מדובר בהתאבדות. לחוקרים יש סרטונים המתעדים את תנועותיו של מקסים טל אותו בוקר, וגם רישום של חברת "איתורן", שמתעד את תנועת מכונית העבודה שלו. החוקרים החזיקו את מקסים טל קרוב אליהם, בתא מעצר במתחם תחנת זבולון, שם היה להם קל להפעיל מדובבים כנגדו.

עם זאת, מדובר בתיק לא קל לתביעה, המבוסס רובו ככולו על ראיות נסיבתיות. אחת מהן נוגעת לנטען אודות פוליסת ביטוח חיים של מריה טל על סמך מיליון שקלים לטובתו של בן זוגה. בין אם הוא רכש אותה עבורה, או שהיא רכשה אותה עבור עצמה, לפוליסות כאלה החרגה של שנה ראשונה מכיסוי התאבדות. גורם שמצוי בחקירה אמר כי אך לאחרונה חלפה שנה מאז נרכשה פוליסה זו.

קברה של מריה טל שנרצחה על פםי החשד ע"י בעלה מקסים טל בביתם בקריית ביאליק. שלומי גבאי
קברה של מריה טל (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

הפרקליטות העמידה כמאה עדי תביעה בתיק, שהרכב שלושה שופטים ידון בו. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת התובעת שונית קדם נימצן את הארכת מעצרו של מקסים טל עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. אתמול, שב"ס שפט אותו בבית המעצר קישון ודן אותו לשבועיים שלילת שיחות טלפון, מאחר שענה לשאלות העיתונאים שצבאו על תא החשודים כשהובא לבית משפט השלום בקריות ביום חמישי שעבר.

סניגורו עו"ד רועי קרן אמר לוואלה!NEWS כי "אחרי שניסו לשבור את כוחו ורוחו במשטרה וניסו לגרום לו להודות ברצח שלא ביצע, עכשיו הגיע תור שירות בתי הסוהר שבחוסר סמכות שללו ממנו זכויות אנושיות לאחר 43 ימים במעצר ללא כל קשר עם העולם החיצון. הדבר הזה צריך להדאיג את כולנו ומעיד על דפוס פעולה שגוי של כלל הרשויות".

עו״ד רועי קרן, הלנה טל (האמא), על הספסל אלון טל (האח), קורא את כתב האישום כנגד מקסים טל, שלום, חיפה 18 בנובמבר 2019. יואב איתיאל
עו"ד רועי קרן, האם הלנה טל על הספסל והאח אלון טל קורא את כתב האישום (צילום: יואב איתיאל)/יואב איתיאל

עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחת מריה טל, אמר כי אינו מופתע מכתב האישום. לדבריו, "זה ביטוי בלבד לנטען על ידינו מראשיתה של הפרשה הכאובה הזו, הנסיונות להכפיש את שמה וזכרה של מריה ראויים לכל גינוי. כעת העניין בפתחו של בית המשפט המחוזי הנכבד ואנו נמשיך ללוות את ההליך". בין היתר, ימשיכו קרוביה של מריה לנסות ולהעביר לחזקתם את הבנות.

השופט ארז פורת דן בבקשת הפרקליטות לעצור את טל עד תום ההליכים המשפטיים. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים באמצע החודש הבא ובינתיים, בהסכמת הסניגור עו"ד קרן, שרק קיבל את חומרי החקירה, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

(עדכון ראשון: 10:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully