וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יותר מ-4 חודשים ללא שיגורים, בעוטף התעוררו לקול התרעות: "מזכיר ימים קשים"

21.4.2022 / 16:17

מורן, בתיה ואלברט משדרות סיפרו על תחושתם הקשה בשבוע בו חודש הירי לעיר שלהם, כמעט אחרי ארבעה חודשים של שקט. "דין שדרות כדין תל אביב הפך להיות קלישאה", תקפה מורן. בתיה הוסיפה כי "אנו קוראים לממשלה לעשות מעשה. זה כאילו משחקים איתנו"

בווידאו: התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, צה"ל תקף מתקנים צבאיים של חמאס/צילום: דובר צה"ל

תושבי עוטף עזה התעוררו הלילה (חמישי) לקול הצבע האדום. מדובר בפעם השלישית השבוע בה שוגרו רקטות מהרצועה לשטח ישראל - אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא בוצע ירי. תחילה נאמר כי ארבעה שיגורים זוהו ויורטו על ידי כיפת ברזל, אך מתחקיר שערך צה"ל עלה כי שוגרה רקטה אחת במהלך הלילה, וכי ההתרעות הופעלו בשל ירי קליעים. הרקטה נפלה בשטח פתוח.

מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, עברה לישון בממ"ד יחד עם בעלה וילדיה. "מדירת ארבעה חדרים עברנו לחיות בדירת חדר, המיטות ברגע נפתחות כאילו המתינו בשקט לרעש הגדול", סיפרה. "דין שדרות כדין תל אביב הפך להיות קלישאה, אנחנו לא יוצאים מהממ"ד", אמרה. "אנחנו לא עם חופשי בארצנו. זה מזכיר ימים אחרים וקשים בשדרות".

מטח רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, 21 באפריל 2022. קובי ריכטר, TPS
הפעם השלישית השבוע בה שוגרו רקטות מהרצועה, הלילה/TPS, קובי ריכטר

בתיה קטר תושבת שדרות סיפרה כי עברה לילה קשה מאוד ולא רגוע. "אנחנו קוראים לממשלת ישראל לעשות מעשה. זה כאילו משחקים איתנו. אני לא מקבלת את זה", אמרה. עוד הוסיפה כי ילדיה מפחדים. "הגיע הזמן שיפסיקו את מדיניות ההבלגה. נראה כאילו מסתתרים", טענה.

שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם ראשי רשויות בעוטף עזה ראש עיריית שדרות. הוא אמר כי "אנחנו מוכנים לכל תרחיש ואם צריך נגיב בעוצמה. יש לנו תוכניות בהקשר של עזה אם נצטרך לפעול". עוד ציין כי ביקר בשבוע שעבר באוגדת עזה יחד עם הרמטכ"ל כוכבי ואמר כי "כי ישראל ערוכה לעשות כל מהלך שנדרש בכדי לשמור על ביטחון אזרחיה - בהתקפה ובהגנה".

תיעוד ירי הרקטה מרצועת עזה לשדרות באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה 20 באפריל 2022. באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה, אתר רשמי
"הגיע הזמן שיפסיקו את מדיניות ההבלגה". תיעוד הירי מרצועת עזה, הלילה/אתר רשמי, באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה

אמש, רקטה נחתה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק למכונית ולמבנה. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה. תושב שדרות, שמתגורר בבית בו נחתה הרקטה, שחזר: "שמעתי את האזעקה ואז שמעתי שריקה, לא שמעתי פיצוץ, ואז ראיתי את הנזק שנגרם בחצר הבית", סיפר.

אלברט אבקסיס, שכן צמוד לבית שנפגע מהרקטה, סיפר כי היה לילה קשה. "היו אורחים בבית שישנו בממ"ד. גם היום יגיעו אליי אורחים שישנו בממ"ד. אנחנו חזקים. יש לנו מזל שבשדרות כל בית ממוגן. זה מלחית אבל אנחנו צריכים להתמודד, לשדר חוזק ולהרגיע את הילדים", אמר.

ביום שני צה"ל אישר כי זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לעבר העוטף - כיפת ברזל יירטה את הרקטה. לא דווח על נפגעים. בעקבות הירי, התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים ובעין השלושה, אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא בוצע ירי מרצועת עזה. תושבת קיבוץ עין השלושה, מירב כהן סיפרה כי "רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית, לא הבנו מה קורה. אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully