וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשך ישיבה בקואליציה גורמת לעבאס נזק פוליטי"

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 10:54

ח"כ תומא סלימאן ביקרה את החלטת רע"ם להקפיא את חברותה בקואליציה ובכנסת: "חושבת שזה היה ניסיון להכיל את קולות המרמור שבתוכם". לדבריה, יו"ר רע"ם "מבין שהוא נקלע לסיטואציה". עוד טענה: "אם הממשלה הזו רוצה לחיות ולהמשיך לתפקד, יש שינוי מהותי שהם לא רוצים לעשות"

לפיד: "אם נעבוד נכון, הממשלה תהיה פה גם בפסח הבא וגם זה שאחריו"/מערכת וואלה!

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת תקפה היום (שני) את הממשלה, כינתה אותה "מקרטעת" וטענה כי היא "הלכה ימינה והרחיקה בללכת ימינה". "כבר יותר משבועיים משתמשת בכל אמצעי הדיכוי האפשריים בצורה מאוד ברוטלית נגד העם הפלסטיני", אמרה בריאיון ב-103FM, שעות לאחר הקפאת חברותה של רע"ם בקואליציה ובכנסת. "היא כבר השתמשה בכל אפשרות גם כן להריסת בתים בנגב, במדיניות מאוד קיצונית נגד האוכלוסייה הערבית בנגב ואנחנו לא חושבים שצריך לתת להם יד להמשיך את המדיניות הזו ולבצע עוד ועוד ממה שראינו".

חברת הכנסת ביקרה את החלטת רע"ם, לפיה פעילותם תוקפא באופן זמני. "אני לא מבינה את ההחלטה הזו", אמרה. "ניסיתי להבין מה הקפיאו, איך הקפיאו, עכשיו תקופת פגרה, אין הצבעות ואין דיונים רציניים ואין מליאה. מה הם מקפיאים בעצם? אני חושבת שזה היה ניסיון להכיל את הכעס שבתוכם", טענה. "קולות הכעס, המרמור והרצון לסיים את הסאגה הזו מצידם. מצד אחד הם שותפים, אבל כשרוצים לנתק את הקשר מהקואליציה הם מדברים על לנתק את הקשר מהכנסת".

עאידה תומא סלימאן. ראובן קסטרו
"נלכדנו במציאות". תומא סלימאן/ראובן קסטרו

"הם עשו את הצעד הזה בגלל מעשי הממשלה, לא הכנסת", טענה תומא סלימאן. "כהם מתאמים את זה עם לפיד ובנט, אני בטוחה שהם יודעים שאין הקפאת חברות. או שמתפטרים או שאתה חבר כנסת. הכעס של הציבור ושל חברי התנועה האסלאמית על רע"מ זה בגלל החברות שלהם בקואליציה, לא בגלל החברות שלהם בכנסת".

לדבריה, הרשימה המשותפת לא מתערבת בענייני רע"ם. "אנחנו לא מנסים לשחק את המשחק הזה כאילו שאנחנו מקוממים אנשים", אמרה. "אני חושבת שיש סיבות מספקות לציבור של רע"ם להתקומם, בלי המעורבות שלנו ובלי שננסה לתרום לזה. עד כמה שידוע לי אנחנו לא בקשר בעניינים האלו".

היא טענה כי עבאס "מבין שהוא נכלא לסיטואציה בלתי מתקבלת על הדעת". "המשך הישיבה בקואליציה הזו גורמת לו נזק פוליטי, הוא מנסה כל הזמן להתכסות בזה שיש לו דיבורים עם המשותפת וכאילו הוא ואנחנו מתואמים", הסבירה והדגישה כי בניגוד לרע"ם, ברשימה המשותפת חברי הכנסת "מצביעים לפי העקרונות שלנו". לדבריה, "זה תלוי בחוק עצמו, אם הוא מתאים לעקרונות שלנו ואם הוא משרת את המטרות שלנו. אנחנו לא באים רק מתוך גישה של להתנגח, אם יהיה משהו שישרת את הציבור אנחנו נשקול כמובן. תמיד עשינו את זה ואנחנו נעשה", קבעה. "אם הממשלה הזו רוצה לחיות ולהמשיך לתפקד, יש שינוי מהותי בגישה שלה שאני בטוחה שהם לא רוצים לעשות".

תומא סלימאן טענה כי רע"מ, מרצ והעבודה "שהם נמצאים בקואליציה הזו כדי לתת תעודת כשרות לממשלה שמבצעת מדיניות דומה לשל נתניהו". היא סייגה כי יש הבדל, אך "לצערי הרב הממשלה הזו אומנם באה להחליף את מדיניות השחיתות אבל היא לא מנסה לעקור משורשם את יסודות השחיתות".

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"נקלע לסיטואציה". מנסור עבאס/ראובן קסטרו

לשאלה האם הממשלה הנוכחית היא לא הרע במיעוטו עבור הרשימה המשותפת, תומא סלימאן השיבה, "הרע במיעוטו למי? אני חושבת שהגיע הזמן להגיד - אנחנו נלכדנו במציאות כזו שאנחנו מחוייבים לבדוק את האפשרות מה עדיף, ימין התנחלותי או פשיסטי? זו מציאות עלובה וכואבת".

"אם יש מישהו שנאבק בממשלת נתניהו וגרם לו לא להצליח להרכיב ממשלות זה אנחנו", אמרה. "העלנו את אחוז ההצבעה באוכלוסיה הערבית ונאבקנו. מי שגרם להצלחה הזו ולגורם העיקרי שהכשיל את נתניהו להיחלש זה היה רע"מ שיצאה מהרשימה המשותפת, ניהלה מו"מ עם הליכוד ואחר כך חברה לממשלה הזו. מרצ ואנחנו היחידים שלא ניהלו מו"מ עם נתניהו", ציינה.

בסיום השיחה, תומא סלימאן חיזקה את דבריו של ח"כ איימן עודה, וקראה "לא להיות חלק ממערכת הדיכוי וממערכת הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully