וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשארו לבד ברגע אחד": מאות תרמו לקרן עבור בנותיה של הנרצחת בקריות

11.11.2019 / 14:15

מריה טל נדקרה למוות על פי החשד על ידי בעלה בדירתם המשותפת, והשאירה אחריה ילדות בנות ארבע וחמש. בעזרת מיזם מימון המונים מנסים מכריה, וכן תורמים נוספים שכלל לא הכירו אותה, להקל מעט על סבלן של בנותיה. "הן יצטרכו עזרה עד גיל מאוחר, זו הזדמנות להראות ערבות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

מאות תורמים התגייסו בשבועות האחרונים לפרויקט גיוס כסף עבור בנותיה של מריה טל שנרצחה בביתה בקריית ביאליק, כשעל פי החשד בעלה מקסים טל שיסף את גרונה בעזרת סכין. בשבוע שעבר בית משפט השלום בקריות שוב האריך את מעצרו, תוך שקבע שהחשד נגדו התחזק עוד. טל מכחיש מכל וכל את החשדות נגדו, וטוען כי מריה התאבדה.

כך או כך, התייתמו מאמן בנותיה של מריה, בנות ארבע וחמש שנותרו בחזקת סבתן, אמו של מקסים. גל מן דרור, חברתה של מריה מתקופת השירות הצבאי, יזמה פרויקט מימון המונים לקרן שנפתחה כדי לעזור לשתי הבנות. "הרעיון הוא קרן שמיועדת רק עבור הבנות, לא משנה מי יגדל אותן", הסבירה מן דרור. "הן נשארו בסוף בלי אימא ובלי אבא שנלקחו מהן ברגע אחד בנסיבות טרגיות והן יצטרכו הרבה עזרה עד גיל מאוחר".

מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. -, אתר רשמי
בנותיה נשארו בחזקת סבתן. מריה טל/אתר רשמי, -

בתוך זמן קצר התקבצו מכרים של המשפחה ואנשים שכלל לא הכירו את מריה, אך ביקשו לסייע לבנותיה הקטנות. "זו הזדמנות של עם ישראל להראות ערבות הדדית ולהילחם באלימות המזעזעת נגד נשים. אנחנו חייבים להראות להן שהן לא לבד ועם ישראל עומד מאחוריהן", נכתב בעמוד גיוס התרומות לבנותיה של מריה.

בדיון שנערך ביום חמישי אמר נציג המשטרה פרדי סטריזקוב כי מאז הארכת המעצר הקודמת, התחזקו החשדות נגד החשוד, וכי על פי החומר שבידיהם ניתן לשלול באופן ודאי את האפשרות כי מריה התאבדה. נציג המשטרה הניח בפני השופטת בדיון את דוח הביניים של המכון לרפואה משפטית, אך סירב למסור מידע לגבי זהותן של טביעות האצבע שנמצאו על הסכין בזירה. השופטת אמרה כי היא "סבורה כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את המיוחס לו ופעולות החקירה חיזקו את החשד".

לתרומות לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully