וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה לעבר עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 23:38

בצל איומי חמאס והג'יהאד האסלאמי, דובר צה"ל אישר כי אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא בוצע ירי מרצועת עזה, התרעת צבע אדום נשמעה ביישובים כיסופים ועין השלושה בעוטף עזה. לא דווח על נפגעים. תושבת קיבוץ בעוטף: "אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני"

בווידאו: הצתת משאית ריקה ובגבול הרצועה/צילום: שי מכלוף

צה"ל אישר הערב (שני) כי זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לעבר העוטף - כיפת ברזל יירטה את הרקטה. לא דווח על נפגעים. בעקבות הירי, התרעת צבע אדום נשמעה בכיסופים ובעין השלושה, אחרי יותר מארבעה חודשים בהם לא בוצע ירי מרצועת עזה. תושבת קיבוץ עין השלושה, מירב כהן סיפרה כי "רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית, לא הבנו מה קורה. אנחנו לא מופתעים בגלל המצב הביטחוני".

אתמול העלה צה"ל את רמת הכוננות לאורך אוגדת יהודה ושומרון וסביב קו התפר. זאת, באמצעות תגבור שיא של 25 גדודים על רקע המהומות שאירעו אתמול בירושלים וההסתה ברשתות החברתיות - מחשש לביצוע פיגועים.

שיגור רקטה מרצועת עזה, 11 בספטמבר 2021. רויטרס
"רצנו לממ"ד בזמן ארוחה משפחתית". שיגור רקטה מרצועת עזה, ספטמבר/רויטרס

צה"ל עצר בחודש האחרון כ-300 פלסטינים חשודים בפעילות טרור וכ-1,300 חשודים מתחילת השנה. הצבא לא נמנע מלעצור "פצצות מתקתקות", אך צמצמם באופן משמעותי את גל המעצרים שהחל בחודש האחרון בגלל הרמדאן. כמו כן, צה"ל הגביר החל מהבוקר את הנוכחות בצירים השונים ובמוקדי החיכוך באיו"ש לקראת בואם של עשרות אלפי מטיילים באזור שהגיעו במסגרת אירועי חול מועד.

עוד בוואלה!

מתיחות ביטחונית בצל החג: כוננות שיא בגדה וחשש מרקטות מעזה

לכתבה המלאה

בתוך כך, לאחרונה גברו האיומים מצד בכירי חמאס וג'יהאד אסלאמי לבל ישראל תשנה את הסטטוס-קוו בהר הבית באופן שיחייב תגובה מרצועת עזה עד כדי עימות כללי. גורמי ביטחון אמרו הבוקר, כי חמאס מפעיל מאמצים גדולים להוציא אל הפועל פיגועים ברחבי הגדה ובירושלים, ובמקביל מאיים כמו הג'יהאד האסלאמי על ישראל בתגובות. בהתאם לכך הועלתה רמת הכוננות והדריכות בדרום הארץ לשלל תרחישים, כמו גם שיגורי רקטות לעבר ישראל. גורמי ביטחון אמרו כי חמאס עסוק בלרסן גורמים סוררים ובהם גורמים בג'יהאד האסלאמי לבל יפרו את השקט עליו התחייבו למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully