וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "החשוד ברצח בקריות - אדם מסוכן, החשד נגדו התגבר"

3.11.2019 / 11:35

מעצר מקסים טל החשוד ברצח רעייתו שנמצאה בביתה ללא רוח חיים לפני כחודש הוארך בארבעה ימים בפעם החמישית. טל ממשיך להכחיש את החשדות נגדו: "לא רצחתי אותה, היא התאבדה". המשטרה חושדת כי אדם נוסף נכח בדירה בעת המעשה. מנגד סנגורו טוען: "היא מסתתרת מאחורי סיסמאות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בקריות האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה בדירתם בקריית ביאליק, שנמצאה בדירתה לפני כחודש ללא רוח חיים. זוהי הפעם החמישית שבית המשפט דן בהארכת מעצרו של טל, שהיה עצור בעבר בשל חשד לעבירות אלימות כלפיה וכלפי אביה. טל שב על גרסתו, לפיה אשתו שמה קץ לחייה. "אני לא רצחתי אותה, היא התאבדה", אמר לוואלה! NEWS. עם זאת המשטרה דבקה בגרסתה כי החשוד אדם מסוכן והוסיפה לבקשת המעצר גם שיבוש הליכי חקירה.

הדיון התקיים בפני השופט שלמה מיכאל ארדמן. אמו של טל ואחיו נכחו באולם, ומנגד גם אחיה של מריה טל. גם ראש צוות החקירה המיוחד, ג'האד מוראד, הגיע לדיון. השופט ארדמן תמה שטרם התקבלה חוות הדעת הסופית של המכון הלאומי לרפואה משפטית, וביקש מהמשטרה ליצור קשר מיידי עם הרופא הפתולוג המטפל בבדיקה. בהמשך הדיון ביקש השופט לקבל דוח ביניים מהמכון, או להביא את הפתולוג לבית המשפט לדיון הבא. בנוסף תהה מדוע לא הוכנסו לבקשת המשטרה הטענות כי החשוד מחק מהטלפון שלו ושל רעייתו מריה תמונות. לעצת השופט המשטרה הוסיפה לבקשת המעצר גם חשד לשיבוש הליכי חקירה.

מהדיון עולה כי המשטרה חושדת שייתכן והיה עוד אדם בבית בזמן הרצח מאחר ולטענתה אדם נוסף נשמע ברקע השיחה של מקסים טל למד"א. סנגורו של טל, עו"ד רועי קרן, טען כי המשטרה הטיחה בחשוד את הטענה הזו. עוד אמר הסניגור כי הוא הנחה את החשוד לשתוק מעתה בחקירותיו. "קיים חשד סביר לביצוע העבירות בהן הוא חשוד", קבע השופט ארדמן. "החשד התחזק בשלבים המתקדמים של החקירה. התחזק גם המניע הנטען כאשר הסתבך החשוד בגרסתו מול ראיות הנוגעות לכך ולא שמעתי הסבר סביר מדוע הוא שומר בענין זה על זכות השתיקה".

הארכת מעצר למקסים טל חשוד ברצח אשתו מריה , נובמבר 2019. שלומי גבאי
מקסים טל בבית משפט השלום בקריות, היום/שלומי גבאי

בתשובה לשאלות הסנגור, אמרו נציגי המשטרה בדיון כי אין חוות דעת פתולוגית סופית, כאשר תוצאותיהן של חלק מהבדיקות עוד לא התקבלו. בנוגע לבדיקת הסכין, במשטרה סירבו לענות על השאלה אם טביעות אצבעותיה של מריה טל נמצאו על הסכין. במשטרה הבהירו כי אין ממצאים לכך שטל סבלה ממחת נפש, וכן כי אין לה עבר פסיכיאטרי מכל סוג. ראש הצח"מ אישר כי בעימות קודם בין השניים היא תקפה את טל, על פי הודאתה, וכי היא נחקרה באזהרה במקרה זה. נציגי המשטרה חשפו כי הם בוחנים אם טל הוציא לאשתו ביטוח חיים לפני מותה, אם כי בשלב זה הם אינם חושבים כי זהו המניע למעשה המיוחס לו. "החשדות מתחזקים, החשוד - אדם מסוכן", סיכמו.

"המשטרה מסתתרת מאחורי סיסמאות", ענה על כך סנגורו של טל, עו"ד רועי קרן. "זה לא מתאים להארכה חמישית. בינתיים פשפשים מטפסים עליו כל היום בתא מעצר בתחנת זבולון שלא ערוך ולא ראוי להחזקת אדם יותר מ-24 שעות. הוא קיבל מזה פריחה ויש לו גירודים קשים כבר ארבעה ימים. מהמשפחה מבקשים שתקנה לו תכשיר". בעקבות דברים אלה, הורה השופט למשטרה להביאו בפני רופא ולטפל בו. בנוסף אמר סנגורו כי "מקסים טוען כי הוא חף מפשע, כך היה וכך יישאר. כפי שעולה מהדיון החקירה רחוקה ממיצוי וגרסתו לא נשללה. מציע להמתין עם המסקנות שהוא רצח אותה. האמירות שהחשד מתחזק לא מעידות על אשמתו מדובר בדברים נסיבתיים שניתן לתת להם פרשנויות רבות".

עוד בוואלה!

"אף אישה לא חסינה": 12 קורבנות לרצח נשים מתחילת השנה

לכתבה המלאה
הארכת מעצר למקסים טל חשוד ברצח אשתו מריה , נובמבר 2019. שלומי גבאי
טל בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

בפתח החקירה, במשטרה סברו כי מדובר בהתאבדות, כפי שטוען החשוד, אולם בדיון הקודם על הארכת המעצר בשבוע שעבר טענו במשטרה כי החשד לרצח גובר "בשל ממצאים שונים בזירה ובעדויות נוספות, שלא ניתן להרחיב עליהם". בין היתר, הזכיר נציג המשטרה בדיון חוות דעת ראשונית שהתקבלה מהמכון לרפואה משפטית, אשר לטענתו מחזקת את החשד נגד טל. גם השופטת ציינה בהחלטה כי "החשד הולך ומתחזק", בעוד סנגוריו של טל ממשיכים לטעון כי הוא חף מפשע.

בחקירתו טען טל כי אשתו דקרה את עצמה באמצעות סכין בצווארה פעם אחת, מה שהביא לפגיעה בעורק הראשי ולאיבוד דם רב. לדבריו, מריה איימה כמה פעמים בעבר כי תשים קץ לחייה, ואף בלעה כדורים כדי לגרום למותה. הוא ציין כי חמותו, אמה של מריה, התאבדה ממש באותו מקום לפני כשנתיים, כשהם התגוררו באותו מתחם דירות.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully