וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתנועה האסלאמית קורא לרע"ם לפרוש מהקואליציה: "תוקפת את קודשת הקודשים"

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 14:14

שייח ד"ר מוחמד סלאמה חסן קרא למפלגה לפרוש בעקבות התקריות האחרונות בהר הבית. "אלוהים לא מקשיב לממשלה שתוקפת באמצעות המשטרה ילדים, נשים וקשישים", אמר. ביום שישי אמר עבאס: "המשך הפגיעה באל-אקצא הוא קו אדום עבור הקואליציה"

בווידאו: אוטובוסים נרגמו באבנים בדרכם לכותל/ידיעות מהשטח בטלגרם, שימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בכיר התנועה האסלאמית השיח' ד"ר מוחמד סלאמה חסן (שיח' אבו עלי) קרא היום (ראשון) למפלגת רע"ם לפרוש מהקואליציה בעקבות התקריות האחרונות בהר הבית, ובראשן העימותים בין הפלסטינים לכוחות הביטחון במקום ביום שישי. "הקואליציה תוקפת את קודש הקודשים שלנו בפלסטין", אמר. "אלוהים לא מקשיב לממשלה שתוקפת באמצעות המשטרה ילדים, נשים, קשישים, צעירים, עיתונאים, שומרי סף ועובדים".

שיח' אבו עלי הוא יריב של יו"ר המפלגה מנסור עבאס בפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, וכבר אינו חלק ממועצת השורא. על כן, לקריאות שלו אין משמעות רבה. עם זאת, עבאס נמצא תחת לחצים כבדים בימים אלה על רקע הקורה בהר הבית. ‏ביום שישי אמר כי "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו ועבור יציבות הקואליציה". עוד הוסיף כי "בעניין של מסגד אל-אקצא אין שיקול פוליטי".

מנסור עבאס בדיון על המצב הביטחוני, מליאת הכנסת, 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
תחת לחצים כבדים. עבאס/ראובן קסטרו

בנוסף, ח"כ מאזן גנאים מהמפלגה אמר כי "במידה שלא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא המבורך לאלתר - אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה". לדבריו, "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אל-אקצא הקדוש אין לה זכות קיום".

מטעם המפלגה נמסר כי נציגיה הם מגנים כל פלישה למסגד. "אל-אקצא המבורך הוא זכות צרופה של מוסלמים, והפלישות היומיומיות החוזרות ונשנות מהוות פגיעה בזכות הטהורה הזו, ומעוררות תגובות נזעמות". לדבריהם, "הפתרון האמיתי טמון במניעת כניסת כל אדם לא מוסלמי להר הבית".

עוד בוואלה!

חג מתוח: יהודים הותקפו בעיר העתיקה, אוטובוס נרגם באבנים בדרך לכותל

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
העימותים בהר הבית, ביום שישי/רויטרס

בינתיים בשטח, ההפגנות לא פוסקות. אחרי יום שישי סוער בהר הבית שהסתיים עם 500 עצורים, התקיימה בליל שבת הפגנה בהשתתפות כ-200 בני אדם באום אל-פחם. המשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר אותה סמוך לחצות, אחרי שכמה עשרות הבעירו פסולת על הכביש, ניסו לחסום צירים ויידו אבנים על שוטרים. שבעה בני אדם נעצרו.

אמש פיזרה המשטרה הפגנה סמוך לכניסה לכפר פוריידיס. שם, רעולי פנים יידו אבנים על כלי רכב חולפים בכביש 4. נער בן 14 נעצר. הערב צפויה הפגנה בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה לקריאת תנועת "חראק חיפה" ובמשטרה יש מי שסבורים כי יש מי שמנסה לחמם את האווירה בכוונה וללא סיבה ולהבעיר התפרעויות נוסח שומר חומות של מאי אשתקד. התסריט הזה מעורר דאגה של ממש מאירוע קטן שיכול להביא להתפרצויות נרחבות, במיוחד בערים המעורבות - ובמחוז חוף במשטרה נערכים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully