וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות ביטחונית בצל החג: כוננות שיא בגדה וחשש מרקטות מעזה

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 11:09

על רקע ההסתה ברשתות החברתיות, המאמץ של חמאס להבעיר את השטח והאירועים האלימים בהר הבית וסביב ירושלים - עיני מערכת הביטחון נשואות בין היתר גם לרצועה. החשש - שיגורי רקטות לעבר ישראל. בתוך כך, צה"ל העלה את הכוננות והדריכות בשטחים באמצעות תגבור של 25 גדודים

אוטובוס שנרגם באבנים בדרכו לכותל המערבי בירושלים. 17 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

צה"ל העלה הבוקר (ראשון) את רמת הכוננות לאורך אוגדת יהודה ושומרון וסביב קו התפר. זאת, באמצעות תגבור שיא של 25 גדודים על רקע המהומות שאירעו הבוקר בירושלים וההסתה ברשתות החברתיות - מחשש לביצוע פיגועים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי יקיים היום הערכת מצב והתייעצויות ביטחוניות ברקע השאלה האם לחזור למדיניות המעצרים הרחבה בגדה כדי לסכל ולשבש פיגועים - בדגש על פיגועי השראה וחדירות מקו התפר לישראל. גורמי ביטחון אמרו כי החלטת הרמטכ"ל תלויה בהיקף ההתרעות על פיגועים מאמ"ן והשב"כ.

פעילות מעצרים שביצעו לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול במספר מוקדים, בין השאר בכפרים: זיתא, אל יאמון, באלטה, אל ח׳אדר, בית כחיל והכפר עזון עתמה, 12 באפריל 2022. דובר צה"ל
פעילות מעצרים של צה"ל בגדה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל
שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל, 13 במאי 2021. AP
שיגורי רקטות מרצועת עזה במבצע שומר החומות, בשנה שעבר/AP

צה"ל עצר בחודש האחרון כ-300 פלסטינים חשודים בפעילות טרור וכ-1,300 חשודים מתחילת השנה. הצבא לא נמנע מלעצור "פצצות מתקתקות", אך צמצמם באופן משמעותי את גל המעצרים שהחל בחודש האחרון בגלל הרמדאן. כמו כן, צה"ל הגביר החל מהבוקר את הנוכחות בצירים השונים ובמוקדי החיכוך באיו"ש לקראת בואם של עשרות אלפי מטיילים באזור שהגיעו במסגרת אירועי חול מועד.

בתוך כך, ביממה האחרונה גברו האיומים מצד בכירי חמאס וג'יהאד אסלאמי לבל ישראל תשנה את הסטטוס-קוו בהר הבית באופן שיחייב תגובה מרצועת עזה עד כדי עימות כללי. גורמי ביטחון אמרו הבוקר, כי חמאס מפעיל מאמצים גדולים להוציא אל הפועל פיגועים ברחבי הגדה ובירושלים, ובמקביל מאיים כמו הג'יהאד האסלאמי על ישראל בתגובות. בהתאם לכך הועלתה רמת הכוננות והדריכות בדרום הארץ לשלל תרחישים, כמו גם שיגורי רקטות לעבר ישראל. גורמי ביטחון אמרו כי חמאס עסוק בלרסן גורמים סוררים ובהם גורמים בג'יהאד האסלאמי לבל יפרו את השקט עליו התחייבו למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully